Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den enda som är hemsk i den situationen är gärningsmannen.

Du kan inte hjälpa att hen begick ett brott, du kan inte hjälpa att du inte kopplade skriken till det aktuella brottet och du kan inte hjälpa att offret inte fick hjälp tidigare.
Att inte uppmärksamma brottet är varken ovanligt eller kriminellt. Med tanke på alla våldscener på tv/i spel blir ju sådana ljud dessvärre lite vardagsmat för oss.
Tack! ❤

Läste i GP nu att gärningsmannen är fångad och att personen inte blev allvarligt skadad. Så det känns skönt.
 
Trött, tog på krafterna mina timmar i stallet så ska gå och sova eller möjligtvis läsa något om jag orkar. Behöver köra ett par tre skottkärror häst bajs från hagen imorgon när Trule är ledig eller köra Trule hmpft för på helgerna är det numera inte helt riskfritt pga av dårar som inte borde få ha körkort men det är en annan femma. Idag mötte vi bara en söt tant med sin rullator 🥰
 
Fick sjuk ångest över att barnet kanske har mask, men vi har inte sett nåt så det kan ju faktiskt bara vara klåda.

Läste om medicinerna och den ena hade läskiga (men sällsynta) biverkningar, och det var den enda som var flytande. Så nu sjuk ångest över det också.

Tack! Tack så mycket för det!

:arghh:
 
Fick sjuk ångest över att barnet kanske har mask, men vi har inte sett nåt så det kan ju faktiskt bara vara klåda.

Läste om medicinerna och den ena hade läskiga (men sällsynta) biverkningar, och det var den enda som var flytande. Så nu sjuk ångest över det också.

Tack! Tack så mycket för det!

:arghh:
Ongar får väl mask då och då ungefär som de får hårlöss? Det går säker bra. <3
 
Firar betygsättningen med räkor och vin efter ett kort stallbesök. Borde druckit mindre vin och gått och lagt mig istället. Avslutning och ämneslags möte i morgon, men sen är jag ledig till den 11 augusti och börjar med att åka till Strömsholm på dressyrkurs 4 dagar. Ska bli underbart
 
En fin sommarkväll 😍. Red inte iväg förrän vid 20-tiden så fick bli en kortare skrittrunda ute med bara lite,lite galopp ute pga blött så vi tog ett par varv i galopp på ridbanan med 😁, härligt hur som helst 😊😍.
Hemma igen blev det dagen till ära glass med svenska jordgubbar och chokladpinnar 😋😍. Triumf Gammaldags vanilj med chokladkross som sambon väntat på att närbutiken skulle ta in igen och behöver jag säga att de tog slut direkt när de kostade 29 kr istället för 45, tur jag köpte en bytta häromdagen 😁.
Då har redan första halvan av första sommarmånaden passerat, det går så fort men man får inte glömma att stanna upp och hinna njuta av den här tiden 🥰. Riktigt dimmigt ikväll!
 
Sista konferensdagen med jobbet och jag orkade till och med lunchen, sen blev det för påtagligt vad jag måste lämna. Grät en skvätt för mig själv, sen hittade jag min kollega som är i samma sits som mig så vi gömde oss tillsammans och var ledsna. Sen har det varit en fantastisk kväll med många skratt, mycket tårar och fina samtal. I morgon plockar jag ihop det sista och lämnar ifrån mig dator, nycklar och parkeringskort. Fantastiska år, många fina kollegor och mycket erfarenhet. ❤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 192
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 809
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 256
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp