Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju stigit tillbaka lite i föreningen medan jag är så dålig som jag varit och är.
En av de nya har klivit fram och tagit över en del arbetgsuppgifter på eget initiativ. Jag är så glad!

Ett problem har avgått och två nya kommit och styrelsen är en fin sammansättning av kunskaper och förmågor. Alla är bra på olika saker och fyller olika roller till ett bra arbetslag.
 
Kollat lite på sonens spel.
Son: "Tja, den här kniven är värd typ 5000."
Jag: Riktiga pengar? SÄLJ FÖR GUDS SKULL! (Ser sommargarderob till son, cykel till son osv..)
Son: "Går inte, jag är bannad".
Jag: *Gråter blod*.
Har lite samma problem. Har ett föremål värt ungefär 7-8 tusen i ett spel där jag är bannad i tio år :angel:
Sugigt nog kommer den förmodligen inte vara värd så mycket om tio år, eller så finns inte spelet kvar då. :D
 
Stallet klart och nu ska jag duscha, borsta tänderna och sova :)

Notera gärna Narnias mys-saliv-bubbla 🥲
20230405_081855.jpg
 
Varning för äckligt inlägg!

Jag kräks och kräks och kräks.. Det är så äckligt! Speciellt när det inte finns något mer att få upp..

Drack lite cola för ca en timme sen, la mig och sov. Sen panikrusa till toan och upp med allt igen.
 
Min njurläkare ringde.
När vi avhandlat det hon ville så berättade jag hur jag mår. Ett antal agar med feber och uselt mående. Hon kommenderade mig till vårdcentralen direkt imorgon bitti.

De ska ta covidtest. Har jag covid lägger de in mig på antivirusdropp Skit!!!
Håller tummarna för att det inte är covid <3

Jag kanske missuppfattat nu, men har de sagt uttryckligen att du måste vara inlagd på sjukhuset för antivirusdropp (om det är covid)? Mamma hade ju covid över jul/nyår och fick vara hemma förutom att hon var tvungen att komma in varje dag kl 10 för antivirusdropp.
Men det förutsätter ju i så fall att du orkar ta dig dit varje dag för som jag förstått det har du lite längre till sjukhuset än vi har (vi har 2 km).

Hoppas i alla fall att det inte är covid och att du mår bättre snart 💚
 
Just träffat en dogue de bordeaux(kund som hade med sig sin hund idag), eftersom det verkar vara något ospecificerat fel på mig så älskar jag brötiga, flamsiga och stora hundar som vill sitta i knät och inte lyder helt. :love:

Kan vara som så att jag och vovven blev bästisar mycket fort och nu tjäbblar jag med en av gubbarna som också älskade vovven om vem som ska få klappa först nästa gång den kommer på besök. :D
 
Himla intressant. Idag pratade vi om påsk, Seder (flykten från Egypten och judendomens viktigaste högtid) och ramadan/eid. Just i år råkar ju ramadan infalla på påsken. Vi pratade mycket om att det är samma personer som är heliga/helgon. Jesus är en av de fem största helgonen efter Allah. Han uppsteg till himmelen men korsfästes inte. Alla tre religionerna äter lamm, ursprungligen pga israelernas flykt från Egypten. Moses, Abraham, Isak osv förekommer i torah, koranen och bibeln. Muslimska kvinnor bär slöja, judiska män bär en kippah och katolska nunnor bär slöja. För drygt hundra år sedan bar kristna i Sverige alltid schalett och hatt i kyrkan. Det var otänkbart att inte ha något på huvudet.

Katoliker och protestanter var tidigare som shia och sunni. Intressant när man inser just hur lika judendom, kristendom och islam är. Muslimer ber på fredagarna i moskén, judarna i synagogan på fredag kväll och kristna i kyrkan på söndagar. Många röda dagar är från början religiösa.

Förhoppningsvis gör det att alla tänker ett extra varv.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 140
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 089
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp