Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min nya dator har uppenbarligen designats av någon som inte är kattägare och placerat av/på knappen ovanpå chassit. Naturligtvis lyckas Megara med osviklig förmåga sätta sin tass precis på knappen och stänga av datorn. Mitt i när jag försöker vada igenom 6099 mediafiler.

Som tur är så sparade jag skanningen så jag inte behöver sitta här i 30 timmar igen medan den skannar utan kan bara öppna den sparade. Men de filer jag kryssat för att jag vill återställa är naturligtvis försvunna (inte filerna men att jag vill återskapa just den). Gah. Nu ger jag upp för ikväll och går och lägger mig och Megara.
 
Jag sitter på balkongen och funderar på om det är ok att ta ett dopp i poolen när en näsbjörn just varit där och badat eller om man ska vänta lite så att den (poolen, inte björnen :D) hinner rengöra sig lite? Vi har inte sett den här förut, men när jag kom ut nu alldeles nyss plaskade det väldigt där nere och jag hann precis se herr/fru Näsbjörn klättra upp ur vattnet :eek::love:

Vi har varit ute och kört fyrhjuling på dammiga grusvägar och leriga flodbäddar hela dagen, under ett besök på en kaffeodling, så kroppen skriker verkligen efter ett uppfriskande bad innan vi ska iväg på grillfest ikväll. Kanske ska undvika att doppa huvudet i alla fall...

Avd. Saker Som Jag Aldrig Trodde Att Jag Skulle Behöva Fundera Över 😅
 
I frysen finns även en halv flätad saffranslängd som mamma bakat. Den vet jag om, men jag har liksom inte hittat något tillräckligt festligt tillfälle att äta den. 😅 Hon bakar de bästa bulllängderna i världen, så sega och underbara.
Ibland tänker jag att jag borde ta med den till jobbet så att folk får smaka lite svenskt, men då blir jag snål istället. :o
 
I frysen finns även en halv flätad saffranslängd som mamma bakat. Den vet jag om, men jag har liksom inte hittat något tillräckligt festligt tillfälle att äta den. 😅 Hon bakar de bästa bulllängderna i världen, så sega och underbara.
Ibland tänker jag att jag borde ta med den till jobbet så att folk får smaka lite svenskt, men då blir jag snål istället. :o
Det hade jag med blivit :d
 
I frysen finns även en halv flätad saffranslängd som mamma bakat. Den vet jag om, men jag har liksom inte hittat något tillräckligt festligt tillfälle att äta den. 😅 Hon bakar de bästa bulllängderna i världen, så sega och underbara.
Ibland tänker jag att jag borde ta med den till jobbet så att folk får smaka lite svenskt, men då blir jag snål istället. :o
I know the feeling! Ibland berättar jag inte ens för min man om vissa godsaker jag får eller köper med mig från Sverige eftersom jag vill ha dem för mig själv :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 140
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 089
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp