Vad gör vi? Del CLIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Michael W var bra. Jag har inte hört så många av hans låtar innan.
Väntar på bussen hem.
 

Bifogade filer

  • 20220526_195359.webp
    20220526_195359.webp
    165,2 KB · Visningar: 21
Försöker ta igen mig efter att ha konstaterat att en hantverkares "jag kan" i det här fallet betydde "jag har inte en jävla aning om vad jag gör". Hen har gjort så jävla fel på så många ställen i ett jobb där det är mycket viktigt att det blir rätt pga annars blir det fuktskador 😩😩😩😩😩😩 vill bara lägga mig i en hög och dö, orkar inte med såna här!
Två arbetsdagar (nåja, mätt i deras mått, 2,5 i mina mått) senare har två nya fixat det den andra fuckat upp. Jag orkar inte tjafsa med den som fuckade upp saker och har betalat hysteriskt mycket pengar till denne och kommer få en lagom faktura även på de som hjälpte oss att få det gjort. Men nu jävlar är det klart! Vilka guldgrabbar som kom och fixade med kort varsel! <3 nu får bannemig resten bara flyta på! Överväger om jag ska skriva ett dåligt omdöme till personen eller om jag ska släppa det helt och gå vidare. Se det som en dyr läxa där jag borde lyssnat på min magkänsla.

Nåja, får sova på saken.
 
Min lediga dag har idag mest bestått av att städa och tvätta; passande med vädret. Envisades med att försöka grilla mellan skurarna (ska erkännas att jag blev minst sagt frustrerad när jag var hungrig på middag och det jävlades med att få fyr på grillen) men till slut så blev maten klar (och en regnbåge visade sig 😍) och det var så gott 😋.
Fixade stallet ikväll och eftersom pållan var blöt och klockan dragit iväg blev det en stunds longering; motion behövs- inte minst nu med gräset 🙃. Nu är det inte så många hästar kvar inne om nätterna; resten är ute på bete 😊.
Avslutade kvällen med rabarberpajen jag bakade tidigare idag och vaniljsås 😋.
 
Ligger i sängen och försöker lugna ner mig lite efter en av de bästa livespelningarna jag någonsin varit på. Så otroligt intimt, ärligt och fantastiskt på alla vis. Det var liksom bara hon och en flygel, inget mer. Jag ville aldrig att det skulle ta slut! Höjdpunkten var definitivt när hon sa att hon skulle sjunga en låt som hon skrivit till sin pappa - och pappan råkade stå precis bredvid mig just precis då! Han grät, jag grät, alla grät :laugh: Musik alltså, det är bra grejer det! :heart
 
Jag har precis varit modig och som moderator blockat en post i tarantellgruppen och jag känner mig så hemsk och osäker och... hemsk och osäker... :arghh:
Jag SA från början att jag inte var rätt person för jobbet. 😅

Men nu är håret tvättat och jag ska lägga mig, så får väl stackars spindelpostaren lida tills jag vaknar eller någon annan mod tar hand om saken, om han har problem med det. ;)
 
Grubblar på när Megara kissade/bajsade senast. Jag vill tömma och skura lådan men hon blir alltid hysteriskt kissnödig så fort jag tar bort den för att rengöras - hela processen tar 20 minuter, en halvtimme men hon bara måste gå just då.
Börja mocka lådan. Det brukar iaf funka när husse i huset gör det. Då måste de gå på den han rensar eller precis rensat.
 
Irriterad.se!🤬
Började med att drömma om djur som funnits.😢
Sen 2:30 har ventilationen hållit mig vaken från och till. Trots en kudde och en handduk som täcker den. 😴😡
Hur låter det hos folk som inte har det?🤔
Började grubbla på saker och känner mig rätt mosig.
Men men. Det är fredag, lönen har trillat in och jag ska bara jobba halv dag.
☕☕️ först.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Chill katt chillade imorse: Själv måste jag jobba ett tag till men sedan blir det att attackera lilla gräsmattan (den stora fixades...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
80 710
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
530
Senast: MJLee
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 693
Senast: LadySara
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp