Vad gör vi? Del CCX

Har storstädat köket fint och mjölat ner det i samma veva i och med brödbakningen. Bröden ligger och jäser nu och jag längtar så tills att äntligen få äta dem!

Hunden fick köra dummysök i skogen idag, men såklart var han pigg och skulle leka när vi kom in. Inte alltid det enklaste när man vill diska :p Han fick roa sig med ett lakan med godis i. Nu har han varit trött ett tag medan jag har fixat och donat. Nu har jag mest tråkigt.

Sprutat något ugnsrengöringsskum i ugnen och på en bakplåt. Väntar på att det ska smälta/torka in innan jag rengör det. Står, rikligt med tvålvatten, menar de flytande tvål? Det är det enda jag har hemma. Går det inte lika bra med diskmedel? :idea:
Förlåt, har du aldrig rengjort en ugn tidigare? Gör som du brukar, har det funkat tidigare funkar det väl nu tänker jag. Diskmedel, såpa eller köksspray funkar ju fint. Varför använda tvål?

Råkade bli med nytt köksbord, nu ska jag bara få ordning på vardagsrummet, så jag kan göra det gamla bordet till "matsalsbord".
1000003327.webp

Vad menar du med "onödiga tillsatser"? Allt du köper måste ju ha en innehållsförteckning så det är bara att kolla.
Ptja, de som faktiskt inte behövs och som inte kan "försvaras" för sitt sammanhang, därav onödiga. Det på ICA ska ju till exempel kunna ligga ett tag och då behövs de såklart. Om de säljer det mesta under dagen på bageriet så behövs kanske inte samma tillsatser. Samma sak som att det faktiskt behöver vara tillsatser i stora flaskor tvål som förhindrar tillväxt av mögelsvampar, vilket kanske inte behövs för en liten handgjord schampokaka som är tänkt att förbrukas snabbt.

Jag är inte intresserad av att köpa fikabröd då jag bakar eget och var inte ens intresserad av att dissekera detta, utan var bara intresserad av hur det ser ut mellan vanliga mataffärens och bagerier då jag inte vet standarden eller hur smaken är. Jag tänker inte gå till ett bageri bara för att kolla innehållsförteckningen :p Vill man äta köpt fikabröd så gör man det. Jag vill det inte.

Nja? Bakverk köpta på konditori brukar väl knappast vara "äckliga"?
Jag tror inte ”grannen” har bjudit @Animenörd på läckra konditoribakverk, utan helt enkelt på mer fabriks och massproducerade bakverk från vanlig affär. 😄 Det finns väl få konditorier som har äckliga bakverk, då gräver de sin egen grav, i en affär säljs de kanske billigt och försvinner i mängden. Men det är klart, har man ALDRIG ätit delikata bakverk från ett konditori så kanske man inte kategoriskt ska uttala sig om bakverk som äckliga.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 784
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 077
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 198
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 310
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka