Det gjorde det ju genast helt klartAlla och inget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gjorde det ju genast helt klartAlla och inget
Vårt barn höll också på med Buttebutteba och buttebuttebu i den åldern. Atteba och abaa också. Det verkade vara lite allt möjligt.Alla och inget
Barnet har haft långt sommarlov (7 v) och idag lämnade jag. Massa kompisar som kom och kramades, en kompis som var sjuk igår var där och han avgudar vårt barn, blev så himla glad när han såg att hon kom (hon är ca 6 mån äldre) de gick runt och höll varandra i handen och började leka direkt. Så himla härligt med kompisar och pedagoger som gör att barnet trivs.Vi fortsätter uppdatera om, ventilera och bolla livet med de små
Det är skitjobbigt att vara själv. Jag har varit ensam varannan månad med vårat barn sen hon var 6 månader och sen var pappan föräldraledig igen 6 månader mellan 1-1,5 år när hon började förskolan. Är det bara fram till årsskiftet går det säkert toppen. Jag var ju själv under pandemin och tror jag hade haft en helt annan upplevelse nu, allt var stängt, noll avlastning och allt blev inställt. Mitt råd är att pappan får ta alla (jag menar verkligen alla) helger (nätter och morgnar) så du får vila då, för man vilar aldrig som ensam med småbarn. Man vilar otroligt mycket mer när man jobbar/pluggar borta även om det är körigt det med såklart så är det mer förutsägbart och det finns ett ”ge mig 5 minuter” att tilllgå. Det har man aldrig med barn.Idag är jag så ofantligt jäkla bitter. Nästa vecka börjar allvaret, sambon åker och är (med vissa undantag) borta i veckorna fram till årsskiftet. Försöker intala mig själv att det kunde varit värre (jag blir ju tex inte ensamstående för evigt, hoppas jag). Andra bra saker med att detta sker nu är att det i princip bara är nu som det kommer att funka med detta upplägget. Hade aldrig gått om vi båda jobbat. En tredje bra grej är att det helt säkert kommer att stärka mig trots att det blir tufft. Så egentligen inget ont som inte har något gott med sig men idag känner jag mig så sur att jag inte ens kan uppskatta att han är hemma och ledig.
Jag var ensam hela tiden. Ibland tror jag nästan att det är lättare att vara ensam på heltid än att vara ensam bara ibland. Man anpassar sig och vänjer sig och det finns liksom inget annat. Jag upplevde det inte som så fruktansvärt jobbigt som det låter som om andra gör som är vana vid att ha någon att dela med.Det är skitjobbigt att vara själv. Jag har varit ensam varannan månad med vårat barn sen hon var 6 månader och sen var pappan föräldraledig igen 6 månader mellan 1-1,5 år när hon började förskolan. Är det bara fram till årsskiftet går det säkert toppen. Jag var ju själv under pandemin och tror jag hade haft en helt annan upplevelse nu, allt var stängt, noll avlastning och allt blev inställt. Mitt råd är att pappan får ta alla (jag menar verkligen alla) helger (nätter och morgnar) så du får vila då, för man vilar aldrig som ensam med småbarn. Man vilar otroligt mycket mer när man jobbar/pluggar borta även om det är körigt det med såklart så är det mer förutsägbart och det finns ett ”ge mig 5 minuter” att tilllgå. Det har man aldrig med barn.
Bra tips! Pappan måste ju dessutom sakna ihjäl sig efter sitt barn om han är borta så mycket så han bör väl behöva tanka barn så mycket han bara kan när han är hemma.Mitt råd är att pappan får ta alla (jag menar verkligen alla) helger (nätter och morgnar) så du får vila då, för man vilar aldrig som ensam med småbarn.
Nej nu när hon är större är det rätt skönt att vara ensam så mycket. Och också att vi har olika regler som hon har full koll på. Det hade säkert varit jobbigare för just oss att vara två hela tiden. Nu var jag själv under pandemin med väldigt litet barn, det var nästan helvetet på jorden. Kanske hade det varit lättare att vara helt ensam, men hade jag varit det hade jag bott närmare min familj än jag gör. Jag är fortfarande ensam halva tiden, det jobbigaste är fortfarande att aldrig kunna vila helt, men man är nog olika där. Har en kompis som skaffat barn ensam och som har mycket lättare att koppla bort när barnet är hos oss eller hos någon släkting. Jag hade lite samma stress när jag hade hästar och hade hästvakt .Jag var ensam hela tiden. Ibland tror jag nästan att det är lättare att vara ensam på heltid än att vara ensam bara ibland. Man anpassar sig och vänjer sig och det finns liksom inget annat. Jag upplevde det inte som så fruktansvärt jobbigt som det låter som om andra gör som är vana vid att ha någon att dela med.
Ja, jag hade ingen avlastning alls och hade barnet på heltid. Övrig familj långt borta. Men det gick bra. Absolut var man trött men det funkade ändå liksom.Nej nu när hon är större är det rätt skönt att vara ensam så mycket. Och också att vi har olika regler som hon har full koll på. Det hade säkert varit jobbigare för just oss att vara två hela tiden. Nu var jag själv under pandemin med väldigt litet barn, det var nästan helvetet på jorden. Kanske hade det varit lättare att vara helt ensam, men hade jag varit det hade jag bott närmare min familj än jag gör. Jag är fortfarande ensam halva tiden, det jobbigaste är fortfarande att aldrig kunna vila helt, men man är nog olika där. Har en kompis som skaffat barn ensam och som har mycket lättare att koppla bort när barnet är hos oss eller hos någon släkting. Jag hade lite samma stress när jag hade hästar och hade hästvakt .
Och jag hade aldrig stått ut. Man är ju olikaJa, jag hade ingen avlastning alls och hade barnet på heltid. Övrig familj långt borta. Men det gick bra. Absolut var man trött men det funkade ändå liksom.
Ja, jag hade ingen avlastning alls och hade barnet på heltid. Övrig familj långt borta. Men det gick bra. Absolut var man trött men det funkade ändå liksom.
Jag helammade tills jag började jobba efter 8 veckor. Hade som plan att delamma längre men efter vaccinet vid tre månader fick bara pappan mata i en vecka, så vi slutade. Jag pumpade ett tag till men slutade med det också.Ni som har delat lika på föräldraledighet och ammat, hur har ni gjort med amningen? Min bebis ammade fortfarande väldigt mycket både dag och natt vid 9 månader och jag tyckte det hade varit svårt att börja jobba då. Vet att man får amma på arbetstid (eller pumpa men min bebis vägrade flaska) , så skulle isf pappa och bebis ha 45 min enkel väg till mitt jobb ett par ggr per dag för amning eller hur gör man rent praktiskt? Slutar amma? Jag hade gärna börjat jobba tidigare men kände mig rätt låst i och med amningen och eftersom jag fortfarande vid elva månader vaknar för att amma varje/varannan timme kommer jag vara väldigt trött när jag börjar jobba nästa vecka. Vi har försökt sluta nattamma, det tar mer än det ger just nu och har skjutit det på framtiden.