Vad gör vi? Del CCXI

Jag har slitit sönder senor och ledband i ena foten och gått med kryckor i snart 4,5 månader. Opererades för drygt 1,5 vecka sedan. Då la de ett snitt ovanför fotknölen, lossade fästena under och skrapade benhinnan ovanför, lyfte upp fästen och sytt ihop, sytt ihop trasiga senor och ledband och sen sytt ihop resten av foten medan jag låg och lyssnade på poddar för att slippa höra någonting.

Jag äter Heracillin, vanlig biverkning är illamående men dricker jag lite svag saft till går det bättre. Intas en timme före mat eller två timmar efter. Tror även en stor bov till illamåendet är att jag har dåligt med aptit vilket även gör att jag är så vinglig + äter maxdos smärtstillande.

*Heracillin används när stafylokocketiologi misstänks eller verifierats:
Hud- och mjukdelsinfektioner.
Infektioner i leder och skelett samt lungor.

*FASS

Jag har återbesök på tisdag, får överleva till dess. Brukar aldrig nånsin kräkas, men nu har jag kräkts fyra gånger efter operationen och senast igår.

I morse hade jag tur, hoppade utanför porten när det kom en kille som gick förbi. Jag hejdade honom och frågade om han var hundrädd, sedan gick han iväg en liten bit så de fick kissa av sig och min ena kollega ska komma förbi lite senare och rasta dem en längre runda. Jag ska fråga om han kan ta ut dem ikväll med. I övrigt kommer jag inte göra många knop idag. Sitta på pallen och försöka sopa lite, tvätta håret och äta nånting. Är bara så jobbigt att fixa mat när jag har kryckorna, men jag borde äta något annat än en tallrik fil/dag.
Jag gissar att du inte bor i närheten av mig i norra Småland? Annars kunde jag hjälpa till.

Eftersom jag är lite folkskygg fick jag ta hem kakor.
IMG_5292.webp

Ja, man gör ju precis som man vill. Jag har absolut ingen som stör mig så det är väldigt riskfritt att ha med sig mobilen på promenad som extra säkerhet. Speciellt när man börjar bli lite äldre och potentiellt skulle kunna drabbas av sjukdom mitt ute i skogen.
Ja man gör ju precis som man vill, och ska inte behöva ifrågasättas för att man väljer att inte ha med mobilen.

Jag föredrar att inte tänka att något händer eller att jag blir sjuk. Slipper gärna sådana orosmoln, känns lättare att leva utan sådan oro för mig, har mycket nog i livet.

Jag har telefonen med mig utomhus. Inne ligger den på nån bänk elleskåp.

Jag står på en transplantationslista och vill inte att de ringer och inte får tag på mig. Innan barnet blev vuxet hade jag också mobilen nåbar.
Så - främst föt samtal ekller mess.
Det känns som om det är lite annorlunda diskussion om man väntar viktiga samtal, tex för transplantation. Även om man har små barn. Jag har inget av det. Mina barn bor inte ens här.

Jag gissar att du inte bor i närheten av mig i norra Småland? Annars kunde jag hjälpa till.
Tack, väldigt snällt av dig men fel sida av landet. En annan bukfalist på närmare håll har också erbjudit sina tjänster. :)

En kollega var nyss ute med dem och alla fyrfotingar har fått mat, jag ska vila lite igen och sedan ta lite mat själv. Tror jag ska festa loss på lite ost och ett päron senare ikväll; men jag borde verkligen tvätta håret och försöka sopa upp allt grus och hundhår i hallen idag, efter maten. 😅

Tack, väldigt snällt av dig men fel sida av landet. En annan bukfalist på närmare håll har också erbjudit sina tjänster. :)

En kollega var nyss ute med dem och alla fyrfotingar har fått mat, jag ska vila lite igen och sedan ta lite mat själv. Tror jag ska festa loss på lite ost och ett päron senare ikväll; men jag borde verkligen tvätta håret och försöka sopa upp allt grus och hundhår i hallen idag, efter maten. 😅
kan du inte be en kollega att köpa hem lite färdigrätter som är lätta att värma eller bara ta fram från kylen att äta så det blir lite variation mot filen? För mig är matlådor viktiga, annars hade jag inte orkat med att äta ens, så guld med sådan, bara att värma så får jag i mig vettig mat även om jag inte har någon matlust eller lust att laga något.

kan du inte be en kollega att köpa hem lite färdigrätter som är lätta att värma eller bara ta fram från kylen att äta så det blir lite variation mot filen? För mig är matlådor viktiga, annars hade jag inte orkat med att äta ens, så guld med sådan, bara att värma så får jag i mig vettig mat även om jag inte har någon matlust eller lust att laga något.
Jag har mat hemma, men det är så enkelt med fil att det brukar bli det. Jag har länge tänkt jag skulle röra ihop en omelett för det är snabbt, enkelt och gott men jag har inte kommit längre än så. Måste diska stekpannan och torka av spisen först för katterna får sin mat på bänken bredvid, jag vet att de springer över spisen och jag vill ha rent när jag lagar mat.

Jag har även nudlar jag snabbt och enkelt kan laga och hälla i lite grönsaker, men allt innebär att jag får sitta vid spisen och äta så då sitter jag hellre vid bordet. Jag blir för trött att stå på ett ben långa stunder och har svårt att bära med kryckorna, bänken blir lite hög att sitta vid och använder jag ugnsluckan kommer fler som vill ha. O_o

Sen tycker jag det är svårt med färdigrätter, blir en massa avfall och det är inte gott men tanken är god. :)

Jag har mat hemma, men det är så enkelt med fil att det brukar bli det. Jag har länge tänkt jag skulle röra ihop en omelett för det är snabbt, enkelt och gott men jag har inte kommit längre än så. Måste diska stekpannan och torka av spisen först för katterna får sin mat på bänken bredvid, jag vet att de springer över spisen och jag vill ha rent när jag lagar mat.

Jag har även nudlar jag snabbt och enkelt kan laga och hälla i lite grönsaker, men allt innebär att jag får sitta vid spisen och äta så då sitter jag hellre vid bordet. Jag blir för trött att stå på ett ben långa stunder och har svårt att bära med kryckorna, bänken blir lite hög att sitta vid och använder jag ugnsluckan kommer fler som vill ha. O_o

Sen tycker jag det är svårt med färdigrätter, blir en massa avfall och det är inte gott men tanken är god. :)
Okej, förstår dig. :)
Röstar för kantarellpizza annars, bara att värma, men tja, har du mat så ja :D Är själv sugen på just kantarellpizza nu igen :D

Ja, men den är ju så goood och jag tänkte ju att du också kunde få uppleva det! :angel:

Skulle egentligen i väg till apoteket i dag och där är ju Hemköp intill, men min mage är fortfarande i olag så vågar inte ge mig iväg så långt från toa, så det får vänta hahaha. Ingen kantarellpizza (och tyvärr inga ögondroppar heller).

Är man kattägd så är man. Megara hade parkerat sig på min kontorsstol. Försökte klappa henne så hon skulle förstå vinken att flytta på sig. Det blev ett par klor ett en uppsättning tänder istället. Så plockade upp och skakade på godisburken vid skrivbordet och då behagade det att flyttas på sig. Hon fick två Dreamies och jag fick tillbaka min stol.

Så tufft du har! Apropå mat så tänk på att får inte kroppen bra näring tar läkningen mycket längre och du blir bara mer trött.
Min mamma har ju för 3 v sen snart gjort akut hjärtoperation (öppen) och vården är supernoga med just näring och mat för annars kommer inte kroppen orka eller vilja läka.

Ramennudlar i micron.

Ta en skål som ryms i micron
Lägg i nudlarna
Fyll med vatten så mycket det går
Lägg in skålen och sätt på max i ca tre minuter
Öppna dörren och rör om så de mjuka nudlarna blandas
Kör två minuter till
Ta ut nudlarna, häll smakpåsen på, rör om. Färdigt!

Ingen disk, gaffel och skål är det enda som behövs. Har absolut inte gjort det själv :angel:

• Gilla
Reactions: Sel
Tittar på tecknat i form av Tintin.

Funderar på om jag ska ta mig till centrum och lämna tillbaka ett par byxor eller om jag ska preppa städning genom att damma och plocka undan.
Borde verkligen plugga lite till...

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 470
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 500
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka