Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, den känns lite som en Rolls Royce-vagn! Nu har ju våran några år på nacken men glider ändå som en kanot 👌 Hade sidokorgen i när jag handlade med dottern igår och jäklar vad skönt det var. Packa i, lyfta ur och betala, packa i igen i skön höjd. Lyfte ur den och bar in i köket när vi kom hem. Dock klåfingrig 1-åring som ville pilla och kasta ur saker från sin plats :D

Vi har hunnit med ett gäng olika vagnar nu och Donkeyn är verkligen en av favoriterna! Framför allt för att den rullar så sjukt bra och vänder på en femöring. Smidigare och mer lättrullad än många enkelvagnar till och med. Och andra dubbelvagnar tex Emmaljungas är som att köra lastpråm i jämförelse.

Sen har ju Donkeyn nackdelar också såklart. Men det har ju alla vagnar.

Laddar inför fyra nätter ensam med lillen. Har lite ont i magen eftersom han de senaste veckorna börjat skrika klockan 17 och inte slutat förrän vi gått och lagt oss. Lär väl ta sista hundpromenaden innan 20 och sedan köra tidigt sänggående denna veckan.

(Hur är det förresten möjligt att bara ett par minuters bebisskrik kan kännas som flera timmar 😅.)

Det är helt okej med öronproppar/hörselskydd för att slippa höra det värsta! (Det hade jag behövt höra när vi hade det jobbigt med äldsta, det kändes så elakt på något vis, men bebis blir ju inte mer eller mindre ledsen för att man faktiskt lyssnar på själva skrikandet)

Lycka till :heart Fasar själv för två nätter själv nästa vecka.

Har försökt säga till dottern att hon inte behöver ropa om hon vaknar på natten, utan bara komma in till mig i sovrummet. Bara det att jag ikväll inte lagt mig än och jag och pappan var nere och åt middag när han hörde henne gråta - då stod hon vid min säng och storgrät 😭. Hej dåligt samvete liksom....

Har försökt säga till dottern att hon inte behöver ropa om hon vaknar på natten, utan bara komma in till mig i sovrummet. Bara det att jag ikväll inte lagt mig än och jag och pappan var nere och åt middag när han hörde henne gråta - då stod hon vid min säng och storgrät 😭. Hej dåligt samvete liksom....
Nackdelen med att barnen inte ropar 💔 Det händer titt som tätt med stora barnet, han får fullkomlig panik om ingen är i sängen när han kommer över. Nu har vi börjat med att en lampa lyser i allrummet mellan våra rum när vi fortfarande är uppe, och är den släckt har vi gått och lagt oss, kanske kan ni göra något liknande?

Nackdelen med att barnen inte ropar 💔 Det händer titt som tätt med stora barnet, han får fullkomlig panik om ingen är i sängen när han kommer över. Nu har vi börjat med att en lampa lyser i allrummet mellan våra rum när vi fortfarande är uppe, och är den släckt har vi gått och lagt oss, kanske kan ni göra något liknande?
Det har vi, då storebror (dom delar rum) är väldigt mörkrädd.

Läste ju galet....vi har lampa tänd hela natten för storebrors skull. Ska se om vi kan få till nåt liknande er.

Här har lilla jättemycket feber. Stora barnet klagade imorse över att han behövde gå till förskolan när lilla fick vara hemma 💔 men iom att lilla är så hängig och kräver konstant närhet tror jag stora har haft det bättre på fsk.

Hon har sovit 2 timmar över lunch och vaknade med 40°, så nu chillar vi i soffan.

Här har lilla jättemycket feber. Stora barnet klagade imorse över att han behövde gå till förskolan när lilla fick vara hemma 💔 men iom att lilla är så hängig och kräver konstant närhet tror jag stora har haft det bättre på fsk.

Hon har sovit 2 timmar över lunch och vaknade med 40°, så nu chillar vi i soffan.

Här får inte syskon gå på förskola eller fritids om man är hemma och vabbar. Så E har bara varit på förskolan typ 2 dagar på 3-4 veckor pga sjuka syskon

Här får inte syskon gå på förskola eller fritids om man är hemma och vabbar. Så E har bara varit på förskolan typ 2 dagar på 3-4 veckor pga sjuka syskon
Här är det bara när det handlar om magsjuka som de vill att båda ska vara hemma. Nu har lillasyster med största sannolikhet fått det storebror hade precis före påsk så han borde vara smittfri. Ibland får båda vara hemma ändå, typ om det bara handlar om förkylning, men nu hade det bara blivit konflikter eftersom stora inte hade kunnat få lika mycket uppmärksamhet. Är glad att han får gå.

Måste ju bli svårt för tex din lilla att komma in i verksamheten när hon måste vara hemma så mycket. De små är ju sjuka mycket som det är, och så syskonens sjukdomar på det...

Men oj vad hårt! Tänker att det är så tråkigt för den friska att vara hemma om ett annat barn bara kan ligga i soffan och vila! Plus jobbigt för det sjuka barnet att ha pigga syskon hemma som tar föräldrars tid och låter mycket osv. Men det verkar vara väldigt olika på olika förskolor vilket känns lite märkligt. Vi lämnar det andra barnet om det inte handlar om magsjuka och om han som är sjuk behöver lugn och ro och vila typ.

Men oj vad hårt! Tänker att det är så tråkigt för den friska att vara hemma om ett annat barn bara kan ligga i soffan och vila! Plus jobbigt för det sjuka barnet att ha pigga syskon hemma som tar föräldrars tid och låter mycket osv. Men det verkar vara väldigt olika på olika förskolor vilket känns lite märkligt. Vi lämnar det andra barnet om det inte handlar om magsjuka och om han som är sjuk behöver lugn och ro och vila typ.
Håller med.. nu har vi ju bara ett barn men design har syskon verkar göra som ni. Precis som vi utan problem lämnar full tid om vi är sjuka själva.

Jag förra året: Förlossningsdepression, rehabilitering från operation, D-MER, total apati in i nästa graviditet med två månaders dimma/illamående och två magsjukor under graviditeten varav en som höggravid. MED barn att ta hand om.

Min man: Beklagar sig över hur tufft det är att ta hand om en 1-åring samtidigt som han är sjuk. En dag.

AC697226-B2A3-4253-B95D-144F80D05FB0.gif

Senast ändrad:
Usch, lilla E vaknade från middagsluren hysteriskt gråtande och skrikande. Vet fortfarande inte riktigt varför, men nu sitter jag i soffan med henne på bröstet, vi tittar på bolibompa och hon hulkar och snyftar sådär som man gör när man gråtit riktigt häftigt 💔

Min man och äldsta dottern är iväg och hälsar pa dotterns flickvän över helgen. Dottern var jättespänd och nervös, hon har haft kontakt med E sen i november (dom hittade varandra pa snapchat) och nu ska dom äntligen träffas.
Sa glad för dotterns skull, hon har haft det tufft med kompisar och trivs inte alls i skoloan. Hon har sett fram emot den här träffen länge. Samtidigt är jag lite nervös för att det inte ska bli som hon hoppas.

Jag känner mig lite halv här hemma, gillar inte när inte alls är samlade.
9 aringen har feber och är bjuden pa kalas hon bästa kompisen imorgon men det blir nog inget med det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 279
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar