Aha Ja absolut, det förstår jagDet är en internutbildning till larmchef
Kommer faktiskt bo hos mina föräldrar i Finspång Staten bjöd bara på boende på personalboendet istället för hotell. Då kan jag lika gärna bo i mamma och pappas gästrum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha Ja absolut, det förstår jagDet är en internutbildning till larmchef
Kommer faktiskt bo hos mina föräldrar i Finspång Staten bjöd bara på boende på personalboendet istället för hotell. Då kan jag lika gärna bo i mamma och pappas gästrum
Ja verkligenKaffe är dyrt. Föreningen serverar kaffe. Så jag satte mig att googla kaffe på nätet.
Det visar sig att man kan spara en hel del genom att beställa från kontorsvarufirmor.
Hittills har vi köpt enstaka paket när det varit extrapris på nån lokal butik.
Det låter som att jag bör hålla mig borta från sådant ris Jag har generellt usla matlagningskunskaper. Känner mig nöjd som lyckats få ordning på vanligt jasminris. Godaste riset jag ätit förövrigt, så nu lär det dröja år innan jag testar något annatJa absolut, men vill man ha det riktigt rent så behöver det sköljas så vattnet är klart även när man rör det från botten. När jag lagar short-grained rice i min riskokare har jag lika mycket vatten som ris i och det blir perfekt om man sköljt det. Vissa förordar också att man ska låta riset stå och svälla en halvtimme efter att man sköljt det. Har gjort det några gånger och det blir faktiskt lite bättre då. Möjligtvis beror det också på att short-grained innehåller med stärkelse och därför behöver sköljas mer noggrant.
Har lämnat in min sista uppgift för skolåret
Nu är det alltså sommarlov??
(aka, plugga en jäkla massa kod på egen hand och hitta praktik... men ändå!)
Fått för mig det är fredag men det spelar visst ingen roll längre, sommarlooov
Coviden verkar ha blivit klar, dock fortfarande trött och lite kvarvarande hosta.
Tröstat mig med att handla, insåg när jag kom hem att jag har 7 sorters ost i kylen. Rimligt
Köpte också ett halvt kilo lösgodis, jag som blir illamående efter typ fem bitar.
Smart.
Tänkte först citera ditt första inlägg, läste sedan vidare och
Det har ju varit en stor övning ungefär då. Jag vet inte om du bor i området eller om de flög över när de skulle till någon annan ort/flygbas.För några veckor sedan hade vi stridsflygplan som slickade stalltaket - precis bredvid hagen. Jag tror att vi räknade 7 överflygningar den dagen. Hästarna tog det märkligt nog lugnt i början, men när det hade hänt några gånger började de se småhysteriska ut och fick komma in. Det var INTE kul och jag hittade aldrig övningen som jag antar att de tillhörde....
Det var längre sedan.Det har ju varit en stor övning ungefär då. Jag vet inte om du bor i området eller om de flög över när de skulle till någon annan ort/flygbas.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/ovningar/lfo22/
Väntar oxå på paket från MatsmartKlickat hem 15 cup of noodles från Matsmart kan ju inte hjälpa att de är så sjukligt goda och på 5 för 59 kr... Och sen att massa annat fick läggas till för att nå fri frakt är väl bara normalt?
Men visst? Mmm ost.Tänkte först citera ditt första inlägg, läste sedan vidare och
1. Ost är alltid rimligt.
2. Skönt att du mår bättre!
3. Ja, ost är livet
Och apropå godis åt jag nyss en halv påse och… ehm… 10 chokladbitar ur en ask Fazer jag köpte (till mig själv…) och nu mår jag illa. Och så undrar jag varför jag är så uppblåst hela tiden
Kanske en månad. Fick 243 kr och så var det typ 12 burkar som inte gick att panta