Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har köpt en bukett till mamma ☺️ Det blir i förväg inför söndag men det får bli så! Valde ut blommorna själv så jag hoppas att hon gillar den 🥰
20220527_171539.jpg

Jodå jag tror att mamma gillade dem 🥰 Och så fick hon en påse chokladbananer, så är hennes lycka gjord! :D
(På söndag vet jag att hon får vin av syrran, så det blir bara bättre och bättre ;))
 
Varit på lampbutik och förklarat mina problem för en störtskön gubbe. Andra skulle nog kalla honom tjurig/inte serviceminded/otrevlig men jag älskade honom. Inga leenden eller knussel eller glättighet. Noll säljtänk.
Förklarade mitt lampproblem och han vinkade bara med mig och muttrade lite om vad jag skulle ha för färg på delarna medan han plockade fram dem, och förklarade vad alla delar var för.

Utan att ens fråga om jag ville ha hjälp att fixa sladden gick han iväg och var borta en stund och kom sen ut med exakt vad jag ville ha. Det kostade typ ingenting och han tog inte betalt för arbetet, så jag köpte den dyraste finaste dimbara lampan de hade och lovade att komma tillbaka för att köpa lampa till mitt sovrum.
Tackade tusen gånger för allt men noll leende från gubben :D däremot fick jag en liten "ja allt finns inte att köpa på nätet" :love:
Nu vill jag se hur den ser ut med ju
 
Sitter och diskuterar med sambon, tydligen har alla andra lastmaskin men inte vi. Förklarade för honom att han faktiskt har en grävmaskin och två trädgårdstraktorer men de var tydligen inte så roliga längre och för gamla. :grin:

En del växer tydligt inte ifrån prylstadiet utan skaffar bara större leksaker. :laugh:
 
Sitter och diskuterar med sambon, tydligen har alla andra lastmaskin men inte vi. Förklarade för honom att han faktiskt har en grävmaskin och två trädgårdstraktorer men de var tydligen inte så roliga längre och för gamla. :grin:

En del växer tydligt inte ifrån prylstadiet utan skaffar bara större leksaker. :laugh:
Jag kan relatera till 100%. Hur många båtmotorer kan man behöva till en liten plastbåt och en flotte? Svaret är tydligen 6 stycken. (Vi har även tre, eventuellt snart fyra motorsågar??)
 
Sitter och diskuterar med sambon, tydligen har alla andra lastmaskin men inte vi. Förklarade för honom att han faktiskt har en grävmaskin och två trädgårdstraktorer men de var tydligen inte så roliga längre och för gamla. :grin:

En del växer tydligt inte ifrån prylstadiet utan skaffar bara större leksaker. :laugh:
Då har han ju en avelsbas! Han får ha lite tålamod, det kan dröja flera generationer innan han lyckas få det perfekta resultatet. Han kan börja med att läsa här: https://www.bukefalos.se/threads/jag-taenkte-boerja-foeda-upp-lantbruksmaskiner.1496914/
 
Blev ingen lunch på stan utan vi hjälpte en kompis med lite grejer och fikade hos henne sedan, blev trevligt :) Har myst med en siamesherre också :love:

Äntligen hemma iaf! Benen är trötta igen,verkar vara deras konstanta stadie numera 😅har beställt en pizza för orkar inte göra mat. Sen blir det nog nån film el nåt ikväll
 
Jag kan relatera till 100%. Hur många båtmotorer kan man behöva till en liten plastbåt och en flotte? Svaret är tydligen 6 stycken. (Vi har även tre, eventuellt snart fyra motorsågar??)
På en granngård står det åtta plastbåtar. Ägaren - en man! - bor typ tio mil bort så gården står tom. Men det tillkommer nån udda båt då och då.
Högst oklart varför.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 665
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 687
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp