Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja gud, det var min värsta ålder hittills, när de inte kunde gå men absolut skulle ner på marken och krypa. Mina barn började gå när de var runt 15 månader och då var det februari, den vintern var hemsk . De bara kröp omkring i lera och snö och tappade alla skor jag försökte få på dem.Precis spenderat några timmar nere på byns idrottsplats där det var ett jippo idag. Hoppborg, lotteri, fotbollsutmaningar etc. Flera kompisar från förskolan/skolan till stora grabben OCH han vann på lotteriet så han tyckte det var en toppenutflykt. Bebis halvnöjd, hon vill ju helst krypa omkring på marken eller klättra någonstans men det var ju blött överallt så fick försöka ha henne i vagnen/famnen hela tiden.
Lite svår ålder tycker jag när det är blött o tråkigt ute och de vill röra på sig för sig själva men inte går än
Hahaha oooh ja! Jag får dock även agera tolk mellan pappa och barn.- Bubbu!
- Ja precis, det är blodpudding på tallriken.
- Beppe! (pekar ut genom fönstret)
- Ja, precis. Det är äpplen på trädet.
- Däh! (pekar mot diskbänken)
- Ja precis, det är äpplen i fruktskålen också!
- Gngn? (tittar frågande)
- Hugo sover en stund.
Det krävs verkligen en förälder för att förstå sin 1,5 åring
Hahaha oooh ja! Jag får dock även agera tolk mellan pappa och barn.
Även en del helt ologiska som tex:
Botibi = motorcykel
Bitibi = flygplan
Botiba = teletubbies
Glasklart, eller hur?
Jag försöker fortfarande lista ut vad ”buttabuuu” betyder som hon säger flera gånger om dagen
Min nyblivna 2åring lär sig visserligen nya ord varje dag men "mattma" kan betyda både macka, studsmatta och napp (som hon plötsligt kommit på att hon vill ha efter 2 år utan ) så det är inte helt lätt att hänga med i svängarnaHahaha oooh ja! Jag får dock även agera tolk mellan pappa och barn.
Även en del helt ologiska som tex:
Botibi = motorcykel
Bitibi = flygplan
Botiba = teletubbies
Glasklart, eller hur?
Haha ååh ja det är verkligen inte lätt ibland!Igår fyllde min lilla E 2 år
Min nyblivna 2åring lär sig visserligen nya ord varje dag men "mattma" kan betyda både macka, studsmatta och napp (som hon plötsligt kommit på att hon vill ha efter 2 år utan ) så det är inte helt lätt att hänga med i svängarna
Jag älskar dig, mamma!Jag försöker fortfarande lista ut vad ”buttabuuu” betyder som hon säger flera gånger om dagen
- Bubbu!
- Ja precis, det är blodpudding på tallriken.
- Beppe! (pekar ut genom fönstret)
- Ja, precis. Det är äpplen på trädet.
- Däh! (pekar mot diskbänken)
- Ja precis, det är äpplen i fruktskålen också!
- Gngn? (tittar frågande)
- Hugo sover en stund.
Det krävs verkligen en förälder för att förstå sin 1,5 åring
Igår fyllde min lilla E 2 år
Min nyblivna 2åring lär sig visserligen nya ord varje dag men "mattma" kan betyda både macka, studsmatta och napp (som hon plötsligt kommit på att hon vill ha efter 2 år utan ) så det är inte helt lätt att hänga med i svängarna
Här betyder "pappa" både pappa, klappa och nappar men en viss skillnad i uttal. Så gissa hur många gånger per dag hon blir arg för att jag fattar fel
Put it in a sammanhang . (För mening går väl knappt .)Jag försöker fortfarande lista ut vad ”buttabuuu” betyder som hon säger flera gånger om dagen
Put it in a sammanhang . (För mening går väl knappt .)