Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suttit vid skärmen sen 0630. Så när resten av kollegerna trillar in så närmar jag mig lunch. :)

Nu har jag ändå gjort massa bra saker. Fattat beslut och handlagt ärenden. Samverkat med andra myndigheter och inte retat en enda kollega. Dags att styrka mig med kaffe med andra ord. Svart som natten och hett som helvetet!
 
Sitter och skriver på min inlämningsuppgift. Vad jag ÄLSKAR att skriva ändå.... :love: Det roliga är att det kan verka SÅ jobbigt och besvärligt innan jag sätter tänderna i en uppgift, men bara jag börjar skriva så blir jag helt eld och lågor :D !!

Första lediga dagen idag. Har precis ätit amerikanska pannkakor till frukost :) . Och kaffe!
 
Trött och seg idag 😴 Gårdagen började jag i gymmet, sen jobb, köra och hämta ungar på sommarleken, vara rädd för åska, ridskolan ett par timmar med ungarna, kvällspromenad med hundarna och familjen och sist natta djuren.

Idag är ungarna hemma och dom ska få städa sina rum för det vankas kalas för kompisar under helgen för dom. En i morgon och en på söndag så dom får lov att städa. Det kan dom roa sig med medan jag jobbar så kan vi ta en tur med hästarna sen :)
 
Åh gud. Det där med att be om köpråd på internet :rofl:

Jag håller på och undersöker vilken kamera jag ska köpa när jag väl har lite pengar igen. Därför valde jag att be om tips på en sida speciellt för folk som har seriöst fotointresse. Jag skrev noga vad jag har för utrustning i dagsläget, vad jag gillar med den, vad jag inte är nöjd med och vilka nya alternativ jag funderat på.

Några personer svarade ordentligt, men sedan spårade det ur. Någon dök upp och tipsade om något som klart inte är i närheten av att leva upp till de krav jag har. Några andra ställde samma frågor som redan besvarats precis innan de skrev sina inlägg. Några skrev lite som lät lite knepigt och när jag sedan kollar närmare på allt så visar det sig att de mest inte har kunskap nog att förstå vad jag pratar om (däremot tillräckligt med pengar att köpa dyra kameraprylar och sedan skriva mycket om dem).

Sådär jättemycket hjälp fick jag iaf inte :p
 
Åh gud. Det där med att be om köpråd på internet :rofl:

Jag håller på och undersöker vilken kamera jag ska köpa när jag väl har lite pengar igen. Därför valde jag att be om tips på en sida speciellt för folk som har seriöst fotointresse. Jag skrev noga vad jag har för utrustning i dagsläget, vad jag gillar med den, vad jag inte är nöjd med och vilka nya alternativ jag funderat på.

Några personer svarade ordentligt, men sedan spårade det ur. Någon dök upp och tipsade om något som klart inte är i närheten av att leva upp till de krav jag har. Några andra ställde samma frågor som redan besvarats precis innan de skrev sina inlägg. Några skrev lite som lät lite knepigt och när jag sedan kollar närmare på allt så visar det sig att de mest inte har kunskap nog att förstå vad jag pratar om (däremot tillräckligt med pengar att köpa dyra kameraprylar och sedan skriva mycket om dem).

Sådär jättemycket hjälp fick jag iaf inte :p
Igenkänningsfaktorn!
Jag är med i en (eller ja, flera) grupper om segling på Facebook. Ställer man en fråga om köpråd där så väller det in svar men som nästan alla kan grupperas så här:

1. Killgissningar helt utan någon som helst kunskap.
2. Bara de dyraste märkena duger. Biltema suger.
3. Varför ska du köpa en sån? En sån har jag inte behövt under mina 77 år på havet.
4. Råd om att köpa något helt annat. Helt orelaterat. Förmodligen baserat på att man inte läst hela inlägget.
 
Första dagen på länge jag är helt själv. Känner mig så seg nästan lite avslagen. Till och med Jinns är helst slut och vi har vilat massor nu på morgonen. Jobbar lite senare idag annars väldigt lugnt.

Har hittills i veckan gått på konsert, tagit årets första dopp och tittat på en häst men blev inget med den. Och en massa annat, jobb osv så skönt att bara vara och göra ingenting nu :D
 
Visst måste det finnas något som kallas för frisörminne? Jag är på väg från frisören och eftersom min vanliga frisör har stängt sin salong så gick jag till en frisör som jag inte besökt på 4,5 år. Hon mindes precis allt om mig. Var jag jobbar med, bor, vad vi pratade om senast osv. Vansinnigt imponerande!
 
Fått film på 1 åringen som det satte i vagn idag 🥰 Hon kunde inte ha hamnat på ett bättre ställe, det är så lugna och vänliga mot henne. Och hon svarar med att vara lugn och vänlig tillbaka. Det gick som en dans att skritta lite fint med vagnen. Ännu ett steg mot karriären som travhäst är tagen ❤️ Hon är nog den finaste lilla tjej vi fött upp även om bebis också är fin. Men Maggan har kvalitéer som hennes matte gillar, hon är klok som en bok precis som mamma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 151
Senast: Scandi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 805
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 255
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp