Regnar Maken är förkyld men jag och ungarna tänkte gå ut och greja och bygga cykelbana iallafall. Regnkläder på!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha! Jag hade blivit lika förvirrad varje gångDet var det som var poängen Skoja till det lite!
På den tiden var det väldigt tydligt med vad man hade gjort och inte gjort om inte kyrkan tillät. Man kunde inte skippa en gudstjänst hursomhelst heller. Fina familjer längst fram. De oäkta längst bak.Vad man hittar i kyrkoarkiven..... Jag håller på med att hus i Ullångers församling, och sitter och scrollar igenom en bok som heter "Handlingar om ang kyrka och kyrkogård mm". De olika gårdarna och husen hade sina bestämda bänkar i kyrkan. Snacka om att det skulle märkas om man inte kom till kyrkan en söndag.....
Det finns ett företag som har grönt paket till de röda linserna och rött paket till de gröna linsernaAtt du inte skrev gröna linser och röda linser istället
Jo, den här familjen är nog rätt fin för de fick sitta på "Gamla prestbänken". Jag får uppfattningen om att det nästan är längst fram i kyrkan.På den tiden var det väldigt tydligt med vad man hade gjort och inte gjort om inte kyrkan tillät. Man kunde inte skippa en gudstjänst hursomhelst heller. Fina familjer längst fram. De oäkta längst bak.
Aha! Jag hade blivit lika förvirrad varje gång
Det låter faktiskt roligt med 1800-talsmarknad! Är det lite av en skördemarknad kombinerat med handarbete, hemgjorda praliner och liknande?
Morgonpyssel!
Visa bifogad fil 36226
Nu jäklar ska det bli ordning i skafferiet!
Har dessutom hunnit med att skriva ut ett symönster, ta en promenad och klippa ut delar till en topp.
Nu funderar jag på om jag vill åka på loppis. Vill ha en piedestal till, vore inte fel att få upp blommorna från golvet
2 timmars väntan på att få en provisorisk lagningBet av en bit tand så nu sitter jag på Tand Akuten.
Har suttit där sedan 10.20, hoppas på att det är min tur snart