Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
ALL ved är inomhus!:banana:
Knappt jag tror det är sant.

Min vedleverantör är generös och de 20 kubik jag beställde var sannolikt betydligt fler. Jag har kört, staplat och kört och staplat. Till slut fick jag åka in till stan och köpa vinklar och skruva ihop vägg och reglar för att väggen inte skulle ge sig av trycket från staplarna. Såhär mycket ved har jag aldrig haft.
 
Ägnat ett flertal timmar åt att leta lösdrift för helinackordering åt min häst. Tyvärr insett i veckan att det inte fungerar att både ha häst och plugga heltid när man är rejält deprimerad, ständigt på gränsen till att läggas in.
Så nu får hästen bo i flocken och vila fram till sommaren. En kompis tyckte jag skulle låna ut honom till en fodervärd, men skulle aldrig kunna slappna av då.
 
Ägnat ett flertal timmar åt att leta lösdrift för helinackordering åt min häst. Tyvärr insett i veckan att det inte fungerar att både ha häst och plugga heltid när man är rejält deprimerad, ständigt på gränsen till att läggas in.
Så nu får hästen bo i flocken och vila fram till sommaren. En kompis tyckte jag skulle låna ut honom till en fodervärd, men skulle aldrig kunna slappna av då.
Det är inte lätt att ha häst när en mår dåligt :heart

Skulle själv behöva skaffa medryttare, men vågar inte. Är rädd att en ev medryttare ska skada det arbete jag lagt på ridningen, då hästen var lite av en problemhäst när den kom.
 
Det är inte lätt att ha häst när en mår dåligt :heart

Skulle själv behöva skaffa medryttare, men vågar inte. Är rädd att en ev medryttare ska skada det arbete jag lagt på ridningen, då hästen var lite av en problemhäst när den kom.
Nä, haft det struligt med mer tid på sjukhuset än hemma sedan november. Och känner nu att jag inte orkar mer än att plugga nu. Och blir jag inlagd igen så vill jag inte behöva rodda med hästen.
 
Torktumlaren har jobbat på i över en och en halv timme. Nu stannade den för att kondenslådan var full, trots att jag tömde innan jag startade. Så nu kommer den förmodligen gå lika länge till.. Hade vi haft plats att hänga tvätten hade jag gjort det...
 
Lite kär i Hollywood-frun Gunilla Persson för första gången någonsin. Hon verkar ju helt plötsligt lite sympatisk!
 
Nu ar hundarna helt hopplosa. Jag har forsokt ta en tupplur tva ganger och ena gangen var Tate med nosen i mitt ansikte sa fort jag holl pa somna ... sa da satte jag undan honom och forsokte igen. Nu har Diva upprepat det hela tva ganger och jag inser att det inte blir nagon tupplur i dag. :cautious:
Dessutom tog jag nyss en hard smorgas med potatis och sill till lunch ... och har nu en smula i bh-n. :rage:
UGH ... det ar dags for den har dagen att ta slut.
 
Torktumlaren har jobbat på i över en och en halv timme. Nu stannade den för att kondenslådan var full, trots att jag tömde innan jag startade. Så nu kommer den förmodligen gå lika länge till.. Hade vi haft plats att hänga tvätten hade jag gjort det...

Vi har massor av plats att hänga tvätt men jag gråter ändå lite smått över att vår torktumlare sagt upp sig. SÅÅ tråkigt att hänga alla underkläder och handukarna blir inte alls lika mjuka!
 
Behöver nog hitta en Youtube video på det här mönstret. Har en lite färdig bit att utgå från, men det är allt.
20190906_214016.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp