Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Står och rotar i kollegans väska efter tuggumi när han, en annan kollega, och chefen kommer in.

Han: "Jahaja? Vad händer här???!"
Jag: *vänder mig om tuggandes på tuggumi, innan jag sett att han har sällskap* "Kol hara ska vi slåss om det?"
Han: *sätter i halsen*
Andra kollegan: *fnittrar lite osäkert*
Chefen: :eek:
Jag: "Alltså, jag tog bara ett tuggummi..." :angel:
 
Tänker du samma sak med allergier? Så omöjligt är det inte att använda veganska produkter, sonen är mjölkproteinallergiker sen några år tillbaka och det funkar utmärkt att göra stuvningar eller annan matlagning. Det jag framförallt saknar är något som kan ersätta ost. Men jag väljer istället rätter där det inte ingår eller gör två rätter.
Nei, jag tänker inte samma sak om allergier. Allergi är inte självvalt men det är veganism.
 
Har precis kommit hem från dagens anställningsintervju. Tycker det är lite spännande att bli intervjuad ändå, just att se vad de vill veta om en, se lite "bakom kulisserna" på olika företag och så vidare. Nu vet jag också helt klart vilket företag jag helst skulle jobba på, men ja, det återstår att se hur det blir med allt såklart.

Ett företag ska höra av sig den här veckan, så jag gissar på att det blir imorgon, ett annat hör av sig i början av nästa vecka för att säga om det blir en intervju nr 2 eller inte och dagens företag ska höra av sig inom ca 2 veckor. Med andra ord blir det två veckor av att hålla fortsatt koll på telefonen och verkligen ta med den även vid tex rastningsrundorna med hundarna :p
 
Puh, min 19e och 20e körlektion gjord! Det fick bli mindre landsvägar idag och *torka pannan* det blev lite svettigt här och där i skarpa svängarna, det var 70 km/h på de vägarna men jag bara no way, och höll mig på strax över 30 :rofl: var ändå ibland för nära kanterna och för mitt på vägen 🙄 (skrapade även liite emot någonting en gång :o)

Plus att jag en gång fick nog lite panik då jag blev tillsagd att jag körde för fort (vilket jag gjorde på en 70 väg :o) och när jag fokuserade på att sänka farten så blev det istället lite farligt med ratten, jag är inget bra på att göra flera saker samtidigt har jag märkt :cautious::cautious::cautious: det är något som jag verkligen hoppas kommer med mera övning!

Blev typ lite deppig mot slutet, men när körläraren på skämt frågade om jag ville att han skulle hitta fel så svarade jag att (halvt skämtsamt) att jag gjorde redan tillräckligt med fel.
Men han sa åt mig sedan att inte klanka ned på mig själv, jag utvecklas och det är bara övning som gäller :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 213
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 062
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 794
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 251
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp