Vad gör vi? Del CCXI

Efter att grannen drog igång med fest igår så blev det spontan övernattning hos mina föräldrar men nu dags att traska hem och förbereda för tvättstugan.

Hoppade ut för att hundarna skulle få sig en morgonkiss. Den ene kissade på buskarna, jag kräktes lite galla på gräset bakom, hoppade lite längre men varulven var inte intresserad utan vi fick hoppa in igen med oförrättat ärende. Nu har jag lagt mig och ingen har fått mat, väntar med medicinerna tills jag mår lite bättre. :meh:

Jag använder det också men vet inte om jag fått det med mig hemifrån (dvs Dalarna) eller från studietiden i U-a :angel:

Hur som helst fattar både folk i Dalarna och Lappland vad jag menar :D

Det vore jättetråkigt om dialektala och regionala uttryck försvann, det är ju som sagt det som gör språket rikt.
Det mesta förstår man ju i sitt sammanhang, men om jag inte visste att någon varit ute och firat och hen kom till mig och påstod sig ha ont i året skulle jag tolka det som @LadyCovergirl beskrev i sitt inlägg - eftersom jag faktiskt ganska ofta får ont i just håret, eller hårbotten då. :D

Sant ... men det ar allt for manga som ar beroende och Jag poangterade bara att jag inte tillhor skalan som ar beroende av telefonen. :)
Det är ju därför det tydligen är lite av en ny trend att ta mobilfria promenader. För att man vill släppa på det mer och mer och återgå lite mer till hur man gjorde förut och "friheten" man hade då utan att vara slav under en telefon som många känner nu. Jag har aldrig adopterat telefon fullt ut, är inte född med den i näven och släpar inte med den överallt varken inne eller ute. Men trenden är antagligen bland de som gör.

Hade inte någon annan här ifrågasatt vad det innebär hade jag fortfarande trott att den som skrev det hade ont i håret, för det var vad som stod. Jag frågar inte. Det är jag inte ensam om. Något som måste skapa förvirring.
Jag har aldrig hört det och frågade inte, men det var mer för att jag förstod att det hade med alkohol att göra och att jag därmed tyckte det var fjantigt av den orsaken.

På tal om mobiltelefoner så tycker min chef att vi ska ha notiser på både på teams och schema appen så vi omedelbart ser alla meddelanden
Alltså på vår privata mobil och vår fritid
Inte så lustigt egentligen att folk sitter fast i sin mobil då
Och många jagar fler timmar och vill därför vara anträffbara
Jag har varken notiser på eller mobilen med mig jämt den är dessutom oftast på stör ej

På tal om mobiltelefoner så tycker min chef att vi ska ha notiser på både på teams och schema appen så vi omedelbart ser alla meddelanden
Alltså på vår privata mobil och vår fritid
Inte så lustigt egentligen att folk sitter fast i sin mobil då
Och många jagar fler timmar och vill därför vara anträffbara
Jag har varken notiser på eller mobilen med mig jämt den är dessutom oftast på stör ej
När jag inte jobbar, jobbar inte jag. Men får man betalt för att läsa notiser på sin fritid så absolut... annars inte. Antar man får övertid också när man läser sådana notiser efter ett visst klockslag och liknande. Och privat mobil hade varit oacceptabelt för mig.

När jag inte jobbar, jobbar inte jag. Men får man betalt för att läsa notiser på sin fritid så absolut... annars inte. Antar man får övertid också när man läser sådana notiser efter ett visst klockslag och liknande. Och privat mobil hade varit oacceptabelt för mig.
Vi har många unga timanställda som vill jobba mer
Då får man vara anträffbar :crazy:
Sådan är branschen :down:
Övertid får vi inte då många som sagt inte är anställda på heltid

Det är ju därför det tydligen är lite av en ny trend att ta mobilfria promenader. För att man vill släppa på det mer och mer och återgå lite mer till hur man gjorde förut och "friheten" man hade då utan att vara slav under en telefon som många känner nu. Jag har aldrig adopterat telefon fullt ut, är inte född med den i näven och släpar inte med den överallt varken inne eller ute. Men trenden är antagligen bland de som gör.
Fast jag tycker nog att en avstängd mobil (alternativt med aviseringar avstängda) som tas med på en promenad av säkerhetsskäl är PRECIS det som mobiler faktiskt är bra för? Sedan att det finns folk som går med näsan i mobilen (eller sitter på hästryggen med mobilen i handen) när de promenerar är ju en helt annan sak!

Fast jag tycker nog att en avstängd mobil (alternativt med aviseringar avstängda) som tas med på en promenad av säkerhetsskäl är PRECIS det som mobiler faktiskt är bra för? Sedan att det finns folk som går med näsan i mobilen (eller sitter på hästryggen med mobilen i handen) när de promenerar är ju en helt annan sak!
Fast jag tycker inte att man ska ifrågasättas för att man inte tar med sig mobilen. Du får gärna göra på ditt sätt så gör andra på sitt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
66 670
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
403
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
62 215
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • Ridskoleryttare
  • GHS - dagens dressyr.
Tillbaka