Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad man hittar i kyrkoarkiven..... Jag håller på med att hus i Ullångers församling, och sitter och scrollar igenom en bok som heter "Handlingar om ang kyrka och kyrkogård mm". De olika gårdarna och husen hade sina bestämda bänkar i kyrkan. Snacka om att det skulle märkas om man inte kom till kyrkan en söndag..... :eek:
På den tiden var det väldigt tydligt med vad man hade gjort och inte gjort om inte kyrkan tillät. Man kunde inte skippa en gudstjänst hursomhelst heller. Fina familjer längst fram. De oäkta längst bak.
 
Kom på att det nog är en bra idé om jag äter något idag innan träningen... Jag är ett geni! :idea::angel:
10 000 kronors frågan är då så klart vad. Måste handla något..
 
Morgonpyssel!
Visa bifogad fil 36226

Nu jäklar ska det bli ordning i skafferiet!

Har dessutom hunnit med att skriva ut ett symönster, ta en promenad och klippa ut delar till en topp.
Nu funderar jag på om jag vill åka på loppis. Vill ha en piedestal till, vore inte fel att få upp blommorna från golvet :angel:

Nej nu får du ge dig med att lägga upp pysselbilder! :rage: Jag kommer på mig själv med att googla vinylskärare och inser att jag varken har råd eller tid med en. Egentligen :o Men jag kommer på så mycket kul saker att göra med en! :banghead::laugh:
 
Pytsat in ett antal kbm ved, samt skördat potatis i lite lätt duggregn och sen kom det riktigt regn = gick in och bakade en snoddas som nu står och svalnar :up: Resten av idag är lite planlös eftersom planen var mestadels ved, men städa lite, måla lite och allmänt småpyssla inomhus känns som en lagom idé :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 759
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp