Vad gör vi? Del CCXI

Det är inte dig jag ifrågasätter utan fenomenet mobilfria promenader, för jag tror att det handlar om något HELT annat än att ha med en mobil som säkerhet. Vilket faktiskt kan vara en bra grej.
Jag skrev ju att det handlar om att man inte vill vara tillgänglig hela tiden, att inte känna det med en telefon med. Det är så jag tolkar det jag läst om det och liknande saker som dyker upp nu och då om sådant. Om att leva mobilfritt.

Jag har inga problem att förstå känslan det ger personerna, och tycker inte att det ska behövas ifrågasättas för att andra känner oro och måste ha med sig mobilen som säkerhet. I så fall behöver vi ifrågasätta den här oron att något ska hända också, kan inte vara nyttig att känna.

Jag lämnar gärna mobilen inne när jag går ut i trädgården för det är ibland svårt att låta bli att tex surfa här på buke :o
Och då rinner tiden iväg

Men visst skulle jag bryta benet eller för den delen såga mig i benet kommer jag ju ångra att mobilen inte är med faktiskt
Absolut, och det skulle jag också, men jag funderar också på hur ofta något sker. Hur stor är risken så att säga.

Jag skrev ju att det handlar om att man inte vill vara tillgänglig hela tiden, att inte känna det med en telefon med. Det är så jag tolkar det jag läst om det och liknande saker som dyker upp nu och då om sådant. Om att leva mobilfritt.

Jag har inga problem att förstå känslan det ger personerna, och tycker inte att det ska behövas ifrågasättas för att andra känner oro och måste ha med sig mobilen som säkerhet. I så fall behöver vi ifrågasätta den här oron att något ska hända också, kan inte vara nyttig att känna.
Det är ingen som ifrågasätter dig för att du inte vill ha med någon, så varför ifrågasätter du att andra tycker det kan vara bra att ta med en avstängd mobil om något skulle hända?

Det är ingen som ifrågasätter dig för att du inte vill ha med någon, så varför ifrågasätter du att andra tycker det kan vara bra att ta med en avstängd mobil om något skulle hända?
Om man ifrågasätter fenomenet att inte ha med mobilen ens som avstängd så tycker jag väl ändå att man kan få ifrågasätta fenomenet att ha med mobilen för att något kan hända?

För övrigt stod det ju i mitt inlägg du citerade, inget om mig själv utan fenomenet som ifrågasattes.

Om man ifrågasätter fenomenet att inte ha med mobilen ens som avstängd så tycker jag väl ändå att man kan få ifrågasätta fenomenet att ha med mobilen för att något kan hända?

För övrigt stod det ju i mitt inlägg du citerade, inget om mig själv utan fenomenet som ifrågasattes.
Förlå, citerade jag fel inlägg? Jag har läst flera av dig där du ifrågasätter varför man skulle ha mobilen med sig, oavsett om den är avstängd eller "tystad".

Förlå, citerade jag fel inlägg? Jag har läst flera av dig där du ifrågasätter varför man skulle ha mobilen med sig, oavsett om den är avstängd eller "tystad".
Ja eftersom jag från början blev ifrågasatt förklarade jag och försvarade varför jag- och säkert andra- inte har det. I inlägget du citerade, som är ett svar på att jag inte ifrågasattes utan fenomenet som sådant att inte ha mobilen med sig valde jag att vända på det. Menar du att man bara får ifrågasätta en sak här?

Tycker det är märkligt att mina svar tolkas som ifrågasättande när jag har försvarat varför mobilen inte är med och vad skillnaden är att ha med den avstängd och att inte ha med den alls. Jag förstår inte varför det ens behöver ifrågasättas och varför jag ska tolkas som att jag ifrågasätter. Det är inte jag som ifrågasätter folk som har mobilen med sig, det skiter jag högaktningsfullt, men det blev ganska många invändningar om att man ju kan ha mobilen med sig ändå på ett eller annat sätt för säkerheten, avstängd, tyst, inte ha näsan i den osv.

Fast man vill kanske inte? Varför ska man då, varför ska det ifrågasättas ens?

Sov ovanligt bra i natt - 7 timmar och 7 minuter :) . De nya påslakanen var väldigt bekväma så kanske det spelade in lite? Sedan var det väldigt svalt i huset också pga -8 utomhus...

Nu tittar jag på hoppning och väntar på att sockerkakan i ugnen ska bli klar. Öste i lite kanel som smaksättning - tror att det blir gott :) !

Var till en början så seeeeeeg idag, hade kunnat sova längre än till 9 (råkade somna på soffan och vaknade strax efter midnatt och så blev jag väckt igen strax efter 5 för honkatten gick på mig och ville bli utsläppt men det fick hon glömma och lägga sig igen 😅) men lite piggare efter en sväng till stan med sambon; bla till Citygross och köpa några fler paket zoegaskaffe innan nästa veckas höjning och en del inför påskhelgen.
Sen skönt att slappna av en stund hemma med appen Art puzzle men fick börja om när jag bytte mobil, var ju på strax över 100 men men, är som sagt avkopplande sysselsättning när man får en minut över 😊.

Har en hemgjord pizza i ugnen, den som spar den har när man köper på rea, och tar fram när behoven faller på. Hoppas den blir god, blev lite grejer på som behövde ätas upp också så en alltiallopizza. Blir ju några matlådor på en sådan deg också! S pizza för hela slanten till middag och kvällsmat i dag! Vet inte hur det ska få plats i frysen bara. Behöver göra som @MJLee och äta ur min frys lite grann känner jag. Bara positivt dock! Det betyder ju att jag inte behöver gå till affären på länge faktiskt.

Pigg i benen på morgonens runda.
Har lunchat med syrran och mosterhjärtat.
Så mysigt och gott.
Nu hänger jag i soffan och ser på trav och ska läsa ut boken.
IMG_3751.webp

Blev en spontantur till Leos lekland. Första gången för oss. Lilleman var helt salig, speciellt bollhavet var superkul.

Kollade på en dränkbar pump till vattentunnan på Jula. Hittade en modell som verkade bra. Funderar på om den går ner ibc-tanken dock. Ska mäta lite i veckan.

Har nyss köpt en mjölkskummare och två dubbla kaffeglas på nätet. Hoppas mjölkskummaren är bra. Jag har insett att jag föredrar latte framför kaffe men tycker inte om kall mjölk så ska försöka mig på att göra egen latte i fortsättningen. :up:

Har en otroligt seg dag, men har fått lite gjort i alla fall.. Nu sitter jag och letar lite inredning på olika sidor, ska se om jag hittar ett par nya sneakers också. Laddar inför tvättstuga och matlåde-fix.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 880
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
61 130
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka