Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart ute och kört häst på förmiddagen. Kroppen är trött och hostar som f#n på nätterna men bara kriga på. Trulman var glad iaf, han önskar sig nya skor runt om så matte måste hasa sig iväg och inhandla fyra skor åt honom.

Det växlar mellan regn och lite hav soligt. Juni har snart regnat bort här känns det som.
 
Fick en hel bunta böcker idag. Kurslitteratur. Två stycken är obligatorisk läsning och två är fritt valda. Förutom att det är lite tufft att läsa fyra böcker på kort tid så ser jag faktiskt fram emot det :) ! Som självvalda böcker - en skönlitterär och en fackbok - ska jag läsa "Minns du den stad" (Fogelström) och "Att skriva: En hantverkares memoarer" av Stephen King. Fogelströms böcker gillar jag och Kings bok har jag funderat på att läsa, men det har inte blivit av. Nu blir det det :) ! Ibland är det bra med lite "tvång".... ;) Har också börjat skriva så smått, för imorgon ska vi lämna in 1-2 sidor skönlitterär text som vi har knåpat ihop... Jag tycker det är så befriande att höra att texten inte behöver vara "bra" eller "perfekt", utan att det är reflektionen kring vår skrivprocess som är den viktiga.... Ska pyssla lite till med detta, men sedan tror jag att jag ska ta och klippa lite gräs....
 
Glass in the making.
 

Bifogade filer

  • E3C61A9B-E1F4-43A5-8FCC-54698AE7130D.webp
    E3C61A9B-E1F4-43A5-8FCC-54698AE7130D.webp
    123,2 KB · Visningar: 22
Har städat färdigt - flyktingmammorna från Ukraina har bett mig se om jag kan hjälpa dem få jobb på hotellet så jag ska prata med chefen å deras vägnar imorgon, få se hur det går. De har Väldigt begränsad engelska, men å andra sidan är det ju svårt att komma igång om en inte rör sig ute i samhället tänker jag! Hoppas jag kan hjälpa. <3
 
Känner mig rätt hemsk.
Är i min lägenhet och hörde förut en massa skrik av någon. Trodde att det var någon granne som spelade tv-spel eller något. Efter ett tag hör jag sirener och inser att det är precis utanför mig. Så tittar ut genom fönstret och ser en rejält blodig person liggandes på marken som ambulansen och polisen tar hand om.

Varför reagerade jag inte direkt på de panikartat skriken?
Jag kunde ju bara kollat ut genom fönstret och sett det och ringt 112 på en gång. Men ja, som tur är fick hen hjälp till sist, så någon annan måste ha ringt.
Men jag borde ha reagerat på skriken..
 
Känner mig rätt hemsk.
Är i min lägenhet och hörde förut en massa skrik av någon. Trodde att det var någon granne som spelade tv-spel eller något. Efter ett tag hör jag sirener och inser att det är precis utanför mig. Så tittar ut genom fönstret och ser en rejält blodig person liggandes på marken som ambulansen och polisen tar hand om.

Varför reagerade jag inte direkt på de panikartat skriken?
Jag kunde ju bara kollat ut genom fönstret och sett det och ringt 112 på en gång. Men ja, som tur är fick hen hjälp till sist, så någon annan måste ha ringt.
Men jag borde ha reagerat på skriken..
Det är fullt mänskligt att inte reagera så som man borde och inte tro det värsta direkt. Klandra inte dig själv för att du trodde något annat.:heart
 
Ehm så jag fastnade i att lyssna på Jinjer. Förmodligen aldeles för högt för mina stackars öron :angel:
Jag kan i bland fastna i musik och försvinna bort helt i medvetandet och "vaknade" nyss pga Spotify blandade in någon annan artist helt plötsligt :rage:

Nåja plockade bort mitt glas iste och kom tillbaka och insåg att jag har ritat en liten gullig kattunge medan jag lyssnade? Helt rimligt 🙄:D
 
Det är fullt mänskligt att inte reagera så som man borde och inte tro det värsta direkt. Klandra inte dig själv för att du trodde något annat.:heart
Alltså bra svar av dig tycker jag. När ångestskiten har varit som värst har jag varit på helspänn och beredd på det värsta vid minsta ljud typ all the time. Men onormalt än din reaktion kan jag tycka @parellikusken, klandra inte dig själv nu. Det är det sista du behöver :heart.
 
Känner mig rätt hemsk.
Är i min lägenhet och hörde förut en massa skrik av någon. Trodde att det var någon granne som spelade tv-spel eller något. Efter ett tag hör jag sirener och inser att det är precis utanför mig. Så tittar ut genom fönstret och ser en rejält blodig person liggandes på marken som ambulansen och polisen tar hand om.

Varför reagerade jag inte direkt på de panikartat skriken?
Jag kunde ju bara kollat ut genom fönstret och sett det och ringt 112 på en gång. Men ja, som tur är fick hen hjälp till sist, så någon annan måste ha ringt.
Men jag borde ha reagerat på skriken..

Den enda som är hemsk i den situationen är gärningsmannen.

Du kan inte hjälpa att hen begick ett brott, du kan inte hjälpa att du inte kopplade skriken till det aktuella brottet och du kan inte hjälpa att offret inte fick hjälp tidigare.
Att inte uppmärksamma brottet är varken ovanligt eller kriminellt. Med tanke på alla våldscener på tv/i spel blir ju sådana ljud dessvärre lite vardagsmat för oss.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 217
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 192
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 809
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 256
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp