Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja absolut, men vill man ha det riktigt rent så behöver det sköljas så vattnet är klart även när man rör det från botten. När jag lagar short-grained rice i min riskokare har jag lika mycket vatten som ris i och det blir perfekt om man sköljt det. Vissa förordar också att man ska låta riset stå och svälla en halvtimme efter att man sköljt det. Har gjort det några gånger och det blir faktiskt lite bättre då. Möjligtvis beror det också på att short-grained innehåller med stärkelse och därför behöver sköljas mer noggrant.

När jag gör ris till sushi låter jag det stå och svälla förutom att jag sköljt det ordentligt. Det blir som sagt bättre då och till sushi måste riset verkligen vara bra.
 
Lyckades få färdigt funktionärer till tävlingen på söndag igår. En sak mindre att tänka på. Idag har jag zoom och hemtentaskrivande. Resten av veckan är det också hemtenta och göra min presentation. På fredag är det examination, lördag häst + studentfirande på ridskolan, söndag hemmatävling. Måndag är jag ledig, sen fick jag visst jobb och börjar heltid på tisdag. :)
 
Lyckades få färdigt funktionärer till tävlingen på söndag igår. En sak mindre att tänka på. Idag har jag zoom och hemtentaskrivande. Resten av veckan är det också hemtenta och göra min presentation. På fredag är det examination, lördag häst + studentfirande på ridskolan, söndag hemmatävling. Måndag är jag ledig, sen fick jag visst jobb och börjar heltid på tisdag. :)
Vad för jobb?
 
Jag gick in i en nässla eller tistel. Det sticks som fan på benet. Och jag tror att mina skor är slut... (beige strumpor)
16539810276932215890951172766020.webp
 
Kom nyss in en liten förvirrad man.
Han: "Jag letar efter X"
Jag Förklarar hur han kommer till X dörr (inget kompicerat), han återberättar hur han förstått att han ska gå vilket är helt åt fanders. Jag ser på honom att jag inte kommer kunna nå fram med förklaringen och säger att jag kan gå med honom, han tackar.
Vi kommer fram till dörren, jag pekar med hela handen och förklarar att här är X dörr.
Han: "Vem?"
Jag: "X... du letade efter X?"
Han: "Vem är X?"
Jag: "Du kom in och sa att du letade efter X..."
Han: "Ja! Hur kommer jag till X?"
Jag: "Där... är hans kontor. Du kan bara knacka på dörren där." Pekar igen med hela handen, det finns inga andra dörrar att missta sig på.
Han: "Vad för dörr?"
Jag: "Dörren jag pekar på där" Pekar vidare
Han: "Vad finns där?"
Jag: "Där finns X. Du ville träffa honom."
Han: "Jaha så X finns där?" Han pekar.
Jag: "Ja precis..."

O_o:confused:O_o:arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 644
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
527
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp