Ska svara ikapp vid tillfälle men vill bara säga att situationen är löst tack vare Resulax Tack @Nordthor och @FeatherCloud som var snabba på bollen och alla andra för superbra tips. Buke bäst som alltid!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ofta är det gratis med barnvagn. Kolla med charterbolagetTack för bra tips!! Checkar man in resevagnar sol bagage eller hur funkar det? Kom på att vi valde bara till varsin väska till mig och min partner, då behöver vi kanske kontakta charterbolaget och boka in ett till för vagn?
Nej jag hittar inget som säger att man inte kan göra det nu när jag blev nyfiken. Tur det funkade ändå . Hon var fantastisk så vi litade nog bara blint på henne.Min bvc-sköterska sa tvärtom att det var en jättebra idé att blanda i ersättningen. Vet inte vad som stämmer men som vanligt inga entydiga besked från bvc... Men vi har haft bra resultat i snart 2 år så kan ju inte vara helt dåligt iallafall
Vi tänkte åka i början på oktober. Lämnar vagn hemma dock, tänker att pappan och jag får hjälpas åt bära om yngsta (snart 3 år) blir trött. Hon har aldrig gillat bärsele, utom som bebis, men tar nog med en ändå.Gah!
Nu har vi bokat vår första resa med barn. Till Sivota i Grekland. Det blev ett litet familjehotell á 16 rum med en vanlig enkel pool, ingen lekplats eller liknande, ingen restaurang på hotellet och en idyllisk strand ett par hundra meter bort. Vi lyckades boka från flygplatsen här i stan, som ligger bara ett par-tre kilometer från vårt hus. Smidigt! Nu hoppas vi att vi kan roa oss här en vecka i slutet på september!
Både jag och min partner känner oss lite nervösa dock Känns plötsligt lite läskigt att resa? Med barn också? Så länge sen vi reste, innan barn och corona. Vi reste väldigt mycket förr, men så fort det känns ovant. Då reste vi väldigt sällan på charter, och charter ska väl ändå vara enkelt och tryggt hoppas jag...
Nu måste jag undersöka om vi kan hitta någon enklare resevagn vi kan låna och hur man gör med bilbarnstol etc till transfer?
Min bvc-sköterska sa tvärtom att det var en jättebra idé att blanda i ersättningen. Vet inte vad som stämmer men som vanligt inga entydiga besked från bvc... Men vi har haft bra resultat i snart 2 år så kan ju inte vara helt dåligt iallafall
Jag har för mig att vi inte skulle blanda forlax i ”icke-klar” vätska enligt Bvc, men minns inte varför.
Tur man gillar olikaLite mer än sex månader in på föräldraledigten och jag har fortfarande inte lärt mig att prioritera lunch till mig själv. Idag hände det dock, så låt mig presentera dagens: Visa bifogad fil 126297
Man är liksom världens bästa och världens sämsta människa på samma gång på något sättFör en tid sedan berättade en bekant att hon slitit upp ett barnlås på sin kökslucka i ren frustration en dag och jag tänkte att ja, det var ju sofistikerat… Låt säga att jag inte dömer längre, för jag har varit bra nära några gånger själv nu när låset inte släpper och jag är inne på min sista nerv Idag har båda barnen skrikit mig i varsitt öra största delen av dagen. Diskmaskinen är fortfarande trasig och huset ser ut som ett bombnedslag. Hörni, det är tufft det här? Är det bara jag som upplever mödraskapet det (förhoppningsvis) tuffaste man gör i livet?
Man är liksom världens bästa och världens sämsta människa på samma gång på något sätt
När man smörar mackan felHaha precis så. Ens bästa och absolut sämsta ögonblick i livet. Det absolut bästa i livet och ibland fasen absolut värsta. Jag älskar att vara mamma och älskar barnen oändligt. Men kan ju erkänna att höggravid, magsjuk och ta hand om en 1-åring samtidigt var definitivt det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv
Så tufft och samtidigt så härligt. Men ack så tufft. Kan knappt tänka mig att göra det utan diskmaskin, vi kör den typ varannan dag och då är den verkligen full.För en tid sedan berättade en bekant att hon slitit upp ett barnlås på sin kökslucka i ren frustration en dag och jag tänkte att ja, det var ju sofistikerat… Låt säga att jag inte dömer längre, för jag har varit bra nära några gånger själv nu när låset inte släpper och jag är inne på min sista nerv Idag har båda barnen skrikit mig i varsitt öra största delen av dagen. Diskmaskinen är fortfarande trasig och huset ser ut som ett bombnedslag. Hörni, det är tufft det här? Är det bara jag som upplever mödraskapet det (förhoppningsvis) tuffaste man gör i livet?