Bakar en citronkladdkaka också när jag ändå håller på att baka. Bra att ha lite bjudkakor i frysen att ta upp när jag får besök.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis! Och så RÄKNAR man barn precis hela tiden, speciellt om man är på utflykt !!
Jag hade faktiskt en gymnasielärare (på forntiden) som torrt konstaterade det, när vi fattades tre personer när tåget rullade hemåt från skolresa i Köpenhamn.... I och för sig förväntar man väl sig att äldre tonåringar klarar sig liiiiiite bättre på egen hand än en 2-åring på vift. Men ändå.....Äh, lite svinn får man väl räkna med
Jag hade faktiskt en gymnasielärare (på forntiden) som torrt konstaterade det, när vi fattades tre personer när tåget rullade hemåt från skolresa i Köpenhamn.... I och för sig förväntar man väl sig att äldre tonåringar klarar sig liiiiiite bättre på egen hand än en 2-åring på vift. Men ändå.....
Jodå, de kom hem helt oskadda med ett annat tåg nästa dag.... Före mobiltelefonernas tid så det var ju inte helt enkelt att komma i kontakt med varandra. Jag minns inga detaljer, men förhoppningsvis lyckades de ringa sina föräldrar i alla fall och meddela att de hade missat tåget!!
Jag har massor med humlor iår, speciellt i krusbärsbuskarna hummar det. Normativa sett ser jag inte speciellt många, så det är nog ett humleår.Plockar lite blommor . Extremt mycket fina humlor i år. Är det ett bra hummelår eller bara lokalt?
Man ska ju vara rädd om bålgetingarna, men nu har jag ropat på maken som för 5:e gången får komma och fånga och släppa ut samma bålgeting Nu sa han förvisso att om den kommer in igen så dödar jag det - så vi får se om hotet räcker!
Innan alla undrar så, nej jag kan inte utsätta mig för ev. getingstick då jag är allergisk
Hade kollegor som berättade att de glömde tre lärare när de åkte hem från en utedagJag hade faktiskt en gymnasielärare (på forntiden) som torrt konstaterade det, när vi fattades tre personer när tåget rullade hemåt från skolresa i Köpenhamn.... I och för sig förväntar man väl sig att äldre tonåringar klarar sig liiiiiite bättre på egen hand än en 2-åring på vift. Men ändå.....
Jodå, de kom hem helt oskadda med ett annat tåg nästa dag.... Före mobiltelefonernas tid så det var ju inte helt enkelt att komma i kontakt med varandra. Jag minns inga detaljer, men förhoppningsvis lyckades de ringa sina föräldrar i alla fall och meddela att de hade missat tåget!!
De hade räknat in så alla elever var med i alla fallHade kollegor som berättade att de glömde tre lärare när de åkte hem från en utedag