Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fattade just att det är onsdag, inte måndag. Då har jag ändå varit iväg på ett läkarbesök idag så jag var ju medveten om vilken dag det var.
Fast först nu insåg jag att det är onsdag.
Är det nu ålderdomen börjar? :confused:
 
Jag har inte fått gjort något av dagens planer då Bebis har tyckt att mamma ska liiiida av alla krumbukter och sparkar och stretchningar men jag har i alla fall lyckats få ihop min dagliga promenad och lagat mat och kört en maskin tvätt.

Nu ska bara jag eller sambon orka veva igång vår serie så tar vi kvällen här.
 
Min njurläkare ringde.
När vi avhandlat det hon ville så berättade jag hur jag mår. Ett antal agar med feber och uselt mående. Hon kommenderade mig till vårdcentralen direkt imorgon bitti.

De ska ta covidtest. Har jag covid lägger de in mig på antivirusdropp Skit!!!
Håller tummarna att det inte är covid, men ändå skönt att höra att du blir påpassad och omhändertagen!
 
Rädd för att ha åkt på matförgiftning. Åt från en thaikiosk till lunch idag, fått matförgiftning en gång innan där.. Ätit därifrån många gånger efter det med och det har gått bra, men nu mår jag kasst och rädd att det hänt igen.
Riktigt rädd för att behöva vara hemma från jobbet imorgon, så hoppas på att det går över snabbt om det nu blir värre.
Åh, va segt med matförgiftning :( behöver dock inte alls vara lunchen, då det är lite väl snabbt för en matförgiftning (även om det så klart förekommer). Bra om du tipsar kommunen, men var beredd på att de nog kommer fråga vad du ätit utöver den lunchen, de senaste två dygnen bakåt :) Säg till om du inte hittar hur du anmäler!
 
Lång jobbdag idag, men ändå nöjd. Tog långlunch efter förmiddagens möte och åkte ut på skogspromenad med hundarna, så skönt 😍

Sen blev det två anställningsintervjuer, varav den första var helt meningslös då det i slutet av intervjun framkom att personen bara var intresserad av möjligen sommarjobb och inte det som annonserats 🤯 att man inte fattar att man ger sig själv rätt dåligt rykte om man tar en intervju mest för att öva på att gå på intervju :/
Andra intervjun var desto bättre tack och lov och ligger bra till inför valet av ny kollega 👍
 
Åh, va segt med matförgiftning :( behöver dock inte alls vara lunchen, då det är lite väl snabbt för en matförgiftning (även om det så klart förekommer). Bra om du tipsar kommunen, men var beredd på att de nog kommer fråga vad du ätit utöver den lunchen, de senaste två dygnen bakåt :) Säg till om du inte hittar hur du anmäler!
Tack! Men känns orimligt att det skulle vara något annat. Sist åt jag samma sak och det kom lika många timmar efter.
Får se hur det utvecklar sig.
 
Bakar en potatis i ugnen och har tagit ut den sista kycklingröran. Tre dagar i rad är lite väl mycket. Köpte en lammstek på extrapris och funderar när jag ska laga den.

Så överjäkligt ont i huvudet så jag behövde ta panadol/ipren fast jag försöker vänta tills läggdags med sådant. Imorgon säger smhi att det inte kommer snöa förrän elva på kvällen. Hmm...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 140
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 089
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp