Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan förstå det! Biologiska stridsmedel var det 😆😄. Men jo finns en anledning till att jag undvikt att smitta morfar och min alldeles nyfödda brorsdotter ❤
Men eller hur! Sambon drar med baciller hem som han knappt reagerar på och jag blir tvärdäckad... Inte rättvist alls :cautious: :D

Känns väldigt najs faktiskt att Bebis 3 första månader kommer infalla under sommaren när det är betydligt minskad efterfrågan på timmare i iaf vår kommun. När skolan börjar igen i augusti så närmar sig vaccinering av liten bebis
 
Men eller hur! Sambon drar med baciller hem som han knappt reagerar på och jag blir tvärdäckad... Inte rättvist alls :cautious: :D

Känns väldigt najs faktiskt att Bebis 3 första månader kommer infalla under sommaren när det är betydligt minskad efterfrågan på timmare i iaf vår kommun. När skolan börjar igen i augusti så närmar sig vaccinering av liten bebis
Oschysst hahaha. Mer rättvist här då eftersom både jag och sambon varit mer sjuka än någonsin på kort tid 😆.
Låter som en bra tajming :up:
 
Visst är det taskigt? Okej, hellre jag än han med sitt hjärta men vafaan? Varje gång? :eek:

Eller hur. Bästa woopsiet ever tidsmässigt. Skulle ju dra igång med en ny omgång äggstimulering när jag fick veta att jag var gravid.
Hjärtstrul låter ju inget vidare :crazy:. Ja det är klart den största nackdelen med att jobba i barnomsorgen...
 
Klicka, betala, hämta i lucköan. Vad tycker ni.om det?

Jag fattar sällan systemet eftersom det inte är lika hos olika kedjor/ställen. Varje ställe ny skärm med nya klickpunkter.

Saknar också att jag inte kan be om färre potatisar eller mer ärtor etc. Kontakt med personalen! Det blir väldigt maskinellt
Nä, jag håller med dig. Jag har all respekt för att de behöver utnyttja tekniken för att tjäna lite pengar under ett fåtal lunchtimmar. Men jag vill prata med någon.

Så jag antar att jag också är en dino @athena_arabians . ;)
 
Klicka, betala, hämta i lucköan. Vad tycker ni.om det?

Jag fattar sällan systemet eftersom det inte är lika hos olika kedjor/ställen. Varje ställe ny skärm med nya klickpunkter.

Saknar också att jag inte kan be om färre potatisar eller mer ärtor etc. Kontakt med personalen! Det blir väldigt maskinellt

Har i stan forsokte tva av butikerna att dra ner pa kassorskor/kassorer men folk gick till de som inte gjorde det och nu ar det ett okay val om man vill checka ut sjalv eller inte igen. Inga kilometer langa koer utan sa manga kassor som behovs ar oppna.

Tack och lov. Den har dinosaurien gillar inte att klicka ut sjalv.

Daremot har Walmart har i Oregon helt slutat att tillhandahalla "engangs" pasar. Bade plastpasar och pappers pasar ar borta och har man inte pase med sig far man kopa en flergangs. Nu hanldar jag inte mat pa Walmart, utom enstaka produkter som inte finns nagon annan stans sa det ar inte mycket och jag kan fixa det och stoppa i kassen jag alltid har liggandes i bilen. Den som nastan aldrig kommer med in i affaren. :cautious:
 
Klipper gräs,eller det ser ut som en vall med allt gräs kvar från i höstas och känner att skånes tomt på 1800kvm är rena barnleken jämnfört med dryga 4000kvm (inhägnat) ovårdad tomt , sen måste jag nog klippa en del av dom ca 3000kvm utanför staketet med,suck!
 
Ledig dag idag så har passat på att göra lite allt möjligt i lugn och ro.
Äntligen tagit mig tid och bokat in besök hos kiropraktorn när jag visste jag skulle vara ledig. Var bara några mindre '"problem" kvar. Verkar som det funkar bra att byta jobb. Både att arbeta mer praktiskt och den psykiska delen. För övningarna jag fått är jag väldigt dålig på att komma ihåg att göra. :angel: 😅 Ska bara se så min ekonomin går ihop också, men än så länge är det klart värt det för måendet om inte annat.

När jag ändå var iväg blev det en tur till både Ikea och Blomsterlandet. Trevligt att bara kunna strosa runt i lugn och ro. Min plånbok tyckte väl det var sämre...🫣

Sen har jag även städat och plockat fram på uteplatsen i väntan på att det blir varmare ute så plantorna kan börja flytta ut permanent.

Nu ska jag fixa något att äta till middag.
 
Sambo har typ fått ryggskott och ser ut som en sned, skadeskjuten pingvin med vingarna ute. 😅😬
Har försökt köra massagepistolen på honom lite.
Hundarna tyckte det var en himla trevlig ny möbel den där mini-kirobänken som man uppenbarligen blir ompysslad på. 😂😍
3AF3606C-9776-420D-B113-8672AE332DFD.jpeg
 
Njuter av de sista timmarna av min lediga måndag. Tackar för den, kungen! Avslutade föräldravisiten med frukost på ett nytt trevligt ställe imorse, innan jag skjutsade dem till flygbussen och själv fortsatte till gymmet. Efter träning & dusch har jag bara legat på soffan och latat mig, så himla skönt! Känner mig utvilad och "i fas" för första gången på flera veckor och är så tacksam för mina fina föräldrar :heart

Snart ska jag nog låta ett glas bubbel samt en skål chips göra mig sällskap framför ett avsnitt, eller två, av Shetland :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 123
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 841
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp