Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vad @cirkus har visat Kyra tidigare, men skräckfilm gillar hon 😁🤣
20220527_190441.webp
 
Att ta oss tillbaka till hotellet blev lite besvärligare än tänkt.
Vid badet finns maskin att beställa taxi i. Himla smidigt. Om den hade funkat alltså.
Det står i displayen ett nummer och jag har lärt mig rumänska landsnumret så jag ringer dit. Rösten i luren pratar bara rumänska och dessutom i ett himla tempo.
Tack och lov har jag lätt för språk och lyckas trycka mig fram genom systemet tills jag får prata med en telefonist.
Hon hänvisar till maskinen :banghead:
Jag läser upp felmeddelandet och säger att jag antar att det betyder att maskinen är ur funktion. Hon bekräftar detta och säger att hon kan felanmäla men boka taxi via telefonen går absolut inte.

Jag blev trött. Ute på nästan-landsbygden tycks dessutom 4G-nätet vara ytterst tveksamt så att googla eller ladda hem appen funkar inte.
Nåja, vi ställer oss vid parkeringen och helt plötsligt kommer en taxi med nya badbesökare. Jag chansar på att han kommer från Bukarest och inte vill köra tillbaka tom.
Det visar sig vara rätt och nu är vi tillbaka på hotellet.

Först hann vi dock med ett besök på ungefär den minsta mini-market jag någonsin sett :D
 
Megara brukar inte göra det, och gör hon det så är det när jag kommer med spaden 🙄 Dessutom hjälper det begränsat. Även om hon varit på lådan annonserar hon tydligt att hon måste gå NU.

När den väl var på plats med helt nytt och väldoftande strö - jag använder Greenwoods natural fiber som luktar trä - så gick hon inte på lådan på tre timmar men var där omedelbart bara för att krafsa runt. Lådan står I arbetsrummet så jag har koll på när hon går och inte. Ibland är jag på väg till vet med misstänkt uvi ibland inser jag att hon är en... katt.
Här brukar det inte vara några problem när jag mockar men (våra lådor står under trappen) när sambon drar fram första lådan så blir det akut och BÅDA katterna måste naturligtvis ha just den han håller på med...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 665
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 687
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp