Vad gör vi? Del CCXI

Jag har telefonen med mig utomhus. Inne ligger den på nån bänk elleskåp.

Jag står på en transplantationslista och vill inte att de ringer och inte får tag på mig. Innan barnet blev vuxet hade jag också mobilen nåbar.
Så - främst föt samtal ekller mess.
Det är ju jätteviktigt att vara nåbar då.
Så det förstår jag.
Jag ska opereras om ett tag och då står jag på återbudslista så där är det också viktigt att vara nåbar.
Kvällar och helger är det skönt att inte vara det, ibland ringer eller SMS ar föräldrar då och där vill jag inte vara nåbar

Ramennudlar i micron.

Ta en skål som ryms i micron
Lägg i nudlarna
Fyll med vatten så mycket det går
Lägg in skålen och sätt på max i ca tre minuter
Öppna dörren och rör om så de mjuka nudlarna blandas
Kör två minuter till
Ta ut nudlarna, häll smakpåsen på, rör om. Färdigt!

Ingen disk, gaffel och skål är det enda som behövs. Har absolut inte gjort det själv :angel:
Sen får jag stå med huvudet i micron eller vid diskbänken och äta eftersom jag inte kan gå med skålen och kryckorna samtidigt.

Västra stollen menar du Trump?
Inte helt säker på att han är skyldig denna gången
Det har flaggats för höjningar sen i januari pga dåliga skördar
Dock kan vi säkert delvis skylla klimatförändringarna på honom och hans anhang
Ja skyller allt på Trump :D men det stod framför allt på dåliga skördar, men jag kan ju inte skylla på vädret, det är ju som det är 🙈:D

Tror att jag har ätit den godaste räkmackan någonsin :) ! Val av surdegsbröd och sedan gjordes mackan precis innan servering. Chilimajonäs, picklad rödlök, sallad och tomat är URGODA tillbehör till handskalade räkor :d ! Nu har jag landat hemma i soffan igen, och tänker plocka fram min mysdeckare och, ja, bara mysa lite med den.... :)

Mitt lördagskvällsnöje :D

1000012136.webp

Jag ar pakladd och tankte ga ut och skruva ihop mim grindarna som anlande I gar kvall I min bil. Jag packade upp ur de urtunga kartongerna, insag att det maste goras i bilen, oppnade dorren och insag att det ar WAY for kallt fortfarande (10*C) :cautious: att vara ute och skruva.

Jag gissar att det blir en hundpromenad forst sa molntacket hinner latta och solen kan komma fram sa vi kommer narmare de expected 20*C innan jag gar ut och borjar.

Nu ar jag hemma igen och efter en talrik yogurt med farska blabar sa ska skruvandet borja!

Det var så himla gulligt idag när jag var ute hos jobbhönsen och ett par gäster kom förbi. Jag bjöd in dem i hönsgården (den är låst annars) och de fick sällskapa lite med alla fåglarna.
Visar sig att de precis byggt färdigt en hönsgård i sitt första hem och ska skaffa höns i sommar. Tjejen hade haft höns tidigare men pojkvännen inte, och han var helt hönförd (höhö, legit felstavning! :D) när han fick hålla en och klappa en, och när de kom fram och pickade och var sociala.
"I didn't realise you could pet them! 😮😍"
Det var så himla helylle! Han var så såld! <3

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 470
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 500
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka