Dags att kliva upp!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi brukade lägga hundgodis i små kartonger och la ut godis på olika platser i tex v-rummet där sista vovven vi hade hemma fick använda näsan och söka, små bra och roliga aktiviteter för hundenHar storstädat köket fint och mjölat ner det i samma veva i och med brödbakningen. Bröden ligger och jäser nu och jag längtar så tills att äntligen få äta dem!
Hunden fick köra dummysök i skogen idag, men såklart var han pigg och skulle leka när vi kom in. Inte alltid det enklaste när man vill diskaHan fick roa sig med ett lakan med godis i. Nu har han varit trött ett tag medan jag har fixat och donat. Nu har jag mest tråkigt.
Oh, wow. Här nu på morgonkvisten är det -6 grader. Men fåglarna kvittrar och solen skiner, så det är inte så illa ändå...
![]()
Nja? Bakverk köpta på konditori brukar väl knappast vara "äckliga"?
Råkade bli med nytt köksbord, nu ska jag bara få ordning på vardagsrummet, så jag kan göra det gamla bordet till "matsalsbord". Visa bifogad fil 163128
Men du äter aldrig på vare sig restaurang eller kafé/konditori? Nog för att jag är rätt skicklig på att baka, men ibland är det jätteroligt att få testa något fint som någon annan har gjort också!Ptja, de som faktiskt inte behövs och som inte kan "försvaras" för sitt sammanhang, därav onödiga. Det på ICA ska ju till exempel kunna ligga ett tag och då behövs de såklart. Om de säljer det mesta under dagen på bageriet så behövs kanske inte samma tillsatser. Samma sak som att det faktiskt behöver vara tillsatser i stora flaskor tvål som förhindrar tillväxt av mögelsvampar, vilket kanske inte behövs för en liten handgjord schampokaka som är tänkt att förbrukas snabbt.
Jag är inte intresserad av att köpa fikabröd då jag bakar eget och var inte ens intresserad av att dissekera detta, utan var bara intresserad av hur det ser ut mellan vanliga mataffärens och bagerier då jag inte vet standarden eller hur smaken är. Jag tänker inte gå till ett bageri bara för att kolla innehållsförteckningenVill man äta köpt fikabröd så gör man det. Jag vill det inte.
Vi brukade lägga hundgodis i små kartonger och la ut godis på olika platser i tex v-rummet där sista vovven vi hade hemma fick använda näsan och söka, små bra och roliga aktiviteter för hunden.
Men du äter aldrig på vare sig restaurang eller kafé/konditori? Nog för att jag är rätt skicklig på att baka, men ibland är det jätteroligt att få testa något fint som någon annan har gjort också!
Tack för tipset! Vi brukar göra jättemycket sånt, både med godis och minidummies. Han brukar få leta fram, hämta eller få fram ur en ihoprullad och knuten filt eller ett lakan. Kartonger skulle dock ligga illa till eftersom han är min personliga paketöppnare och älskar att mörda kartonger. Jag tackar honom för att det blir enkelt att bära ut till återvinningen dåHar prövat med både tomma och fulla toarullar med Kongbit i en av dem, men det går inte eftersom han är för bufflig och helst vill ha dem i munnen, eller knuffa/slå/stampa på dem.
Vi har gjort lite ovanliga saker den senaste veckan såsom veterinärbesök (med alla dess inslag) och sök lös i skogen så det är egentligen bara jag som förväntar mig att han ska vara trött precis efter det. Men icke då! Bättre borde jag väl veta då han innan hältan och rehab gick och hämtade en leksak direkt vi kom innanför dörrn efter en 3 timmars promenad med en massa lösspring och hårt sök i skogen. Inte ens dricka vatten hade han tid för trots att det var sommar. Även nu som snart 8-åring kräver han en hel del varje dag. Jag kommer då aldrig rekommendera en curly till de som inte är AKTIVA
NU är han däremot trött för jag har listat ut hur vi kan hålla på med nosework på ett bra sätt som skippar all frustration som kan bli hos oss båda pga felkommunikation. Lägga Kongbiten i en dosa och gömma någonstans! Det tycker han är skitkul. Han letar metodiskt (istället för idiotspring) och det blir inget duttande/tassande/slickande/bitande/stampande eftersom han inte kommer åt dosan. Det ger mig hopp om att fortsätta med specialsöket och nosework med instruktör.
Nej, verkligen aldrig. Sist jag åt ute var 2018 när pappa bjöd.
Känner lite samma sak, att handla på loppis är inte så enkelt längre. Älskar att fynda fina tallrikar och glas, men mitt lilla kök är fullt redan. Så hittar jag något fin behöver jag skänka vidare något annat..Mitt hus är fullt av saker... Så numera blir det svårare och svårare att handla fina saker på loppis. Men SMÅ saker går ju bra. Idag hittade jag en minivas från Kosta som var supersöt. Aldrig sett en sådan liten vas, typ 7-8 cm hög. Vackert grönt glas och en liten blomdekor på framsidan. Tänkte att t.ex. snödroppar och krokus skulle passa ypperligt i den
! Priset på 10 kr var ju inte heller fel...
Det är bara att stoppa in och tuggaHur gör folk när de äter Sushi rolls?! Alggrejen gör det omöjligt att dela men det är ju en enorm bit att stoppa in hela på en gång.
Men gott var det.
Visa bifogad fil 163133
Jag har inga barn,jag hyr min lägenhet, har en bil fri från skatt. Är inte intresserad av nyaste tekniken eller fräna kläder. Så sushi en eller två ggr i veckan är något jag unnar mig.Det är bara att stoppa in och tugga
Jag är mest fascinerad (avundsjuk) över hur ofta du kan äta sushi! Jag ska göra det imorgon![]()
Kram! Jag kan kasta iväg ett gäng alvedon/ipren också!Nu orkar jag fasen inte mer, mensvärk och huvudvärk från helvetet. Hungrig är jag med och noll energi för att laga mat, har jag smärtstillande hemma? Svar nej!
Om någon vill skicka en virtuell kram så tas det tacksamt emot.