Sitter och stickar lite, ska snart åka hem till en kompis och sticka ännu mer och fika. Blir trevligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sockerhäst...Skitväder här med, och jag har uteritt planerad. Ambres kommer att hata mig
Edit: ambres avskyr regn och det är typ dimma här. Han är dessutom långsint. Men jag rider hellre idag än på nyårsdagen så han hinner släppa det till nästa gång!
Nä, ekonomisk! Jag passade på och skaffade ett nationellt id-kort i somras. Tänkte att det kunde vara bra att ha om jag t.ex. skulle tappa bort körkortet. Vilket aldrig har hänt på alla år som jag har haft körkort, men man vet ju aldrig. Och skulle jag, mot förmodan, få för mig att åka någonstans så är det ju också bra att ha. Så nu ligger id-kortet i en byrålåda utifall att....Ska strax hoppa in i duschen, jag ska till Bolanche för nationellt id-kort (jag är snål... jag betalar hellre 100 kr än 400 kr och det fanns några tider kvar idag).
Jag tappade bort körkortet i våras och hade inget id-kortNä, ekonomisk! Jag passade på och skaffade ett nationellt id-kort i somras. Tänkte att det kunde vara bra att ha om jag t.ex. skulle tappa bort körkortet. Vilket aldrig har hänt på alla år som jag har haft körkort, men man vet ju aldrig. Och skulle jag, mot förmodan, få för mig att åka någonstans så är det ju också bra att ha. Så nu ligger id-kortet i en byrålåda utifall att....
Vi hade vinter med isiga vägar här i Småland ett tag och jag kände också att jag ville ha dubbdäck. Nu är det barmark och varmt igen och är glad att jag inte har dubbat.Dricker kaffe och ska ringa ett däckföretag för att få på dubbdäck istället för dubbfria.
Åh, jag vet precis hur det känns! Jag hade mina föräldrar här så sent som förra veckan och det är ju förbannat vilken pedantisk perfektionist jag förvandlas till varje gång de ska komma hit. Helt i onödan naturligtvis - är det någon som aldrig i livet skulle få för sig att döma mig/oss p.g.a ett dammkorn på spiselkransen eller en fläck i kylskåpet så är det ju mina föräldrar! Dels för att de är den sorts personer de är (snälla och obrydda), och dels för att jag ju faktiskt är deras högt älskade barn. Ändå är det en liten Duktig Flicka inom mig som vill bevisa att de minsann uppfostrat mig till att ha Ett Perfekt Hem. Snark, jag blir så trött på mig själv ibland!Badrummet är nu klorinerat, ugnen och kylen spotless, orkideérna omplanterade och jag är helt körd. Fortsätter imorgon. Det är så dumt egentligen, den enda som bryr sig är ju jag.
Här är det vi som skapat vår egen nedräkning, dock har den inget med TUI att göra 89 dagar kvar här, timmar/minuter/sekunder kan jag tyvärr inte se!Tui har i sin app nedräkning till min och kompisens resa
Just nu 144 dagar, tre timmar, 59 minuter och 39 sekunder
Japp. Men är man 20+ så får man vara detSockerhäst...
Självklart får man det.... det var ju tur så han inte försvann....Japp. Men är man 20+ så får man vara det
Det blev ingen uteritt. Istället nakenrullning och löslongering i ridhuset