Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade tur som inte hann in i duschen direkt när sonen gick ut till bussen, han ringde och konstatera att bussen åkte en helt annan väg än den han stod vid. Trafikolycka men noll info på vare sig appen, facebook eller hemsidan, olyckan hade dessutom skett vid sextiden i morse så de borde ha hunnit lägga ut någon info. Jag fick lov att ringa till bolaget för att kolla var bussen skulle ansluta till normal väg igen så sonen kunde hoppa på. Nu dusch, frukost och sen packa ihop för att åka till Örebro på isiga vägar. :( Inte det minsta sugen men ska möta upp en servicekille i Örebro med grejer från föreningen så det är inte läge att rodda om och ta tåget istället. Jag tror inte de släpper ombord mig på tåget med två stora vapenkoffertar, eller lokalbussarna. :rofl:;)
 
Du är galen.
/morgontrött :meh::D
Att jag är galen är ren fakta. Har du inte märkt det förrän nu? :D ;)
Vakna upp 40min innan man ska gå upp, för att sen halvsova/slösurfa 40min är morgonens bästa stund:love: jag är för morgontrött för att gå upp direkt när klockan ringer :cool:
 
Att jag är galen är ren fakta. Har du inte märkt det förrän nu? :D ;)
Vakna upp 40min innan man ska gå upp, för att sen halvsova/slösurfa 40min är morgonens bästa stund:love: jag är för morgontrött för att gå upp direkt när klockan ringer :cool:
:love:
Men nej, snoozeknappen är den bästa uppfinningen. Punkt. :D
 
Är det ett soligt fönster? Om solen ligger på kan såna där vattenbollar orsaka brand, var försiktig. :crazy:
Tack för omtanken, men nä, bara sol tidigt på morgonen och liite på förmiddagen.
Har dock inte hört om brandfara med dem förut, fungerar det som ett förstoringsglas typ? Makes sense 🤔
 
Vaknade före 5 av århundradets catfight, katterna åkte ut. Jag somnade om och vaknade utvilad till vackert väder strax före 8 :). Har hunnit koka krämig kräftsoppa och stekt pannkakor och tänt i brasan :). Äter nu frukost och dricker kaffe :).
 
Jag var uppe tidigare och stressade iväg till en dropin tid för cellprov.
Dropin tiden var 8-9, jag var där 07:55. Det var knökfullt och de hade strypt dropin tiden pga sjukdom :arghh:

Nu är jag stressad som bara den. Det finns dropin tider vecka 7-10, har tid nästa vecka, men jag kan inte gå på cellprov nästa vecka eftersom jag har mens då. Vad gör man då? Dropin tiderna är ju slut? Innebär det att jag måste vänta ett helt år nu?
 
:love:
Men nej, snoozeknappen är den bästa uppfinningen. Punkt. :D
Jag har stängt av snooze :rofl: Jag vaknar och stänger av alarmet genom att klicka på mobilen lite överallt och med snooze så lyckades jag alltid snoozea (hur skriver man det ens på svenska?). Har flera alarm istället så att de ringer precis när jag vill :)
 
Jag har stängt av snooze :rofl: Jag vaknar och stänger av alarmet genom att klicka på mobilen lite överallt och med snooze så lyckades jag alltid snoozea (hur skriver man det ens på svenska?). Har flera alarm istället så att de ringer precis när jag vill :)
Snooza, tror jag :D
För övrigt var jag en sån där som snoozade jättemycket, men jag har slutat med det. Det blev ohållbart att ställa klockan 2 timmar innan man ville upp :cautious:
 
Det här är en seg dag. Jag bara känner det på mig. Ska gå till bussen om 5min och har 2.5h matte idag. Sammanlagt blir det runt 3h pendling fram och tillbaka. Det är alltid segt när pendlingen tar mer tid än själva lektionen/lektionerna. Men jag har valt skolan själv (iof bodde jag 15min från skolan när jag valde) så det är bara att bita i det sura äpplet. Dock lockar det mer att ligga kvar i sängen med en spinnande katt på magen :cautious:
 
Snooza, tror jag :D
För övrigt var jag en sån där som snoozade jättemycket, men jag har slutat med det. Det blev ohållbart att ställa klockan 2 timmar innan man ville upp :cautious:
Jag har "bara" 40min snooze/vakna upp tid. Anser det som rimligt. Jag klarar inte av att gå upp direkt när klockan ringer, blir helt snurrig då och går in i saker osv när jag går upp direkt efter att jag vaknat 💤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 041
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 921
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 980
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp