Tack! ❤Jag lider verkligen med dig, det är det allra svåraste man kan behöva göra som djurägare
Håller med den som skrev att det är värst innan. Min bästa vän i 19 år blev helt enkelt för gammal och jag hade total ångest inför det jag behövde göra. Jag hade fördelen att ha en vän i närheten som tagit bort en häst inte så långt innan och jag snodde hennes koncept så jag behövde inte tänka vilka jag skulle boka.
Den största ångesten var var tiden mellan bokning och den bokade dagen. Vi är olika och gör det som känns bäst för oss själva, jag hade redan när jag köpte henne bestämt att jag skulle vara med till sista andetaget. Jag ville också boka allt själv för att känna att jag kunde kontrollera det som gick att kontrollera, och kunna ställa frågor. Jag fick också med mig den kompisen som varit med mig första gången jag träffade hästen som skulle kunna köra mig hem ifall jag inte klarade av det.
Det gick så perfekt som något sådant kan göra.
Efteråt var det en stor sorg och saknad, men också en lättnad över att inte behöva vara orolig mer.
På något sätt känns det lättare nu när beslutet är fattat än innan. Men jag misstänker att jag inte riktigt tagit till mig det helt ännu att det ska ske.