Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker återfinna jobbmotivationen. Jag hade massor av driv och inspiration hela morgonen, men sen gick jag och gjorde kaffe och *poff* så var det plötsligt svårt att hitta tillbaka till jobbet. Hoppas att en kvarts paus för att hänga här hjälper.

Önskar att vi hade långhelg här borta också men vi får vackert vänta till nästa vecka. Då är det ledigt torsdag-söndag minsann, ska bli skönt! :) Och jag ska på ridläger! :bump: (på tal om att inte stanna hemma på semestern alltså :D)

Hällde upp en stor kopp kaffe ur automaten på första våning. Smakar äckel päckel men jag kan inte med att hälla ut. Maskinen på vår våning är sönder, inte för att det är så mycket godare kanske men lite skillnad är det allt.

Jag är gnällig.

Testar smulpaj med rabarber i muffinsformar. Jag och en kollega ska dra iväg med en klass på utflykt på måndag och vi tänkte baka till dem. Lite olika allergier men smulpaj med mjölkfritt margarin ska fungera. :) eftersom vi kommer vara utomhus så tänkte jag att det är minst kladd med muffinsformar.

Börja mocka lådan. Det brukar iaf funka när husse i huset gör det. Då måste de gå på den han rensar eller precis rensat.

Megara brukar inte göra det, och gör hon det så är det när jag kommer med spaden 🙄 Dessutom hjälper det begränsat. Även om hon varit på lådan annonserar hon tydligt att hon måste gå NU.

När den väl var på plats med helt nytt och väldoftande strö - jag använder Greenwoods natural fiber som luktar trä - så gick hon inte på lådan på tre timmar men var där omedelbart bara för att krafsa runt. Lådan står I arbetsrummet så jag har koll på när hon går och inte. Ibland är jag på väg till vet med misstänkt uvi ibland inser jag att hon är en... katt.

Jag försöker återfinna jobbmotivationen. Jag hade massor av driv och inspiration hela morgonen, men sen gick jag och gjorde kaffe och *poff* så var det plötsligt svårt att hitta tillbaka till jobbet. Hoppas att en kvarts paus för att hänga här hjälper.

Önskar att vi hade långhelg här borta också men vi får vackert vänta till nästa vecka. Då är det ledigt torsdag-söndag minsann, ska bli skönt! :) Och jag ska på ridläger! :bump: (på tal om att inte stanna hemma på semestern alltså :D)

Här är en i Sverige som inte heller har långhelg utan är tämligen ensam på företaget om att inte tagit ledigt idag. Motivationen att jobba två timmar till är låg 😝

Vi har ocksa langhelg den har helgen :D Pa Mondag ar det Memorial day och ledigt ... och sedan ar det bara 11 arbetsdagar kvar till sommarlov!:banana::banana::banana:

WB till allt 😍 glöm parmesan WB på pasta!
WB till rödvin

Sedan gillar jag spanska hårdostar också, gärna en lätt rökt fårost!

Vad AR WB for ost?

Varit på lampbutik och förklarat mina problem för en störtskön gubbe. Andra skulle nog kalla honom tjurig/inte serviceminded/otrevlig men jag älskade honom. Inga leenden eller knussel eller glättighet. Noll säljtänk.
Förklarade mitt lampproblem och han vinkade bara med mig och muttrade lite om vad jag skulle ha för färg på delarna medan han plockade fram dem, och förklarade vad alla delar var för.

Utan att ens fråga om jag ville ha hjälp att fixa sladden gick han iväg och var borta en stund och kom sen ut med exakt vad jag ville ha. Det kostade typ ingenting och han tog inte betalt för arbetet, så jag köpte den dyraste finaste dimbara lampan de hade och lovade att komma tillbaka för att köpa lampa till mitt sovrum.
Tackade tusen gånger för allt men noll leende från gubben :D däremot fick jag en liten "ja allt finns inte att köpa på nätet" :love:

Har bryggt kaffe i mokabryggare för första gången, gick sådär...
Bryggde för snabbt tror jag, skållhett och vattnigt :angel:
Går väl inte att brygga för snabbt med en sån?
Jag drar alltid på högsta på plattan och drar sedan bort den från plattan när det börjar strömma upp i den övre delen. Kokhett blir det ju alltid! Vattnigt blir det om man har för lite kaffe/espresso eller för grovmalet kaffe.

Bokat om min biljett till operan jag skulle på idag, jag blev magsjuk igår och även om jag varken har kräkts eller har feber längre så vill jag dels inte riskera att smitta nån annan och sen har jag ingen ork. Hade verkligen sett fram emot detta men fick inse att det varken är lämpligt eller att jag orkar idag. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
81 119
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
607
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 151
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar