Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis spenderat några timmar nere på byns idrottsplats där det var ett jippo idag. Hoppborg, lotteri, fotbollsutmaningar etc. Flera kompisar från förskolan/skolan till stora grabben OCH han vann på lotteriet så han tyckte det var en toppenutflykt. Bebis halvnöjd, hon vill ju helst krypa omkring på marken eller klättra någonstans men det var ju blött överallt så fick försöka ha henne i vagnen/famnen hela tiden.

Lite svår ålder tycker jag när det är blött o tråkigt ute och de vill röra på sig för sig själva men inte går än 🤷‍♀️
Ja gud, det var min värsta ålder hittills, när de inte kunde gå men absolut skulle ner på marken och krypa. Mina barn började gå när de var runt 15 månader och då var det februari, den vintern var hemsk 😅. De bara kröp omkring i lera och snö och tappade alla skor jag försökte få på dem.

H har varit väldigt snorig idag och både han och S ville lägga sig tidigare på kvällen så det känns som att första vabben för hösten blir på måndag 😬. En vecka klarade de sig på förskolan efter sommaren. Stackarna, de var verkligen helt slut i kväll ❤️.

- Bubbu!
- Ja precis, det är blodpudding på tallriken.
- Beppe! (pekar ut genom fönstret)
- Ja, precis. Det är äpplen på trädet.
- Däh! (pekar mot diskbänken)
- Ja precis, det är äpplen i fruktskålen också!
- Gngn? (tittar frågande)
- Hugo sover en stund.

Det krävs verkligen en förälder för att förstå sin 1,5 åring :angel:

- Bubbu!
- Hugo sover en stund.

Hahaha oooh ja! Jag får dock även agera tolk mellan pappa och barn. 🤣

Även en del helt ologiska som tex:
Botibi = motorcykel
Bitibi = flygplan
Botiba = teletubbies

Glasklart, eller hur? 🤔

Igår fyllde min lilla E 2 år
Hahaha oooh ja! Jag får dock även agera tolk mellan pappa och barn. 🤣

Även en del helt ologiska som tex:
Botibi = motorcykel
Bitibi = flygplan
Botiba = teletubbies

Glasklart, eller hur? 🤔
Min nyblivna 2åring lär sig visserligen nya ord varje dag men "mattma" kan betyda både macka, studsmatta och napp (som hon plötsligt kommit på att hon vill ha efter 2 år utan :cautious: ) så det är inte helt lätt att hänga med i svängarna 😁

- Bubbu!
- Hugo sover en stund.

Jag är rätt fyrkantig och inte en människa som ”Tycker mig höra” vilket blir lite rörigt ibland. 🤪Var på ettårskontroll förra veckan, läkaren frågade om han pratar. Nej inte så mycket, säger mamma, hej och hund de är allt just nu. Så under besöket börjar han ljuda lite olika ljud och läkaren tittar på honom och ler nej men du pratar ju jätte mycket 🙈 😂

Igår fyllde min lilla E 2 år

Min nyblivna 2åring lär sig visserligen nya ord varje dag men "mattma" kan betyda både macka, studsmatta och napp (som hon plötsligt kommit på att hon vill ha efter 2 år utan :cautious: ) så det är inte helt lätt att hänga med i svängarna 😁

Här betyder "pappa" både pappa, klappa och nappar men en viss skillnad i uttal. Så gissa hur många gånger per dag hon blir arg för att jag fattar fel :cautious:

Lämnade dottern på förskolan och det var fullt med barn ute på gården, ett äpple eller två höga och alla i så fina regnkläder med mönster och färger. Hoppade i vattenpölar och dansade till Babblarnas Stompalång sång. Så otroligt härligt att se, blev helt glad. Drömde även inatt att vi fick ett tredje barn och att det var hur fantastiskt som helst. Börjar jag bli ba.. ba.. BARNKÄR?! 😨

Snabbaste "bytes-nattningen" hittills sen flytten. Minste barnet har oftast svårt att komma till ro första natten vi byter vecka. Men idag somnade hon på 30 minuter efter en del prat, gosande och klappande :love:

Så nu sitter jag i soffan och funderar på att ladda ner en e-bok. Fysisk bok glömmer jag att lämna tillbaka :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
756
· Visningar
43 204
Senast: Fille
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar