Vad gör vi? Del CCXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jobbat, hemma, kände mig faktiskt pigg i dag, mycket energi! Svårt att komma upp dock, men till slut så och kunde börja jobba med 5 minuter till godo. Eller ja, egentligen 20 nu när jag tänker på det....

Har även lyckats äta frukost och rotade fram köttbullar, pommes och lite frysta grönsaker att ha till lunch. Nu ska jag ta en prommis med djuren. Så roliga de är som ligger i sovrummet när jag jobbar :D Spionen i SÄNGEN också, så tog en kort paus och pussade på honom, han tycker annars inte om att ligga i sängen, han blir så varm, men ibland får han sina ryck, knäppisen!

Allt är skit.

Kaos på jobbet.
Snickaren blev dyrare än planerat. Rörmokaren har inte skickat faktura än. Vet inte om pengarna räcker.
Maten var inte god, den smakade frys och matlåda.

Suck. Bara två möten kvar idag sen åker jag hem.
Hade ni inte fått offert på jobbet?

Hoppade iväg och handlade. Köpte årets första färska jordgubbar. Glömde jordgubbarna när jag plockade ut dem så de inte skulle bli mosade av äpplena jag köpte på ica. Tog en fruktansvärd tid att hoppa med dramaten. Blir galen.

Ringde ett mycket viktigt samtal med positiv utgång så är lättad. Hann också ringa och försöka avsluta ett telia abonnemang för galen släkting, eller ja undersöka hur det går till. Sitter i telefonkö hos telia. Fantastiskt hur lätt det är att teckna ett abonnemang och svårt att avsluta det.

Njuter av livet som passagerare på väg hem från en långhelg i norraste norr som blev precis lika underbar som vi hade hoppats. Körde just förbi en skylt som jag tyckte var lite rolig, men med tanke på den trafikstockning vi fastnade i i morse känns den inte helt omotiverad ändå :D

20250407_112228.webp

Hoppade iväg och handlade. Köpte årets första färska jordgubbar. Glömde jordgubbarna när jag plockade ut dem så de inte skulle bli mosade av äpplena jag köpte på ica. Tog en fruktansvärd tid att hoppa med dramaten. Blir galen.

Ringde ett mycket viktigt samtal med positiv utgång så är lättad. Hann också ringa och försöka avsluta ett telia abonnemang för galen släkting, eller ja undersöka hur det går till. Sitter i telefonkö hos telia. Fantastiskt hur lätt det är att teckna ett abonnemang och svårt att avsluta det.
Men nu måste det väl snart vara färdighoppat :) ? Alltså inte shoppat utan hoppat... :D

Nä, de tar gipset den 15. Så åtta dagar kvar. Håller på att få spel.
Från en som inte alls hängt med på alla svängarna med detta (men som bröt en tå i februari 😅):
Varför få du inte belasta gipset?

Att gipset sitter där är (väl) för att stabilisera frakturen och det är ju inte skönt gå mycket på gips för att det blir en rätt dålig sko men t ex inne på affärer måste du väl kunna linka fram på det istället?

Fick telefonsamtal från en mycket kär vän som numera bor långt bort.
Grannens kompis ska komma och titta på eländet i dammfåran och se om hans traktor kan dra upp trädstammarna.
Hunden har hittat ny sysselsättning medan jag jobbar med veden. Han har tråkigt eftersom han är bunden. Men nu har han kommit på att det är kul att gräva i sandhögen. Han tar det arbetet på allvar :D

Har ni varit i en affär idag o kollat kaffet?? Det var ingen 20kr höjning, jag dricker Arvid N eller löfbergs, för knappt 2 v sedan köpte jag 2 AN för 110kr idag kostade 1 pkt 96kr !!!!! O löfbergs 84 vilket är ca 30kr på det, helt sjukt!

Men bilen blev ua på bes , så jag köpte 1 kaka på willys som tröst/firande.

Från en som inte alls hängt med på alla svängarna med detta (men som bröt en tå i februari 😅):
Varför få du inte belasta gipset?

Att gipset sitter där är (väl) för att stabilisera frakturen och det är ju inte skönt gå mycket på gips för att det blir en rätt dålig sko men t ex inne på affärer måste du väl kunna linka fram på det istället?
Gips går sönder.

Har ni varit i en affär idag o kollat kaffet?? Det var ingen 20kr höjning, jag dricker Arvid N eller löfbergs, för knappt 2 v sedan köpte jag 2 AN för 110kr idag kostade 1 pkt 96kr !!!!! O löfbergs 84 vilket är ca 30kr på det, helt sjukt!

Men bilen blev ua på bes , så jag köpte 1 kaka på willys som tröst/firande.
Skulle trycka gilla men ogillar självklart kaffepriset.

Funderar på om det kommer påverka att man får kaffe i obegränsad mängd på jobbet….

Gilla på bilen! Lika skönt varje gång den är godkänd.

Senast ändrad:
Gips går sönder.
Gips tål en hel del, och kan bytas ut om det behövs med. Däremot är det såklart inte säkert att frakturen eller skadan tål belastning men just för en tå tror jag inte belastningen kan ställa till det?

https://www.1177.se/Vasternorrland/undersokning-behandling/fler-behandlingar/att-bli-gipsad/

”När du har fått vanligt gips tar det ett dygn innan gipset har stelnat klart. Du måste därför vänta ett dygn innan du kan stödja på ett gipsat ben om du har fått lov att göra det. ”

Varför beställer du inte mat på nätet istället och får det hemkört? Det gjorde jag alltid när jag bodde mitt i stan och var utan bil. Så skönt att få det till dörren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 035
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
411
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
63 656
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka