Vägrar isglass också och nu var tempen 41,2 måste få tag i vården men det var inte så lätt på annandag påsk…Isglass brukar vi köra med, min stora vill inte heller ha medicin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vägrar isglass också och nu var tempen 41,2 måste få tag i vården men det var inte så lätt på annandag påsk…Isglass brukar vi köra med, min stora vill inte heller ha medicin.
Försök sätta vid öppet fönster tex och ge allt kallt som går, cola/saft eller vad som nu går ner. Tills du får tag på vård! Hoppas tempen vänder snartVägrar isglass också och nu var tempen 41,2 måste få tag i vården men det var inte så lätt på annandag påsk…
Hos oss är rätt många borta. Men då brukar de passa på att göra ännu mer utflykter med barnen så de som går verkar nöjda ändå!Funderar på hur många kompisar som är på förskolan imorgon. För vanliga skolan är det påsklov denna vecka här.
Vi är på barnakuten, många i kö men vi fick gå före eftersom hon var så medtagen. Fått i henne både Ipren och alvedon, läkare har undersökt och vi har tagit blodprov + strep A. Väntar på provsvar nu.
Ja det var lite obehagligt, läkaren var lite orolig innan Alvedon + Ipren hade fått effekt för det var en väldigt medtagen tjej 40,5 hade hon när de tog tempen så det hade ändå sjunkit. Diagnosen blev bakteriell öroninflammation, halsprovet visade inget men det är skickat till labb för att se om det ändå skulle kunna vara någon streptokock. Så hem med antibiotika på recept, ska bara lista ut hur vi ska få i henne det tre gånger om dagen men det löser sig väl.Hur har det gått? Usch så läskigt med så hög feber.
Mycket bättre tack och lov! Har haft runt 39-39,7 grader idag ”bara” och efter mycket trugande och mutor har hon fått i sig penicillin x 3. Bara fyra dagar kvar@zassoo Hur mår lilltjejen idag? Och hur går det med antibiotikan?
Skönt!! Och bra jobbat!Mycket bättre tack och lov! Har haft runt 39-39,7 grader idag ”bara” och efter mycket trugande och mutor har hon fått i sig penicillin x 3. Bara fyra dagar kvar
Bra jobbat! Jag säger "skärp dig" lite för ofta... åtminstone till 6åringen.När man är megasupertrött och barnen yrar omkring och man bara vill säga ”kom igen - skärp er nu - lägg av - kan vi inte bara borsta tänderna” men man vet att det bara kommer göra det värre så man kämpar fram den sista energin och säger glatt ”Välkommen till min tandläkarmottagning, var är nästa patient?” Och så låtsas man vara tandläkare en stund och säger ”oooh vilka fina tänder” och frågar hur ofta barnet brukar borsta tänderna och säger att hen måste vara riktigt bra på att borsta tänderna eftersom det inte finns några hål alls. Och så blir tänderna ändå borstade och man får klappa sig själv på axeln och låta barnen springa omkring en stund till medan man samlar liiiite lite energi till och funderar på vilken strategi som ska användas för att få på pyjamasen…
Nejmen gud, jag också har verkligen inte alltid sånt tålamod men försöker öva eftersom jag märker att det gör skillnad. Men ja, när 4-åringen far runt som ett jehu när läggdags har passerats med råge och inte lyssnar för fem öre måste jag gräva ganska djupt för att hitta den lekfulla sidan… det är som intensiv terapi ibland tycker jag, det här med föräldraskapBra jobbat! Jag säger "skärp dig" lite för ofta... åtminstone till 6åringen.
Men ibland får man såklart lirka och leka. Imorse deklarerade han tex att hans kropp inte funkade att klä på sig om jag inte spelade hans favoritlåt samtidigt. Tack gud för högtalare kopplade till mobilen runtom i huset eftersom jag samtidigt försökte få i lillasyster frukost Ibland säger han själv "jag tror det går bättre om vi leker robot" och sen får man säga Bibbipbopbopbip och programmera in uppdraget på osynliga knappar på magen samtidigt som man förstås säger det med robotröst Tycker lite synd om barnen ibland som har en så sträng och olekig mamma att de själva måste komma på hur man leker sig igenom hinder
Imponerande! Man blir så nöjd med sig själv när man lyckas med sånt! Det går ju smidigare men tyvärr kan jag ofta inte ens uppbåda tillräckligt med energi för att komma på att jag borde leka fram det där på kvällen .När man är megasupertrött och barnen yrar omkring och man bara vill säga ”kom igen - skärp er nu - lägg av - kan vi inte bara borsta tänderna” men man vet att det bara kommer göra det värre så man kämpar fram den sista energin och säger glatt ”Välkommen till min tandläkarmottagning, var är nästa patient?” Och så låtsas man vara tandläkare en stund och säger ”oooh vilka fina tänder” och frågar hur ofta barnet brukar borsta tänderna och säger att hen måste vara riktigt bra på att borsta tänderna eftersom det inte finns några hål alls. Och så blir tänderna ändå borstade och man får klappa sig själv på axeln och låta barnen springa omkring en stund till medan man samlar liiiite lite energi till och funderar på vilken strategi som ska användas för att få på pyjamasen…
Bra lektips! Något som också funkat här, och som även jag tycker är ganska kul är att ha"glömt," hur kläderna ska sitta eller hur man gör när man borstar tänderna etc. Så får man själv toka sig och barnen blir alldeles stissiga av glädje för att dom kan och vips har dom visat så mycket att grejen är avklarad.Nejmen gud, jag också har verkligen inte alltid sånt tålamod men försöker öva eftersom jag märker att det gör skillnad. Men ja, när 4-åringen far runt som ett jehu när läggdags har passerats med råge och inte lyssnar för fem öre måste jag gräva ganska djupt för att hitta den lekfulla sidan… det är som intensiv terapi ibland tycker jag, det här med föräldraskap
Apropå pyjamasen så har vi dels kört ”pyjamasspelet” vilket är att föräldern ska röra pyjamasen hit och dit för att göra det så svårt som möjligt för barnet att ta på sig pyjamasen (”nej typiskt nu fick du på dig pyjamasen ändå!”). Och så en klädhinderbana, sprida ut klädesplaggen över rummet så man tex måste klättra upp på soffan för att ta på sig pyjamasbyxorna och sen hoppa ner på mattan för att ta på tröjan.