Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Längtar INTE efter en genomlerig häst och bäckmörker. Eller någon enstaka plusgrad med snöblask, inga snösulor än och världens styltor.

Nej snälla låt mig behålla snön och åtminstone några minusgrader för att hästlivet ska vara uthärdligt! Även om jag kan hålla med om att det är lite motigt med tvåsiffriga minusgrader.
Håller med! Såååå mycket bättre nu!
 
Hemma. Tokigt trött och insåg precis att jag började jobba en halvtimme för tidigt idag. Var helt övertygad om att jag började jobba kl 13, men det var visst 13:30, vilket jag såg nu när jag skulle kolla schemat framöver... :banghead: Har messat chefen om det, så det löser ju sig ändå, men ja. Det känns klantigt.
 
Mer än 19 grader kallt. Jag ORKAR inte :arghh: :arghh: :arghh: :arghh:
Samma här! Pallar inte hämta mer ved..
Tidigare i dag lät jag mitt snömonster till pappi vara ute en sväng när jag och lillhunden gick in. Hon sprallade runt i snön och maskade när jag ropade. Så jag tänkte: "var där då.. så kan jag med feber och frusen lillhund gå in.. du kommer väl snart och fryser." ICKE! Jag satt och kollade på henne genom fönstret när hon gjorde rävhopp i snön, fångade snöflingor och levde life. 😂 Min lille clown! 😍🤡
Men nu har det blivit mycket kallare. Vi hann gå halva långsidan och en kortsida på huset innan tom hon fick ont i tassarna av kylan och gnällde lite. :heart
 
Oj, kollade på travsport.se. Hur kan den ha vunnit alla sina lopp? Otroligt! Hoppas den inte går sönder.
Det är en fantastisk travhäst! :love: han gick svensk rekord i sitt kval, det räknas dock inte då det inte är ett riktigt lopp. Fick förmånen att hälsa på honom i september. Jättetrevlig häst! Tog dock bara en bild på hans rumpa 🤪
IMG20220925112626.jpg
 
Kallt som :devil: idag, fick inte ihop det att det bara skulle vara-10 enligt appen, visade sig när jag körde och köpte mer spån och lucern att det var -20. O_o

Lyckliga hästar att få komma in till mat, vatten och nyströade boxar. Blev ett glapp med fodret och jag kunde inte hämta som planerat i förrgår utan ska köra ett ton i morgon, så höet i lödriften tog slut men de har inne. Shettisen drog som vanligt järnet, kanaljen reste sig ett par gånger och lättade x, älskade var även hon på tårna så förmodligen var det vilt i närheten som jag inte såg.

Vi har lagt oss för kvällen, katterna under täckena och vov på sina bäddar. Bistert ute men varmt och gosigt i sängen. 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 114
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 573
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 939
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp