Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har köpt en bukett till mamma Det blir i förväg inför söndag men det får bli så! Valde ut blommorna själv så jag hoppas att hon gillar den
Nu vill jag se hur den ser ut med juVarit på lampbutik och förklarat mina problem för en störtskön gubbe. Andra skulle nog kalla honom tjurig/inte serviceminded/otrevlig men jag älskade honom. Inga leenden eller knussel eller glättighet. Noll säljtänk.
Förklarade mitt lampproblem och han vinkade bara med mig och muttrade lite om vad jag skulle ha för färg på delarna medan han plockade fram dem, och förklarade vad alla delar var för.
Utan att ens fråga om jag ville ha hjälp att fixa sladden gick han iväg och var borta en stund och kom sen ut med exakt vad jag ville ha. Det kostade typ ingenting och han tog inte betalt för arbetet, så jag köpte den dyraste finaste dimbara lampan de hade och lovade att komma tillbaka för att köpa lampa till mitt sovrum.
Tackade tusen gånger för allt men noll leende från gubben däremot fick jag en liten "ja allt finns inte att köpa på nätet"
Ge han en leksaksmodellSitter och diskuterar med sambon, tydligen har alla andra lastmaskin men inte vi. Förklarade för honom att han faktiskt har en grävmaskin och två trädgårdstraktorer men de var tydligen inte så roliga längre och för gamla.
En del växer tydligt inte ifrån prylstadiet utan skaffar bara större leksaker.
Jag kan relatera till 100%. Hur många båtmotorer kan man behöva till en liten plastbåt och en flotte? Svaret är tydligen 6 stycken. (Vi har även tre, eventuellt snart fyra motorsågar??)Sitter och diskuterar med sambon, tydligen har alla andra lastmaskin men inte vi. Förklarade för honom att han faktiskt har en grävmaskin och två trädgårdstraktorer men de var tydligen inte så roliga längre och för gamla.
Då har han ju en avelsbas! Han får ha lite tålamod, det kan dröja flera generationer innan han lyckas få det perfekta resultatet. Han kan börja med att läsa här: https://www.bukefalos.se/threads/jag-taenkte-boerja-foeda-upp-lantbruksmaskiner.1496914/Sitter och diskuterar med sambon, tydligen har alla andra lastmaskin men inte vi. Förklarade för honom att han faktiskt har en grävmaskin och två trädgårdstraktorer men de var tydligen inte så roliga längre och för gamla.
Tragiskt som det börjar bli i Sverige. Jag betalar alltid kontant.Vi sitter i en taxi på väg till Therme. Fick ta ut kontanter och göra en ytterst grov chansning på vad det kostar att åka dit
På gårdagens utflykt berättade vi att kontanter snart inte existerar längre i Sverige. Fick berätta om Swish också.
Har inget lösenord till mobilen...Byt lösenord genast.
Men det kan väl inte var din mobil som skickar meddelanden? Om det var fb/messenger det handlade om så byt lösenord där!Har inget lösenord till mobilen...
På en granngård står det åtta plastbåtar. Ägaren - en man! - bor typ tio mil bort så gården står tom. Men det tillkommer nån udda båt då och då.Jag kan relatera till 100%. Hur många båtmotorer kan man behöva till en liten plastbåt och en flotte? Svaret är tydligen 6 stycken. (Vi har även tre, eventuellt snart fyra motorsågar??)
HAHA, frågade honom om det var bruks- eller utställningslinjer på lastmaskinen ifråga varpå jag fick svaret "ja, det är ju ingen sån där doodle-grej i alla fall, det är ju en Volvo".Då har han ju en avelsbas! Han får ha lite tålamod, det kan dröja flera generationer innan han lyckas få det perfekta resultatet. Han kan börja med att läsa här: https://www.bukefalos.se/threads/jag-taenkte-boerja-foeda-upp-lantbruksmaskiner.1496914/