Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vilat massor nu, och ägnat kanske en halvtimme åt att städa. Med tanke på kaoset här hemma så gjorde den halvtimmen en enorm(!) skillnad. Snart dags för lunch och långpromenad till jobbet. Funderar på om det är icebug-väder eller om jag ska klara mig på vanliga vinterskorna. Ser så mycket fram emot bara jobba tre dagar nästa vecka! Nog för att jobbet nu är skitkul, men jag är trött. Igår skulle vi haft julmiddag med jobbet men jag valde att vara hemma just för att jag var så trött. Det var nog helt rätt beslut, även om det nog hade varit roligt att vara där.
 
Allting är ju relativt, men ett par broddar behöver väl inte bli någon jättekostnad? En hundralapp?
Mer än vad jag har denna månad iaf.
Måste prioritera mediciner och mat
Kan inte ha de vanligaste utan måste ha de med stål och vassa taggar. Det går inte annars.
Hade de andra förra vintern och halkade lika mycket som utan. Knäet bråkar massor när jag spänner mig
 
Och denna månad är dyr som den är...
Suck liksom
Vet inte var jag ska hitta 2000 till medicin, men det får gå.
Kfm kommer inte justera förrän nästa månad
Du kan ju fråga kyrkan på din ort. Jag brukar få av min församling till medicin och sjukvård varje år, fast det kanske inte är så överallt iofs.
Man måste inte vara medlem eller troende för att be dem om hjälp.
Kan de inte ge pengar till medicin så kanske de kan bistå med t.ex. mat, så du kan använda av dina matpengar till medicinerna.
:heart
 
Du kan ju fråga kyrkan på din ort. Jag brukar få av min församling till medicin och sjukvård varje år, fast det kanske inte är så överallt iofs.
Man måste inte vara medlem eller troende för att be dem om hjälp.
Kan de inte ge pengar till medicin så kanske de kan bistå med t.ex. mat, så du kan använda av dina matpengar till medicinerna.
:heart
Det vette sjutton om de bistår med.
Har inte hört något om det från de som behöver iaf.
Är medlem sen födseln.
 
Rastar i grannens slogbod. Fridfullt.
DSC_0454.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 739
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 589
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp