Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja absolut, men vill man ha det riktigt rent så behöver det sköljas så vattnet är klart även när man rör det från botten. När jag lagar short-grained rice i min riskokare har jag lika mycket vatten som ris i och det blir perfekt om man sköljt det. Vissa förordar också att man ska låta riset stå och svälla en halvtimme efter att man sköljt det. Har gjort det några gånger och det blir faktiskt lite bättre då. Möjligtvis beror det också på att short-grained innehåller med stärkelse och därför behöver sköljas mer noggrant.
Det låter som att jag bör hålla mig borta från sådant ris :D Jag har generellt usla matlagningskunskaper. Känner mig nöjd som lyckats få ordning på vanligt jasminris. Godaste riset jag ätit förövrigt, så nu lär det dröja år innan jag testar något annat :angel:
 
Har lämnat in min sista uppgift för skolåret O_o
Nu är det alltså sommarlov??
(aka, plugga en jäkla massa kod på egen hand och hitta praktik... men ändå!)

Fått för mig det är fredag men det spelar visst ingen roll längre, sommarlooov :D

Coviden verkar ha blivit klar, dock fortfarande trött och lite kvarvarande hosta.
Tröstat mig med att handla, insåg när jag kom hem att jag har 7 sorters ost i kylen. Rimligt :d
Köpte också ett halvt kilo lösgodis, jag som blir illamående efter typ fem bitar.
Smart.

Ost är livet :love:
(så även bröd)

Visa bifogad fil 91921
Tänkte först citera ditt första inlägg, läste sedan vidare och 😍
1. Ost är alltid rimligt.
2. Skönt att du mår bättre!
3. Ja, ost är livet 🧀

Och apropå godis åt jag nyss en halv påse och… ehm… 10 chokladbitar ur en ask Fazer jag köpte (till mig själv…) och nu mår jag illa. Och så undrar jag varför jag är så uppblåst hela tiden 🙄
 
För några veckor sedan hade vi stridsflygplan som slickade stalltaket - precis bredvid hagen. Jag tror att vi räknade 7 överflygningar den dagen. Hästarna tog det märkligt nog lugnt i början, men när det hade hänt några gånger började de se småhysteriska ut och fick komma in. Det var INTE kul och jag hittade aldrig övningen som jag antar att de tillhörde.... :cautious:
Det har ju varit en stor övning ungefär då. Jag vet inte om du bor i området eller om de flög över när de skulle till någon annan ort/flygbas.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/ovningar/lfo22/
 
Tänkte först citera ditt första inlägg, läste sedan vidare och 😍
1. Ost är alltid rimligt.
2. Skönt att du mår bättre!
3. Ja, ost är livet 🧀

Och apropå godis åt jag nyss en halv påse och… ehm… 10 chokladbitar ur en ask Fazer jag köpte (till mig själv…) och nu mår jag illa. Och så undrar jag varför jag är så uppblåst hela tiden 🙄
Men visst? Mmm ost.

Godis är ju dock också gott :D
Jag lär få sätta nån slags gräns på antal bitar per gång... Får alltid ont i huvudet och blir illamående, och det är alltid efter mindre godis än det borde vara :cautious:
 
Sitter på tunnelbanan på väg hem från middagsdate med min nyfunna ukrainska vän. Jag hade väldigt trevligt och med tanke på att vi båda vid ett tillfälle skrattade så mycket att vi inte kunde andas, och än mindre prata, gissar jag att hon hade det också. Härligt med nya bekantskaper som man liksom bara klickar med, jäklar vad humor hon har! :love:
 
I dag ar det Memorial Day och vi ar lediga ... eller, jag stadar garaget som sett ut som ett bombnedslag sedan vi tog ner julgranen. :cautious: Vi hade bestamt att sonen med familj skulle komma hit, men da bade Maken och jag ar forkylda tyckte de inte att de ville komma och riskera att fa ytterligare en forkylning.
Aldeles nyss fick jag en text dar sonen sa att vi maste traffas snart. Riktigt snart. Barnen driver honom till vansinne ... sarskilt 3-aringen som satter ihop handerna och sager: famo, faffa, peese, peese, peese❤️
 
Nästan en timme försenat anlände tåget till Norrköping. Märkligt nog står det på SJ: s hemsida att tåget hållit tiden :cautious:
Bilresan till Finspång gick iaf kvickt, alltid något.

Mamma och pappas katt Signe är av det skeptiska slaget. Hon vägrar umgås med andra, även sådana hon träffar nästan varje dag. Men när det gäller dottern och mig själv är det inga problem. Klart intressant eftersom hon inte träffar oss sådär våldsamt ofta :p
När jag hälsade på henne idag sträckte hon ut sig på rygg och ville bli killad på magen :love: Med alla andra hade raskt sprungit in under sängen. Knaskisse!

Nu har jag gjort mig klar för att sova så det är hög tid!
 
Har blivit klar med idrotten, biologin och engelskan idag :)
Imorgon blir det några till, iaf tre tror jag.
Idrotten var ju en spännande upplevelse... vi var några som skulle vara med på dansen, inte min kompis. Läraren tyckte dock att hon säkert vill vara med så hon blev kidnappad av läraren utanför klassrummet... :cautious:

Själva dansen var att man skulle härma någon figur på en skärm. Gick väl sådär, viftade lite hit och lite dit, hoppade åt något håll och sedan tillbaka osv. Lätt snurrigt. Men tycker att jag höll takten hyfsat iaf även om rörelserna nog var helfel ganska ofta. Vi blev iaf släppta efter bara uppvärmningen, vet ej om det var för att jag var godkänd eller för att hon ansåg att jag var ett omöjligt projekt :laugh:

Hamnade också bakom de som jag kallar fyror då de var fyror sist jag träffade på dem. De både ser likadana ut och beter sig som då. Men de är här ofta O_oLångsamt går de också, och självklart i flock :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 648
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 684
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp