Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sagt upp viaplay äntligen, funderat på det i typ två månader. Hittar inget bra att se där.
Det var bara Tredje Skiftet och Macahans som var kul att se. Sen har jag väl sett några hyfsade filmer och nån serie, resten har jag avbrutit pga att de var tråkiga. :sleep: Nu senast en serie om en miljöskandal som utreddes av en kvinnlig advokat. Som Erin Brockowitch 2, fast en hel serie med många avsnitt. Orkar inte med sånt som maler på. :sleep:

Hmm … vågar jag öppna fönstret? Känns syrefattigt här inne.

Kollar tv. Just nu reklam. Vet inte vad det är för program jag ser. :cautious:
Edit: Det verkar vara Property Brothers
 
Trött, vill inte, vill inte, vill inte tvätta men pga katten är det nödvändigt. Positivt är att temperaturen har gått ner så mycket att jag kan flytta in i sovrummet igen istället för att sova på soffan (svalare där).

Katten har fått spunk och nej det är inte ett dugg roligt att leka med vippor eller Da Bird utan det enda man kan göra är att springa runt som en galning och hoppa på mina fötter. Det var det här med att aktivera.
 
Väntar på att föregående ryttare blir klar och att det ska bli min tur att få en ordentlig dressyrträning på den här lille killen 😊 (som för övrigt var måttligt imponerad av att bli bortsläpad från det maghöga gräset, men behöver man banta så behöver man!)

20220703_113549.jpg
 
Man blir ju alltid lite mer sugen på att rida i paddocken när den är nyharvad så det fick bli ett pass med mest travarbete och galoppfattningar med skrittpauser såklart 😊. Det blev svettiga 45 min i värmen (23 grader); mest för pållan då jag skippade säkerhetsvästen och sparade mkt svett men inte minst magmusklerna fick jobba 😁.
Precis vinkat av sambon som börjat köra mot västkusten och fasen att jag varenda år ska vara lika nojig för att det ska hända honom nått när han ska åka. Tjuter även i år. Samma visa varenda gång...Åhåjaja. Hög tid för sen lunch med tacorester och kaffe känner jag ☺️.
 
Det marks att vi har andrat tids zone ... hundarna sover nu sott mycket langre pa morgonen an de gor hemma :p de marker helt klart av de tre timmarna vi flyttat oss igenom pa vagen till Florida.

Om en liten stund ska jag vanda mig om ... sa fort jag gor det kommer Tate att satta igang och tala om att han vill ga ut NU ... Han har redan skakat pa sig tva ganger ... hans satt att satta igang mig.:confused::D
 
Vi brukade skoja om att vi behövde en slitstark som kunde tjänstgöra som ett mellanting mellan jordfräs och gräsklippare

/tanten, med eh...kuperad tomt

Joo... :o Jag tycker lite synd om mina gräsklippare som jag misshandlar dem :nailbiting:

Edit: Och jag ska nu ut och köra dem... gräset klipper inte sig självt och jag måste nog se till att hinna med det innan jobbet för det skulle ju regna nästa vecka... :cautious:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 932
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 840
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp