Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har plockat gräs till marsvinen. Det är för kallt för dem att gå ut, så då får gräset komma in istället.
flocken.webp
 
Rivstartat morgon med protokollsjustering, apoteksbesök och en tur till återvinningen med diverse bråte från lokalen vi övertagit. Det är en äldre generation som hållit till där och man har sparat på det mesta. Påsklämmor, udda skruvar, plastpåsar, trasiga torkhanddukar och en oherrans massa prydnadsföremål. För att inte tala om tomma kartonger...

vi försöker sakta men säkert omvandla det till en modern fungerande samlingslokal.
 
Så glad! Med hjälp av Mamma vid datorn lyckades vi fixa biljetter till alla tre spelningar på Ullevi nästa sommar 🌟 Så nu är det bara börja räkna ned till midsommar nästa år när vi äntligen får kliva in och lyssna på Springsteen igen ❤️🤩 Alldeles för länge sedan nu ..
 
Och nu dök det upp en liten karavan av militärfordon.

De måste ha kört genom skogen.

(Det pågår en större övning längs med kusten men de glömde berätta att de tänkte skjuta på grannens mark i direkt anslutning till min, tur att inte jag har några hästar kvar 🙈 )
För några veckor sedan hade vi stridsflygplan som slickade stalltaket - precis bredvid hagen. Jag tror att vi räknade 7 överflygningar den dagen. Hästarna tog det märkligt nog lugnt i början, men när det hade hänt några gånger började de se småhysteriska ut och fick komma in. Det var INTE kul och jag hittade aldrig övningen som jag antar att de tillhörde.... :cautious:
 
Hann att dammsuga övervåningen, vika tvätt och sen förbi stallet en sväng på morgonen före jobbet 😊.Fick bli lösgalopp på ridbanan; fasen svettigt för mig med när inte pållan håller igång själv men en stund blev det och jag blir alltid lika glad när hon självmant travar några varv lös runt mig 🤩❤.
Brandövning på jobbet mellan 10 och 11 och sen lång paus att slappa innan jag börjar 13.45 och jobbar till stängning. Så eftersom jag hade glömt bea-dressingen hemma for jag bort till CG en sväng och köpte en flaska (och smör till himla bra pris 👍), lite tid som gick åt iaf 😄.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 656
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 687
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp