Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varannan dag?? Vi kör den minst en gång om dagen proppfullSå tufft och samtidigt så härligt. Men ack så tufft. Kan knappt tänka mig att göra det utan diskmaskin, vi kör den typ varannan dag och då är den verkligen full.
Varannan dag?? Vi kör den minst en gång om dagen proppfull
Dom får frukost på förskolan, så det blir en måltid och så mackor innan läggdags här.Samma här, inte sällan två Men då har det varit frukost, lunch, mellis och middag hemma för 4 personer och alltid lagad mat en lång tid nu. Nu när dottern är på förskolan och maken på kontoret hoppas jag på lite mindre kökskaos! Själv äter jag gärna frukostmat till lunch vilket tar bort en hel del disk.
Upplever det som väldigt blandat, vad gäller såväl inställning och kompetens.Nu kommer en lång jävla rant här men behöver get this shit of my chest.
Idag skulle sonen få testa brottning, vilket han tjatat om i typ ett år. So far so good. Taggad hela vägen dit och väl på plats så gör han sitt bästa för att visa framfötterna under uppvärmningen. Många har hållit på ett tag (åldrarna 7-12, en tjej av totalt… kanske 40 barn?) Två instruktörer varav den ena är skit-dryg, typ ironisk och hotar barnen med att dom inte får komma tillbaka om dom inte sköter sig. Sonen bryter ihop och börjar gråta vid två tillfällen, intill noll engagemang att få honom med tillbaka in i aktiviteten. Till slut ger vi upp och går. Känslan var ”your kid is not cut out for this” typ…
Är det såhär, generellt, på idrottsaktiviteter för pojkar? Hade velat ha lite mera av ”alla är med på sina vilkor” men den attityden lyste med sin frånvaro.
Sonen tappade som tur var inte modet helt utan vi konstaterade helt sonika att detta var inte din grej, vi testar nånting annat. Han har ju hästarna, och älskar att pyssla och måla men jag upplever att han saknar den där ”grabbgemenskapen” som idrott kan ge och att han väldigt gärna vill in där, men typ utesluts pga man tycker han är ”för känslig”. Mitt hjärta går fan sönder
Det är tufft Både det tuffaste och det absolut bästa jag varit med om. Två tankar samtidigt osv.För en tid sedan berättade en bekant att hon slitit upp ett barnlås på sin kökslucka i ren frustration en dag och jag tänkte att ja, det var ju sofistikerat… Låt säga att jag inte dömer längre, för jag har varit bra nära några gånger själv nu när låset inte släpper och jag är inne på min sista nerv Idag har båda barnen skrikit mig i varsitt öra största delen av dagen. Diskmaskinen är fortfarande trasig och huset ser ut som ett bombnedslag. Hörni, det är tufft det här? Är det bara jag som upplever mödraskapet det (förhoppningsvis) tuffaste man gör i livet?
Nu kommer en lång jävla rant här men behöver get this shit of my chest.
Idag skulle sonen få testa brottning, vilket han tjatat om i typ ett år. So far so good. Taggad hela vägen dit och väl på plats så gör han sitt bästa för att visa framfötterna under uppvärmningen. Många har hållit på ett tag (åldrarna 7-12, en tjej av totalt… kanske 40 barn?) Två instruktörer varav den ena är skit-dryg, typ ironisk och hotar barnen med att dom inte får komma tillbaka om dom inte sköter sig. Sonen bryter ihop och börjar gråta vid två tillfällen, intill noll engagemang att få honom med tillbaka in i aktiviteten. Till slut ger vi upp och går. Känslan var ”your kid is not cut out for this” typ…
Är det såhär, generellt, på idrottsaktiviteter för pojkar? Hade velat ha lite mera av ”alla är med på sina vilkor” men den attityden lyste med sin frånvaro.
Sonen tappade som tur var inte modet helt utan vi konstaterade helt sonika att detta var inte din grej, vi testar nånting annat. Han har ju hästarna, och älskar att pyssla och måla men jag upplever att han saknar den där ”grabbgemenskapen” som idrott kan ge och att han väldigt gärna vill in där, men typ utesluts pga man tycker han är ”för känslig”. Mitt hjärta går fan sönder
Ja, jag hoppas verkligen att dom flesta ungdomstränare känner lite mera glädje inför uppgiften och har kanske åtminstone ett uns pedagogik inbakat i träningen. Denna tjommen började alltså med att rabbla regler, inget "Välkomna vad kul att ni är här" utan pang bom tjoff det här och det här är våra regler, följer ni inte dom får ni komma tillbaka om ett halvår (?!)Men fy! Nu har vi varit en bollsportsfamilj, och min pappa jobbar inom fotbollen. Min uppfattning är att man arbetar väldigt aktivt med att inkludera alla, anpassa osv. när det kommer till barn. Sen kan det finnas stolpskott till tränare såklart. Usch och fy på er upplevelse. Det låter inte som att den där tränaren borde få ha med barn att göra alls..
Ja, jag hoppas verkligen att dom flesta ungdomstränare känner lite mera glädje inför uppgiften och har kanske åtminstone ett uns pedagogik inbakat i träningen. Denna tjommen började alltså med att rabbla regler, inget "Välkomna vad kul att ni är här" utan pang bom tjoff det här och det här är våra regler, följer ni inte dom får ni komma tillbaka om ett halvår (?!)
Sen sa han nånting i stil med "Vi ska försöka ha kul här... om det nu går." Kändes som en så himla trist attityd bara. Med en gång snack om tävlingar, att man är där för att tävla, att det är vad det hela går ut på liksom. Kändes också som att man medvetet försökte skrämma bort "veklingar" genom den här pang-på attityden vilket känns som en så jävla sunkig och förlegad syn på barn och människor över lag.
Sonen har testat på fotboll men fastnade aldrig för det. Han tycker det är en okej aktivitet att fördriva tiden med i brist på annat men han har svårt att hitta det där genuina engagemanget, så till sist ville han inte gå längre. Även gått i simskola (finns säkert minst två trådar här om det ) vilket han till en början hatade djupt och intensivt men på slutet ändå tyckte var helt okej, och igår sa han att simskolan iaf var ändå MYCKET roligare än brottningen Betydligt trevligare instruktörer också vill jag tillägga. Sen har han gått i ridning till och från, men jag tror han känner att det räcker med vår egen ponny. Han saknar dock den där sociala samhörigheten som man får i en grupp med andra barn tror jag, så nu har jag en idé om att vi ska testa scouterna. Han älskar som sagt att pyssla och knåpa med saker, bygga kojor osv och gillar att vara i naturen så det kan kanske vara hans grej.
Jag tränade karate från 7-19 år, och i alla fall i min klubb, och vad det verkar i de som kom till samma tävlingar, var det inte alls den attityden. I barngruppen var det lite fler killar än tjejer, färre tjejer i vuxen gruppen, men ändå en del. Fokus var på att röra sig och lära sig självförsvar, ens för de som tävlade var det mer en kul extra grej än en press, och graderingar (för att få nytt bälte) gjordes med så lite press som möjligt för barnen. Upplevde också att det gjordes på egna villkor, barntränaren var bra på att matcha oss när vi tränade mot varandra så att inte en väldigt försiktig person parades med någon som var för på/ivrig innan de var mogna för det i sparring, och om man inte kunde göra något, t.ex. armhävningar så uppmuntrades man bara att göra så gott man kunde för att bli bättre, ingen skam. Har hört liknande från andra mer traditionella kampsporter (även om det säkert varierar klubb till klubb). Var också mycket gemenskap inom klubben även om det är en individuell sport, så det kanske kan vara något att titta på om han var intresserad av brottning? Tänker det är inom samma område av sporter.Nu kommer en lång jävla rant här men behöver get this shit of my chest.
Vissa dagar är det tufft. Vill bara säga att du inte är ensam och jag intalar mig själv att det är ok att känna så.Ursäkta spyinlägg men är det såhär det ska vara? Sååå tufft med barnen just nu. De bara bråkar, vab varannan dag, vi sover piss, torka näsor, springa efter barn som rymmer, skrik, stök och bök...
Jag bara känner snälla, stopp... Jag orkar inte, känner mig som världens sämsta mamma. Varför känns det som "alla andra" njuter av sina barn?
Ursäkta spyinlägg men är det såhär det ska vara? Sååå tufft med barnen just nu. De bara bråkar, vab varannan dag, vi sover piss, torka näsor, springa efter barn som rymmer, skrik, stök och bök...
Jag bara känner snälla, stopp... Jag orkar inte, känner mig som världens sämsta mamma. Varför känns det som "alla andra" njuter av sina barn?
En av de finaste ungdomar jag känner tränade länge taikwando. Han var helt ointresserad av tjafsig attityd. Men där var det lugnt, trevligt och med ordning och reda. Peppande instruktörer som fint följde upp om någon såg osäker ut.Ja, jag hoppas verkligen att dom flesta ungdomstränare känner lite mera glädje inför uppgiften och har kanske åtminstone ett uns pedagogik inbakat i träningen. Denna tjommen började alltså med att rabbla regler, inget "Välkomna vad kul att ni är här" utan pang bom tjoff det här och det här är våra regler, följer ni inte dom får ni komma tillbaka om ett halvår (?!)
Sen sa han nånting i stil med "Vi ska försöka ha kul här... om det nu går." Kändes som en så himla trist attityd bara. Med en gång snack om tävlingar, att man är där för att tävla, att det är vad det hela går ut på liksom. Kändes också som att man medvetet försökte skrämma bort "veklingar" genom den här pang-på attityden vilket känns som en så jävla sunkig och förlegad syn på barn och människor över lag.
Sonen har testat på fotboll men fastnade aldrig för det. Han tycker det är en okej aktivitet att fördriva tiden med i brist på annat men han har svårt att hitta det där genuina engagemanget, så till sist ville han inte gå längre. Även gått i simskola (finns säkert minst två trådar här om det ) vilket han till en början hatade djupt och intensivt men på slutet ändå tyckte var helt okej, och igår sa han att simskolan iaf var ändå MYCKET roligare än brottningen Betydligt trevligare instruktörer också vill jag tillägga. Sen har han gått i ridning till och från, men jag tror han känner att det räcker med vår egen ponny. Han saknar dock den där sociala samhörigheten som man får i en grupp med andra barn tror jag, så nu har jag en idé om att vi ska testa scouterna. Han älskar som sagt att pyssla och knåpa med saker, bygga kojor osv och gillar att vara i naturen så det kan kanske vara hans grej.
Ursäkta spyinlägg men är det såhär det ska vara? Sååå tufft med barnen just nu. De bara bråkar, vab varannan dag, vi sover piss, torka näsor, springa efter barn som rymmer, skrik, stök och bök...