Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge ska du göra det? Hur tycker du att det känns?
Jag gjorde det i fem månader i fjol men tyckte att det kändes väl mkt. De dagarna som jag joggar på morgonen och jobbar hela dagen har jag 15 000 som mål men rätt ofta blir det närmare 20.
Men mina vilodagar nöjer jag mig med 10 000. När jag jobbar blir det oftast lite mer.
Jag ska göra det fram till åtminstone 24e nov. Tycker det funkar bra, känner inte av det särskilt mycket tycker jag. Känner redan att jag har rutin på det (har hållt på sedan 24e sep) :)

Jag går morgonpromenad, lunchpromenad och fyra hundpromenader om dagen. Behöver sällan gå mer än så för att få ihop mina steg.
 
Precis kokat lite paprikasoppa men innan jag tog lunch gick jag ut till lilla kaninen med lite morot, oj så gott
🥰
.
 
Haha tror jag vet varför jag mått lite och mår kajko (om jag inte blivit smittad av mamma då). Magen. Den blev säkert stopp av att jag va så hungrig i fredags att jag åt hela byttan med ris och de där friterade räkorna. Det är stoppande 😅🤣
 
Ikväll kommer äntligen mina bff-s hem från Paris! Har haft abstinens från dessa herrar sen i torsdags.
Ska laga ngn god mat att bjuda dom på imorgon. Undra vad? Ska gå och införskaffa proviant nu i em.
 
Har ätit lunchlåda från frysen, kasslergryta typ. Var gott när jag tillagade det, lite pepprigare nu än då (?!), men fortfarande gott. Är inte helt i otakt med maten i dag, pga att jag sov länge hoppade jag över första målet och åt mål två tidigare, mål tre var min lunch och den blev förskjuten en timme sen.... Jag är så dryg med att äta!

Har pratat med vc angående dottern och får tid snart hem där och själv ombokat en tid hos öronläkare som GIVETVIS var bokad den 27 när jag får botox mot migrän! VC skickade remiss i slutet av januari för mina öronbekymmer så väntat ett tag (ovanligt kort tid för att vara dem just nu...), men botox prioriteras till 200 % alltid före allting! Påminde om att min journal är spärrad så att det är bra om läkaren lär sig hur man kommer in i den innan besöket så att vi den här gången inte sitter halva besökstiden där hon inte kommer in och istället är sur och irriterad och snäser åt mig en massa för att jag utövat min rätt att spärra den,... bara för att hon inte vet att det är enkelt att komma in...:cautious: Det är rätt enkelt har jag förstått, arbetar inte i det journalsystemet själv, men har frågat de som gör, det ska inte vara särskilt svårt att komma in i spärrade journaler för personer som är behöriga, typ bocka i en ruta och gå vidare-enkelt....

Tagit fram middagsmat till i kväll och ska gå med hunden en runda också. Gör nog det nu så jag kan vila en stund sedan. Blir nog fårhagarna igen. Eller skogen?
 
Fryser som bara den. Är 18 grader men händer och fötter är iskalla. Får nog prata med chefen ändå, kan inte ha det så här i flera veckor.

Men fy tusan 🥶
Vi sitter i 19 grader och vår chef har lyft de flera gånger. Vi är flera som fryser och jag och en till har filtar. Fick avslag på att ha elfilt tyvärr.. Har tre tröjor på mig och en filt i knät men blir väldigt kallt ändå.
Försöker stå upp o göra tåhävningar mm men fryser ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
582
· Visningar
26 312
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 818
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp