Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lilla E hejjar på brorsan som spelar tv-spel. Själv tar jag en liten paus innan det är dags för att göra i ordning för kvällen. Masked singer med snacks står på schemat, får se om E orkar hänga med till dess.

Bifogade filer

• 20230414_175142.webp
    20230414_175142.webp
    121,1 KB · Visningar: 55
Ligger i sängen med ungarna som sover. Försökt sova själv då jag ska jobba i natt, men inte lyckats. Tänkte att lite vila blir det i alla fall.

Jag har varit ensam med barnen ikväll eftersom min sambo är ute och dricker öl och vi har haft en så bra eftermiddag och kväll! Jag är så nöjd med att jag lyckats hantera mig själv genom diverse tålamodsprövande grejer som uppkommer var femte minut med två stycken två och ett halvt åringar, och de har också kunnat leka tillsammans och velat läsa bok i soffan som fredagsmys. Ibland får man till det ändå!

Nämen lite magsjuka lagom till helgen då? :arghh: 1,5-åringen har kräkts två gånger nu vid midnatt, en halvtimmes mellanrum typ. Nu sover han på mig och jag hoppas det inte blir mer för honom nu ❤️ och att ingen annan får det men det är nog önsketänkande…

Men ja, alla helgplaner inställda såklart och så får vi se åt vilket håll det går.

Nämen lite magsjuka lagom till helgen då? :arghh: 1,5-åringen har kräkts två gånger nu vid midnatt, en halvtimmes mellanrum typ. Nu sover han på mig och jag hoppas det inte blir mer för honom nu ❤️ och att ingen annan får det men det är nog önsketänkande…

Men ja, alla helgplaner inställda såklart och så får vi se åt vilket håll det går.
Åh nej :(

Dricker kaffe och har snart checkat av ytterligare en barnvecka med vattkoppor. Trots att två barn har det nu så är det ändå lugnare än när ett barn hade det för två veckor sen. Hoppas att det är sista vab för i år eftersom jag just nu jobbar varann vecka och vabbar varann :meh:

Jaha, får bli frukost i vardagsrummet eftersom min kaffemugg med kaffe puttades omkull av ett barn som lekte med samma ballong som han skulle låta bli. Det ligger just nu små porslinsbitar överallt som behöver dammsugas. Men först frukost till barnen och sen städa mer noggrant.

Alltså har haft såååååå bra dag! Detta med att lillan roar och sysselsätta sig själv har liksom fortsatt dyka upp ibland och idag mer än någonsin! När vi påtat med diverse projekt i trädgården har lillan styrt mycket med sitt eget; baltat med vatten, lekt med sand (kommit och bjudit på mat tex), stått i lekstugan, hämtat diverse saker i förråden och experimenterat med etc. Hon har liksom varit i en annan del av trädgården än oss ibland. Varvat med att hon sen hjälpt oss med diverse saker; skrubba staket, kratta eller spola vatten på saker. Men då ganska road och uthållig i de aktiviterna också så man ändå kunnat göra klart. Fantastiskt! Sen haft ro och legat stilla länge i hängmattan och läst böcker med oss.

Har nog aldrig haft en såhär stressfri dag med lillan, när vi bara gått runt och drällt. Vid ett tillfälle gick hon in och byggde med lite duplo några minuter medan jag låg ute i solen!?

Ska det fortsätta såhär nu? 😍 Hon verkar vara i ett utvecklingssprång också för det är lite mer känslor än vanligt emellanåt och många kissolyckor, kanske därför detta börjat komma så tydligt nu...

Hahaha näääää sjukaste jag sett 🤣 Skulle på riktigt bli rädd för mitt egna barn en stund!

Ja det var tur att klockan var 11 och vi satt och solade på verandan när vi fick notis om ”motion detection” och gick in i appen och bara… eh ja men går du upp eller älskling? 😆

Har precis köpt den, tycker allt ser sjukt creepy ut med mörkerkameran men den slog väl rekordet :D

Sovit kasst inatt och har haft en lugn förmiddag hemma med barnen. Funderar på öppna förskolan i eftermiddag men minns också mitt senaste inlägg efter att ha varit där, hur extremt trött och urlakad jag var 😂

Känner mig som världens sämsta förälder..

Pluttan har haft lite strulig mage till och från hela tiden egentligen. Typ kolik första 3-4 månaderna och sen hård i magen till och från. Har tänkt att magen reagerar när man trappat upp matintaget, öst på med katrinplommon, päron, kiwi osv när det blivit trögt och då har det lugnat sig efter några dagar. Köpte hem Lactulose en gång men aldrig gett då det funkat med det jag skrev ovan. Eller, trodde jag iaf..

Nu sista dagarna har det dock blivit värre, hon har kämpat lite och igår såg jag en liiiten hudflik vid rumpan. Ringde VC imorse och blev lite tilltryckt. Enligt henne har hon säkert varit förstoppad hela sitt liv och skinnfliken går aldrig bort och "hennes dotter har sån och är 11 år och tycker det är jättejobbigt att det blivit så." Och att det inte alls är bra att vår dotter har krämigt bajs däremellan, det ska vara korvar som mördarsniglar annars är nåt fel.

Känner att jag förstört dotterns hela mag och tarmkanal för all framtid och gråtit till och från idag. Börjat med Lactulose idag iaf, hoppas det ska hjälpa på sikt iaf..

Sorry för negg men behöver få ur mig..:(:cry:

Pluttan har haft lite strulig mage till och från hela tiden egentligen. Typ kolik första 3-4 månaderna och sen hård i magen till och från. Har tänkt att magen reagerar när man trappat upp matintaget, öst på med katrinplommon, päron, kiwi osv när det blivit trögt och då har det lugnat sig efter några dagar. Köpte hem Lactulose en gång men aldrig gett då det funkat med det jag skrev ovan. Eller, trodde jag iaf..

Nu sista dagarna har det dock blivit värre, hon har kämpat lite och igår såg jag en liiiten hudflik vid rumpan. Ringde VC imorse och blev lite tilltryckt. Enligt henne har hon säkert varit förstoppad hela sitt liv och skinnfliken går aldrig bort och "hennes dotter har sån och är 11 år och tycker det är jättejobbigt att det blivit så." Och att det inte alls är bra att vår dotter har krämigt bajs däremellan, det ska vara korvar som mördarsniglar annars är nåt fel.

Känner att jag förstört dotterns hela mag och tarmkanal för all framtid och gråtit till och från idag. Börjat med Lactulose idag iaf, hoppas det ska hjälpa på sikt iaf..

Men vilket fruktansvärt bemötande från VC! 😡 Garanterat någon som hade en dålig dag och tog ut det på första bästa, bara för att man är förälder innebär det inte att man är medicinskt kunnig på något sätt och med små barn kan det vara jättesvårt att veta vad som är vad ibland. Ta inte åt dig! ❤️

Nej men fy vad dåligt bemötande! Jag förstår din känsla, man blir ju helt förkrossad bara av tanken på att man kunde gjort något fel kring ens barn. Det där med bajset har jag aldrig fattat, är det nåt man bara ska kunna? Det är aldrig nån som berättat för mig hur det ska se ut?

Släpp det, däremot finns det ju annat, typ forlax som kan hjälpa. Vår dotter hade det jättekämpigt med magen tills hon slutade med blöja när hon var två. Med facit i hand hade vi gjort mycket mer för att sätta på pottan med lämplig underhållning tidigare när vi såg att hon behövde bajsa. Vem bajsar bra ståendes liksom.. vi var lite väl restriktiva med skärm även när det gällde den biten. Det släppte totalt så fort hon fick en mer ergonomisk bajsposition. Vet ju inte hur ni gör men önskar någon bett oss muta tidigare 😅

Men vilket fruktansvärt bemötande från VC! 😡 Garanterat någon som hade en dålig dag och tog ut det på första bästa, bara för att man är förälder innebär det inte att man är medicinskt kunnig på något sätt och med små barn kan det vara jättesvårt att veta vad som är vad ibland. Ta inte åt dig! ❤️
Tack! :heart Försöker tänka att det inte var hennes mening, men som förälder (speciellt förstagångs) är man väl också lite extra osäker och känslig. Klart man vill göra sitt allra bästa, men hur ska man veta allt? Kan ju inte heller söka vård varenda gång nåt nytt dyker upp?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
759
· Visningar
43 288
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar