Vad gör vi? Del CCX

I dag blir det promenad med en hund i taget. Tater Tot ska fa folja med nar jag aker ut och handlar och sa tar vi en svang I bygg affaren dar det kommer att vara mycket folk i dag och Tate blir trott och kanner sig valrastad.:D Emma-Sue far en langre promenad pa trotoarerna runt dar vi bor ... det borjar ga riktigt bra och hon kan nastan lata bli att kasta sig i kopplet nu.

Sedan ska jag borja rensa i garaget. Det ar en sadan rora dar ... men nu ska det fixas sa jag far fram mitt "nosework lab" igen. Jag tanker borja om traningen med Tate (for det ar kul och jag behover trana pa att leverera boll i stallet for godis) och borja Nosework traning med Emma-Sue. Forhoppningsvis hinner jag med att rensa klart garaget under helgen.

Har storstädat köket fint och mjölat ner det i samma veva i och med brödbakningen. Bröden ligger och jäser nu och jag längtar så tills att äntligen få äta dem!

Hunden fick köra dummysök i skogen idag, men såklart var han pigg och skulle leka när vi kom in. Inte alltid det enklaste när man vill diska :p Han fick roa sig med ett lakan med godis i. Nu har han varit trött ett tag medan jag har fixat och donat. Nu har jag mest tråkigt.
Vi brukade lägga hundgodis i små kartonger och la ut godis på olika platser i tex v-rummet där sista vovven vi hade hemma fick använda näsan och söka, små bra och roliga aktiviteter för hunden :).

@Red_Chili Ebrah later som Tate ... Han som ar tillrackligt dramatisk for att skrika sa grannarna kom ut och undrade om han holl pa do nar han gick pa nyklippt gras i Florida, lite styvare an vanligt gras sa det kanns, men absolut inte ger sar eller sa.🙄

Oh, wow. Här nu på morgonkvisten är det -6 grader :D. Men fåglarna kvittrar och solen skiner, så det är inte så illa ändå... :)

Har ar det +1 - +5*C pa mornarna ... om det ar mulet sa blir hogsta dagstemperaturen +11 - +16*C men om solen kommer fram blir det varmt. 🙂

Nja? Bakverk köpta på konditori brukar väl knappast vara "äckliga"?

Varesig det ar matbrod eller bakelser lar de smaka aldeles for bra.:D

Råkade bli med nytt köksbord, nu ska jag bara få ordning på vardagsrummet, så jag kan göra det gamla bordet till "matsalsbord". Visa bifogad fil 163128

Sadana stolar gjorde min morbror fran Vasterbotten nar han borjade snickra. Sedan gjorde han ett matbord till mig, en av mina soner har det som sitt skrivbord och det finns nu I Florda, med stolar dar han vinklade ryggen sa de ar lattare att sitta pa. Soffan som han ocksa gjorde till har sonen i Florida ocksa. Vilka minnen:D

Legat vaken hela natten så sov några timmar på fm. Åkte sedan och handlade och hundmaten var slut, fick köpa en påse istället för säck som jag brukar. :(

Efter vi handlat klart åkte vi till hästarna och sedan ut i skogen där hundarna fick springa lösa, under uppsikt. Lite grillkorv gör under för inkallningen. 😃 Varulven fyller år idag så han fick lite extra godis på vägen hem. Nu är jag dödstrött efter att vi fikat semlor alla fem, var läskigt trött när jag körde hem så fick ringa mamma för att hålla mig vaken. :crazy:

Efter jag vilat ska jag tömma två kattlådor och fylla på ren sand, hinka ur badkaret och lägga det på sidan och se varför det rinner på sidan, om hela avloppet släppt. :cautious: Om jag orkar ska jag hänga gardiner ikväll, kanske bättre att ta det imorgon när jag är lite piggare och det är ljust. 🤔

Ptja, de som faktiskt inte behövs och som inte kan "försvaras" för sitt sammanhang, därav onödiga. Det på ICA ska ju till exempel kunna ligga ett tag och då behövs de såklart. Om de säljer det mesta under dagen på bageriet så behövs kanske inte samma tillsatser. Samma sak som att det faktiskt behöver vara tillsatser i stora flaskor tvål som förhindrar tillväxt av mögelsvampar, vilket kanske inte behövs för en liten handgjord schampokaka som är tänkt att förbrukas snabbt.

Jag är inte intresserad av att köpa fikabröd då jag bakar eget och var inte ens intresserad av att dissekera detta, utan var bara intresserad av hur det ser ut mellan vanliga mataffärens och bagerier då jag inte vet standarden eller hur smaken är. Jag tänker inte gå till ett bageri bara för att kolla innehållsförteckningen :p Vill man äta köpt fikabröd så gör man det. Jag vill det inte.
Men du äter aldrig på vare sig restaurang eller kafé/konditori? Nog för att jag är rätt skicklig på att baka, men ibland är det jätteroligt att få testa något fint som någon annan har gjort också!

Så härligt vårväder idag och kan aldrig tröttna på landsbygden här :love: Köpte vitlökssmör i en farm shop på vägen hem så blir ett mellanmål nu med te och vitlöksbröd och sedan förbereda för morgondagens jobb.

20250301_101309.webp

Vi brukade lägga hundgodis i små kartonger och la ut godis på olika platser i tex v-rummet där sista vovven vi hade hemma fick använda näsan och söka, små bra och roliga aktiviteter för hunden :).

Tack för tipset! Vi brukar göra jättemycket sånt, både med godis och minidummies. Han brukar få leta fram, hämta eller få fram ur en ihoprullad och knuten filt eller ett lakan. Kartonger skulle dock ligga illa till eftersom han är min personliga paketöppnare och älskar att mörda kartonger. Jag tackar honom för att det blir enkelt att bära ut till återvinningen då :D Har prövat med både tomma och fulla toarullar med Kongbit i en av dem, men det går inte eftersom han är för bufflig och helst vill ha dem i munnen, eller knuffa/slå/stampa på dem.

Vi har gjort lite ovanliga saker den senaste veckan såsom veterinärbesök (med alla dess inslag) och sök lös i skogen så det är egentligen bara jag som förväntar mig att han ska vara trött precis efter det. Men icke då! Bättre borde jag väl veta då han innan hältan och rehab gick och hämtade en leksak direkt vi kom innanför dörrn efter en 3 timmars promenad med en massa lösspring och hårt sök i skogen. Inte ens dricka vatten hade han tid för trots att det var sommar. Även nu som snart 8-åring kräver han en hel del varje dag. Jag kommer då aldrig rekommendera en curly till de som inte är AKTIVA :p

NU är han däremot trött för jag har listat ut hur vi kan hålla på med nosework på ett bra sätt som skippar all frustration som kan bli hos oss båda pga felkommunikation. Lägga Kongbiten i en dosa och gömma någonstans! Det tycker han är skitkul. Han letar metodiskt (istället för idiotspring) och det blir inget duttande/tassande/slickande/bitande/stampande eftersom han inte kommer åt dosan. Det ger mig hopp om att fortsätta med specialsöket och nosework med instruktör.

Men du äter aldrig på vare sig restaurang eller kafé/konditori? Nog för att jag är rätt skicklig på att baka, men ibland är det jätteroligt att få testa något fint som någon annan har gjort också!

Nej, verkligen aldrig. Sist jag åt ute var 2018 när pappa bjöd.

Mitt hus är fullt av saker... Så numera blir det svårare och svårare att handla fina saker på loppis. Men SMÅ saker går ju bra ;) . Idag hittade jag en minivas från Kosta som var supersöt. Aldrig sett en sådan liten vas, typ 7-8 cm hög. Vackert grönt glas och en liten blomdekor på framsidan. Tänkte att t.ex. snödroppar och krokus skulle passa ypperligt i den :) ! Priset på 10 kr var ju inte heller fel...

Tack för tipset! Vi brukar göra jättemycket sånt, både med godis och minidummies. Han brukar få leta fram, hämta eller få fram ur en ihoprullad och knuten filt eller ett lakan. Kartonger skulle dock ligga illa till eftersom han är min personliga paketöppnare och älskar att mörda kartonger. Jag tackar honom för att det blir enkelt att bära ut till återvinningen då :D Har prövat med både tomma och fulla toarullar med Kongbit i en av dem, men det går inte eftersom han är för bufflig och helst vill ha dem i munnen, eller knuffa/slå/stampa på dem.

Vi har gjort lite ovanliga saker den senaste veckan såsom veterinärbesök (med alla dess inslag) och sök lös i skogen så det är egentligen bara jag som förväntar mig att han ska vara trött precis efter det. Men icke då! Bättre borde jag väl veta då han innan hältan och rehab gick och hämtade en leksak direkt vi kom innanför dörrn efter en 3 timmars promenad med en massa lösspring och hårt sök i skogen. Inte ens dricka vatten hade han tid för trots att det var sommar. Även nu som snart 8-åring kräver han en hel del varje dag. Jag kommer då aldrig rekommendera en curly till de som inte är AKTIVA :p

NU är han däremot trött för jag har listat ut hur vi kan hålla på med nosework på ett bra sätt som skippar all frustration som kan bli hos oss båda pga felkommunikation. Lägga Kongbiten i en dosa och gömma någonstans! Det tycker han är skitkul. Han letar metodiskt (istället för idiotspring) och det blir inget duttande/tassande/slickande/bitande/stampande eftersom han inte kommer åt dosan. Det ger mig hopp om att fortsätta med specialsöket och nosework med instruktör.

Nej, verkligen aldrig. Sist jag åt ute var 2018 när pappa bjöd.

Uj full fart då! 😄

Hur gör folk när de äter Sushi rolls?! Alggrejen gör det omöjligt att dela men det är ju en enorm bit att stoppa in hela på en gång.
Men gott var det.
IMG_3156.webp

Mitt hus är fullt av saker... Så numera blir det svårare och svårare att handla fina saker på loppis. Men SMÅ saker går ju bra ;) . Idag hittade jag en minivas från Kosta som var supersöt. Aldrig sett en sådan liten vas, typ 7-8 cm hög. Vackert grönt glas och en liten blomdekor på framsidan. Tänkte att t.ex. snödroppar och krokus skulle passa ypperligt i den :) ! Priset på 10 kr var ju inte heller fel...
Känner lite samma sak, att handla på loppis är inte så enkelt längre. Älskar att fynda fina tallrikar och glas, men mitt lilla kök är fullt redan. Så hittar jag något fin behöver jag skänka vidare något annat..

Pausar från ugnsrengöring. Fikade med en vän medan medlet verkade. Sprutat på mer så får vi se om jag får bort det. Känns som jag snart får nöja mig, trots att det finns små fläckar kvar.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 789
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 078
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 198
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 310
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka