Vad gör vi? Del CCXI

Är det nu jag ska erkänna att jag inte ägt nån solskyddskräm på de senaste ~40 åren. :angel:

Gillar inte att vara i solen så det behövs inte. Blir sällan solbränd. Lite svagt beige bara.

Spf behövs ändå, uv-strålningen når huden även i skuggan ;) (Ja, jag var tvungen att påpeka det - du gör förstås som du vill ändå. Jag är själv en syndare - använder oftast inte spf under vinterhalvåret trots att en bör göra det.)

Jag jobbar utomhus så har ingen möjlighet att undvika solen. Förra året jobbade jag i långärmat hela maj månad, det blev på tok för varmt! Puh! Plus att jag trots allt lägger en del pengar på mina tatueringar, så jag vill ju att de ska hålla sig så fina som möjligt så länge som möjligt :laugh: .

Tyvärr använde jag sällan spf i tillräcklig utsträckning i övre tonåren (när jag var ute i solen både på jobbet och fritiden...), och sen några år tillbaka syns det på mina armar (lätta pigmentförändringar som kommer fram när armarna blir lätt solbrända - ser lite flammigt ut i färgen liksom) - så numera försöker jag att vara mer noga.

På tal om mobiltelefoner så tycker min chef att vi ska ha notiser på både på teams och schema appen så vi omedelbart ser alla meddelanden
Alltså på vår privata mobil och vår fritid
Inte så lustigt egentligen att folk sitter fast i sin mobil då
Och många jagar fler timmar och vill därför vara anträffbara
Jag har varken notiser på eller mobilen med mig jämt den är dessutom oftast på stör ej

Jag har appen som vi använder för schema, tidrapportering, ledighetsansökan etc på min privata mobil. Det underlättar för mig och den skickar inga aviseringar. Däremot vägrar jag att ha några appar som är direkt relaterade till mitt jobb (de som vi jobbar i, plus jobbmail) på min privata mobil - jag vill inte hamna i att jag jobbar gratis på fritiden. Jobbmobilen ska, som tur är, alltid förvaras på jobbet i mitt fall.

Förstår dock timmisarna, om erbjudandet om arbetstimmar kommer i nån sån app. Jag har haft tur när jag jobbat på timmar - sånt har skötts via telefonsamtal (vilket för mig är något annat än att ha jobbet i min privata mobil.).

Är det nu jag ska erkänna att jag inte ägt nån solskyddskräm på de senaste ~40 åren. :angel:

Gillar inte att vara i solen så det behövs inte. Blir sällan solbränd. Lite svagt beige bara.
Har inte heller använt solskydd någon gång faktiskt. Blev brun som liten, men numera blir jag bara lite mer gul än vad jag redan är i huden, aldrig blivit bränd på något vis. Det är skönt att slippa sådana bekymmer faktiskt, hade inte orkat komma ihåg solskydd utan glömt det titt som tätt :D

Absolut, och det skulle jag också, men jag funderar också på hur ofta något sker. Hur stor är risken så att säga.
Kanske inte så stor. Men här i kvarteret har 3 personer fått stroke och/eller hjärtinfarkt på 2 år, på toaletten så här säger alla grannar nu att alla har med sig telefonen på toan… min lägger jag precis utanför toadörren…

Jag hade kort ungefar 2 Svenska mil pa landsbyggden nar jag kande att nagot var fel, nar jag fick min hjartattack. Jag hade 2 mil till till narmsta stad. Jag korde ungefar 1 mil med vad jag trodde var "brost smartor fran magen) vilket jag har mycket, mycet ofta innan jag beslot mig for att stanna pa narmaste stora parkering och ringa ambulans.
Da min mobil automatiskt kopplar sig till bilen ringde jag Maken och sa att jag tankte aka till ER efter de forsta 2 milen. Sedan ringde jag och sa att jag tankte stanna och ringa ambulans efter ytterligare 1.5 mil.

Min mobil ar alltid nara mig numera. Den glomms aldrig mer hemma har jag aker till jobbet eller gar ut, men det innebar inte att jag anvander den ... sa till vida att jag inte aterigen skulle behova den vid en "emergency".
Det var tur det ... Jag hade helt fran det bla utan att ha en aning om att mitt hjarta var pa nagot satt daligt eller paverkat fatt en hjartattack. En mycket allvarlig sadan.

Jag är urdålig på att ha med mobilen, i bilen är den alltid med, men går jag ur så stannar den i bilen, hemma ute och ute med hunden ligger den inne.
Jag har den för min skull inte för att andra ska få tag i mig, till mina vänners förtvivlan, då flera av dom tillhör dom som ska ha tag i någon NU, om man inte får det så rings det 20 ggr i rad typ, just dom vännerna får vänta extra länge på att bli uppringda :mad:

Gick ut och åt lunch med maken på ett café I närheten som även odlar och säljer lavender. De sålde ut plantor från förra året så slog till och köpte en stor kruka med tre fina lavenderplantor för halva priset. Vattnat kolonilott, trädgård och alla småplantor här hemma.

Nu tänker jag äta chips :D

Jag hade kort ungefar 2 Svenska mil pa landsbyggden nar jag kande att nagot var fel, nar jag fick min hjartattack. Jag hade 2 mil till till narmsta stad. Jag korde ungefar 1 mil med vad jag trodde var "brost smartor fran magen) vilket jag har mycket, mycet ofta innan jag beslot mig for att stanna pa narmaste stora parkering och ringa ambulans.
Da min mobil automatiskt kopplar sig till bilen ringde jag Maken och sa att jag tankte aka till ER efter de forsta 2 milen. Sedan ringde jag och sa att jag tankte stanna och ringa ambulans efter ytterligare 1.5 mil.

Min mobil ar alltid nara mig numera. Den glomms aldrig mer hemma har jag aker till jobbet eller gar ut, men det innebar inte att jag anvander den ... sa till vida att jag inte aterigen skulle behova den vid en "emergency".
Det var tur det ... Jag hade helt fran det bla utan att ha en aning om att mitt hjarta var pa nagot satt daligt eller paverkat fatt en hjartattack. En mycket allvarlig sadan.
Jag förstår att man väljer att ha med sig mobilen av olika skäl, säkerhet tex. Jag förstår också de som väljer att inte ha med sin mobil.

Har nyss köpt en mjölkskummare och två dubbla kaffeglas på nätet. Hoppas mjölkskummaren är bra. Jag har insett att jag föredrar latte framför kaffe men tycker inte om kall mjölk så ska försöka mig på att göra egen latte i fortsättningen. :up:
Svärmor micrar sin mjölk en snabbis innan hon har i kaffet då hon avskyr kaffe som inte är brännhett

20250405_195905.webp
Dax för skörd

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 902
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 133
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 751

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka