Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tejp min vän,tejp!!!! Massor!
Jag ville inte tejpa fast pappret i kartongen för att jag tyckte att jag skulle fixa det utan. Men det blev ett bryskt uppvaknande ur den fantasin! Tvingades lägga egot åt sidan och bytte dessutom till ett bredare papper. Nu är det klart. Resten av det här årets klappar kommer jag lägga i presentpåsar och så får det vara bra :D (fast gul)
 
Kom på att jag har bokat massage i dag och skulle ta friskvård till det 50 minuter efter att jag egentligen skulle gått.
Tokrusade den 1,5km vägen till pendeln från jobbet. I typ ugg skor.

Sitter på pendeln och svettas ihjäl. Men jag kommer nätt och jämnt att hinna! Phuu.

Jag måste fortsätta ljussätta osv i morgon. Nu lämnade jag allt i kaos typ :angel: :D
 
I morse när jag åkte till jobbet så råkade jag ut för en ny grej...
Vägsträckorna mellan byarna består av enbart skog så det finns en del djur att hålla koll efter, så att i hellyset se en s t o r skugga/sten/annat i vägkanten gör ju att man saktar ner och tänker älg. Jodå, visst var det en älg.
En jättestor tjur, med rejäl skovel-krona, står och slickar på en reflexstolpe O_o
Så när jag passerar i krypfart ca 1,5 m från älgen, så blir han arg! Han backar två steg och börjar ruska på huvudet för anfall... då gasade jag :angel:
När jag tittade i backspegeln så var han uppe på vägen och tittade efter mig :nailbiting:

Tur för älgen att;
1. Jag var på väg till jobbet, då har jag inte jaktvapen med mig :angel:
2. Älgtjurar är det fullkvot på redan i vårat jaktlag :meh:
 
Pausar med choklad, pepparkakor och kaffe och njuter av att ha en arbetsdag som inte är fullspäckad och überintensiv. Det var ett tag sedan! Det börjar äntligen kännas som att jag har lite ordning på saker och ting och som att jag kommer att kunna gå på julledigt nästa vecka utan andan i halsen och en känsla av att med nöd och näppe ha hunnit med det viktigaste. Skönt! Bara 5 arbetsdagar kvar...
 
Har hämtat det av min keramik som vär färdigt, och jag är sååååå nöjd! :love:
20221215_174040.jpg
 
För att det inte skulle hjälpa mig. Vill inte bli mer funktionshindrad. Har rädsla för att åka tåg/t-bana så en läkare föreslog sjukresor till den mottagningen men jag vill ju klara av att åka tåg/t-bana själv så tränar på det nu med en boendestödjare.
Åka taxi med en okänd skulle vara lika otäckt som att åka tåg/t-bana.
Okej. Då förstår jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 114
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 573
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp