Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha jo, fast just den här dagen är väl ganska etablerad?
Igår var det visst bananens dag...

Jag har funderat många gånger på att börja fira egna dagar, bara att göra egentligen :). T ex diskmaskinen dag! 🙏
Vette 17, jag tycker inte att jag har hört så mycket om den :rofl:

Hellre diskmaskin än handdisk menar du? Iofs det förtjänar den, men jag tror att jag hellre äter tårtan än ställer den i diskmaskinen :cautious::D
 
Förbaskade telenor.
Jag bytte till dem när jag flyttade hit eftersom Telias täckningskarta är "lite fläckig just här".

Senaste veckorna har mobiltäckningen varit väldigt varierande. Idag har det ballat ur helt. Det växlar mellan att inte alls ha täckning till att ha full täckning.

Jag behöver ringa och jag behöver vara tillgänglig på telefon. Grrrr.
 
På väg hem, ska hämta en nyckel och sen till läkare. Se om jag inte kan få hjälp med mitt finger som jag tappar känsel i.
 
Jag var uppe tidigare och stressade iväg till en dropin tid för cellprov.
Dropin tiden var 8-9, jag var där 07:55. Det var knökfullt och de hade strypt dropin tiden pga sjukdom :arghh:

Nu är jag stressad som bara den. Det finns dropin tider vecka 7-10, har tid nästa vecka, men jag kan inte gå på cellprov nästa vecka eftersom jag har mens då. Vad gör man då? Dropin tiderna är ju slut? Innebär det att jag måste vänta ett helt år nu?
Ring till dem, till mitt förra cellprov levde min mens sitt eget liv och pstaven skulle bytas, så jag ringde så fick håg en tid för byta av pstaven och så kollade hon om det gick att ta cellprov. BM brukar vara måna om att underlätta så alla kan ta sitt prov.
 
Hmmm, jag är seeeeg idag (kan bero på den där sovmorgonen :angel:) men solen skiner och vovvarna vill ha promenad så det är väl bara att klä på sig - snart....
 
Förbaskade telenor.
Jag bytte till dem när jag flyttade hit eftersom Telias täckningskarta är "lite fläckig just här".

Senaste veckorna har mobiltäckningen varit väldigt varierande. Idag har det ballat ur helt. Det växlar mellan att inte alls ha täckning till att ha full täckning.

Jag behöver ringa och jag behöver vara tillgänglig på telefon. Grrrr.
Jag litar inte på andra mobilföretag förutom Telia när det gäller täckning på landsbygden :cautious: Jag minns ännu när jag var uppe i Storulvån med klassen i grundskolan, de flesta hade Tre och fick bara täckning uppe på en bergstopp. Jag hade Telia och var nåbar redan på baslägret:cool:
Faktiskt så undrar jag om jag inte hade bättre täckning där än vid sommarstugan i Östergötland... 🤔:rofl: (Den är också lite fläckig där ... men fungerar åtminstone någorlunda.)
 
Jag sitter med min jobb iPad och försöker se någorlunda upptagen ut, har åtminstone Kundvärdsskylten uppe så att jag ändå ser tillgänglig ut.
Egentligen har jag partykungen uppe på en sida med en kundvagn full av godis :angel:
Detta är viktiga saker faktiskt. Host.
 
Jag litar inte på andra mobilföretag förutom Telia när det gäller täckning på landsbygden :cautious: Jag minns ännu när jag var uppe i Storulvån med klassen i grundskolan, de flesta hade Tre och fick bara täckning uppe på en bergstopp. Jag hade Telia och var nåbar redan på baslägret:cool:
Faktiskt så undrar jag om jag inte hade bättre täckning där än vid sommarstugan i Östergötland... 🤔:rofl: (Den är också lite fläckig där ... men fungerar åtminstone någorlunda.)

Och min erfarenhet av Telia i Norrland (Jämtland-Västerbotten) är skräp. Det som funkar bäst är Tele2, Telia har mer eller mindre noll täckning där särbon bor. Enda stället med noll täckning när jag kör upp inlandsvägen (dvs via Östersund) är en sträcka på några km en bit söder om Los... vilket inte är förvånande, det är landsdelen Gud och Djävulen glömt.
 
Och min erfarenhet av Telia i Norrland (Jämtland-Västerbotten) är skräp. Det som funkar bäst är Tele2, Telia har mer eller mindre noll täckning där särbon bor. Enda stället med noll täckning när jag kör upp inlandsvägen (dvs via Östersund) är en sträcka på några km en bit söder om Los... vilket inte är förvånande, det är landsdelen Gud och Djävulen glömt.
Det kan ju ha försämrats sedan dess tänker jag, det var under 00-talet detta. Telia har fokuserat lite mer på storstäderna sedan dess kan jag tänka mig :grin:
 
Är hemma. Jag hade tänkt att dammsuga och göra pannkakor under dötiden innan jag behöver gå till läkaren (om en timme ca) men jag känner mig helt slutkörd. Hatar att behöva erkänna att nej det är inte rimligt just nu att dammsuga och laga pannkakor.:arghh: Hade jag mått bra hade jag förmodligen klarat av det + lite till men nu ska jag lyssna på kroppen.
Ska kolla när jag behöver åka och sätta mig och slappna av med ett spel en stund. Kroppen skriker att jag ska lägga mig och sova men då är risken att jag inte kommer upp i tid eller inte kommer upp alls, så det kan den fetglömma.:cautious:
 
Jag fick lite fint att titta på av mina vänner i fritidsnämnden, Örebro, igår.
IMG_20200305_125528_038.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 038
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 921
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 980
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp