Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan läraren uttrycka sig slarvigt? Eller mer med vardagsspråk? Jag är lärare, men när jag skriver tex här, så skriver jag mer med vardagsspråk. Men visst. Det är en viss skillnad att maila en förälder mot att skriva på forum!
Ja det är väldigt slarvigt skrivet. Men jag tycker att mailar man sina elevers föräldrar, framförallt om man dessutom är ämneslärare i svenska, då ger det ju klart bättre i tryck av att uttrycka sig ordentligt.

Hämtat hem en febrig och potentiellt magsjuk storebror och en pigg lillasyster från förskolan. Mamma/mormor har troligen covid och pappa/morfar håller på att insjukna, vi kan konstatera att påskfirandet är inställt. Eller ja, vi får väl fira hemma och hoppas vi håller oss hyfsat pigga.

Kan också ha blivit irriterad på en i personalen på storebrors avdelning som sa att de alla tyckt SÅÅ synd om storebror (som verkligen var hängig) eftersom jag dröjt så länge. Sambon har en timme med tåg och anslutning från jobbet till förskolan och jag åker buss från stan, och just idag kunde jag inte komma ifrån tidigare än jag gjorde pga ett möte. Talade om för henne att det var en rejält onödig kommentar och att hon kunde vara absolut säker på att jag kommit så snart det gick. :rage:

Kan också ha blivit irriterad på en i personalen på storebrors avdelning som sa att de alla tyckt SÅÅ synd om storebror (som verkligen var hängig) eftersom jag dröjt så länge. Sambon har en timme med tåg och anslutning från jobbet till förskolan och jag åker buss från stan, och just idag kunde jag inte komma ifrån tidigare än jag gjorde pga ett möte. Talade om för henne att det var en rejält onödig kommentar och att hon kunde vara absolut säker på att jag kommit så snart det gick. :rage:
det hade jag blivit väldigt irriterad över också... man kommer förmodligen så fort man kan när barnen blir sjuka. Alla jobbar inte runt hörnet vid skolan och alla kan inte bara kasta sig i väg alltid... för oss tog det minst 30 minuter från jobbet till dagis/fritids...

det hade jag blivit väldigt irriterad över också... man kommer förmodligen så fort man kan när barnen blir sjuka. Alla jobbar inte runt hörnet vid skolan och alla kan inte bara kasta sig i väg alltid... för oss tog det minst 30 minuter från jobbet till dagis/fritids...
Ja, det är en typisk pendlarort vi bor i/utanför så det är ju verkligen inget konstigt. Och vi pendlar inte med bil utan man är ju dessutom beroende av att tajma avgångar mm

Storebror har sovit 14 timmar inatt, han har fortfarande feber men magen har hållit sig i schack iallafall, så det är väl antagligen förkylning eller influensa. Påskfirandet hos mina föräldrar är ju inställt men jag ska iallafall fixa en äggjakt med ledtrådar i trädgården till barnen imorgon, och så kanske vi orkar måla ägg.
Nu är jag och barnet uppkrupna i soffan och tittar på Trädgårdstider, vårt gemensamma favoritprogram ♥️

Storebror har sovit 14 timmar inatt, han har fortfarande feber men magen har hållit sig i schack iallafall, så det är väl antagligen förkylning eller influensa. Påskfirandet hos mina föräldrar är ju inställt men jag ska iallafall fixa en äggjakt med ledtrådar i trädgården till barnen imorgon, och så kanske vi orkar måla ägg.
Nu är jag och barnet uppkrupna i soffan och tittar på Trädgårdstider, vårt gemensamma favoritprogram ♥️
Dottern började med halsont förra torsdagen fredag illamående och feber på kvällen... sedan rejäl förkylning och rejäl hosta fortfarande....:cry::cry::cry:

Ett påsklov. Påskaktiviteter på Ridskolan och idag klubbtävling på Ridskolan avbokade...

Dottern började med halsont förra torsdagen fredag illamående och feber på kvällen... sedan rejäl förkylning och rejäl hosta fortfarande....:cry::cry::cry:

Ett påsklov. Påskaktiviteter på Ridskolan och idag klubbtävling på Ridskolan avbokade...
Usch, det skär i hjärtat när dom blir sjuka och behöver avstå saker dom sett fram emot 💔

Vi har varit och handlat mat med barnen. Jag har två saker att säga:

1. Oh. My. God. 🤯
2. Jag vet en 17-månaders som eventuellt inte får följa med till någon affär alls inom de närmsta 6-9 månaderna.

Det kördes liten kundvagn. Jättekul i början, folk log. Sen blev det snabbare. Hetsigare. Jag fick absolut inte hjälpa till att styra, och nåde mig om jag försökte stoppa framfarten eller få honom att vända håll. Han. Skulle. Fram. Till slut fick jag nog och gick tillbaka med kundvagnen. Gissa ljudnivån när jag fick bära ett vilt sparkande barn genom affären… 🙃

Nu är jag helt slut. Treåringen skötte sig i alla fall exemplariskt, annars vet jag inte hur det hade gått 🥲

Sån igenkänning! Exakt vår unge från typ strax över 1 års ålder och still going strong 3 år gammal. Vi undviker affärer.

Just precis nu har vår 3-åring suttit i nog nästan 10 minuter och lekt helt själv med sina leksaker! Har aldrig hänt förut och vi sitter helt paralyserade i soffan och vågar inte röra oss! Skriver på min partners mobil då jag inte ens vill resa mig ur soffan för att hämta min egna.
😬 Det hände igår också, bara ett par minuter, och det var så otroligt skönt att få plocka in några tallrikar i diskmaskinen själv utan att hon klättrade, styrde, plocka in och ur glas, tappade grejer, snubblade, hade ut saker etc.

Jag bara känner att tänk om detta kunde börja ske några minuter här och där, vilken fröjd!!! Vilket liv!!!!

Bästa vagnen, åh vad jag tyckte om den modellen när vi hade syskonvagn.

Ja, den känns lite som en Rolls Royce-vagn! Nu har ju våran några år på nacken men glider ändå som en kanot 👌 Hade sidokorgen i när jag handlade med dottern igår och jäklar vad skönt det var. Packa i, lyfta ur och betala, packa i igen i skön höjd. Lyfte ur den och bar in i köket när vi kom hem. Dock klåfingrig 1-åring som ville pilla och kasta ur saker från sin plats :D

Laddar inför fyra nätter ensam med lillen. Har lite ont i magen eftersom han de senaste veckorna börjat skrika klockan 17 och inte slutat förrän vi gått och lagt oss. Lär väl ta sista hundpromenaden innan 20 och sedan köra tidigt sänggående denna veckan.

(Hur är det förresten möjligt att bara ett par minuters bebisskrik kan kännas som flera timmar 😅.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
36 37 38
Svar
756
· Visningar
43 236
Senast: Fille
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 254
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar