Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl: Sitter och kollar på riskokare. Det finns en hemma, men den är så onödigt stor! Hittar att den rymmer 1,8 liter och tänker att hälften vore mer än nog. Jag hamnade nu på någon sida som testat olika riskokare och när jag läste deras motivering till den som var bäst i test så hittades följande: "Jämfört med andra riskokare på marknaden så rymmer denna betydligt mer än vanligt, vilket är 4,75 liter."

VARFÖR ÄR ALLT SÅ JÄKLA STORT?!
 
:rofl: Sitter och kollar på riskokare. Det finns en hemma, men den är så onödigt stor! Hittar att den rymmer 1,8 liter och tänker att hälften vore mer än nog. Jag hamnade nu på någon sida som testat olika riskokare och när jag läste deras motivering till den som var bäst i test så hittades följande: "Jämfört med andra riskokare på marknaden så rymmer denna betydligt mer än vanligt, vilket är 4,75 liter."

VARFÖR ÄR ALLT SÅ JÄKLA STORT?!
Alltså jag läste ridskolare så många gånger, även fast jag hade läst om och rätt första gången jag läste fel. :cautious:

Jag tror mitt undermedvetna vill till ridskolan :angel::o
 
:rofl: Sitter och kollar på riskokare. Det finns en hemma, men den är så onödigt stor! Hittar att den rymmer 1,8 liter och tänker att hälften vore mer än nog. Jag hamnade nu på någon sida som testat olika riskokare och när jag läste deras motivering till den som var bäst i test så hittades följande: "Jämfört med andra riskokare på marknaden så rymmer denna betydligt mer än vanligt, vilket är 4,75 liter."

VARFÖR ÄR ALLT SÅ JÄKLA STORT?!

Det finns mindre storlekar på dem, jag har en från Wilfa som är perfekt åt mitt (oftast) ensamhushåll :)

Edit: https://bagarenochkocken.se/koksmaskiner/riskokare/wilfa-riskokare-10l-rc-5s/
 
När jag sökte hittade jag en från Tristar i samma storlek också som var billigare. Dock känns det som att det är bättre kvalité på den från Wilfa. Jag har haft den jättelänge och den fungerar perfekt fortfarande (jag kokar dessutom ris rätt ofta).
Skulle du någon dag orka kolla hur hög och bred den är? Jag hittar inga mått någonstans på nätet... Hade varit trevligt om den tog mindre plats i skåpet än nuvarande kloss :cautious:
 
Skulle du någon dag orka kolla hur hög och bred den är? Jag hittar inga mått någonstans på nätet... Hade varit trevligt om den tog mindre plats i skåpet än nuvarande kloss :cautious:

Ai'll be bak (sagt med tysk accent :p).

Edit: 18cm hög (utan knoppen på locket, jag lägger det upp och ner för att få den lägre), 23cm i diameter och 25cm med handtagen. Den är supersmidig tycker jag, den äter inte alls mycket plats i skåpet. Jag kokar max 6 portioner i den men det är egentligen lite mycket, då får en passa den så varmhållningsknappen åker upp. Den är helt perfekt för 4 portioner. Du hade tur, jag hade inte haft in den i skåpet ännu efter sushin för några dagar sedan :D Det tog längre tid att hitta ett måttband :rofl:
 
Nu har jag gett upp. Har jobbat typ 150% sedan klockan 7 i morse med 30 minuters rast. Samtidigt har de börjat renovera taket precis ovanför där jag sitter så det har dundrat på rejält. Kan typ inte tänka längre, får acceptera att inget jag försökt göra i dag blir klart.
Om en kvart flyr jag fältet till ridskolan. Innan dess ska jag bara slösurfa, så det så.
 
Den där presentationen jag skulle göra klart igår. Yeah. Jag är fortfarande inte klar. Det var tusen gånger svårare än jag i min vildaste fantasi föreställde mig. Lägg på teknik-strul på det också :arghh: Och en godisklubba med ett icke-existerande tålamod :bag:

Men nu är jag snart klar. Tror (och hoppas) jag iallafall.
 
Köttfärssåsen puttrar och jag mår riktigt illa och det sista jag vill är att äta något. Men jag behövde laga den innan köttfärsen blev dålig. Får försöka stuva in resterna i den gravt överfyllda frysen. Får se om jag kan peta i mig något.

Hallå @tanten och @Diabetikern sorry att bråka igen, men när början ni känna av lågt bs? Just nu ligger jag på 2.5 vilket är lågt men fortfarande ok.

Det är olika vissa dagar känner jag av när det ligger runt 4 andra dagar som idag märkte jag det inte förrens jag kollade och vart på 2,2. Brukar känna av det efteråt att man varit låg istället.

Går det fort nedåt så känner jag av det tidigt men går det väldigt långsamt så märker jag det inte.

Dexcom g6 är det bästa som hänt mig som varnar i förtid :)
 
Det är väldigt olika. Men nere på 2,-nåt är jag rejält skakig och ser dimmigt.

Oftast känner jag av värden mellan 3-3,5.

Jag har larmet på sensorn på 3,4 så jag hamnar sällan lågt utan kan parera innan et blir illa. Det tar ju sån tid att återhämta sig efter en rejäl dipp.

För mig är 2,5 absolut inte ok! Men kroppen vänjer sig - om man har svängande bs så märker man inte svängningarna lika väl.

Vi har samma värde inställt på lågt :D

Helt onödig information :D
 
Lite halvdöd idag här på jobbet men ska straxs sluta och börja dra mig hemåt ut mot stallet.

I helgen har vi fått in en nyinackordering i stallet en korsning mellan fjording och nordsvensk och sötare ponny får man leta efter :love1: Man blir kär bara man ser honom. Litet glädjepiller.

Haft en jobbig natt med bråkande blodsocker och det märks att man inte är 20 längre. Förr oj en känning, oj flera på rad nemas problemas studsar upp och gör det man ska men nu... Nu tar det tid att få igång kärringkroppen :rofl:

Rejäl träningsvärk från gårdagens provridning på en nästan 2h tur över stock och sten, hoppat stock och diken, långa galopper men det vart helt underbart så det r det värt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 656
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 687
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp