Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror att min förkylning skulle gilla en kryddig linssoppa med kokosmjölk, spiskummin, osv. Lite synd att jag inte har en kock, utan måste masa mig ut i köket och fixa själv...... :meh: När man är lite krasslig borde man absolut ha råd med både kock och betjänt! Bara ringa i en liten klocka....... :D
 
Försöker natta barn. Det är typ omöjligt. Tyvärr är ungen så trött att han mest sitter på golvet och trött-skriker så han måste verkligen sova...
Mirakel-tips någon?

Jag la min i vagga och sitter just nu och gungar den med foten och sjunger osammanhängande trams med varierande melodier. Ongen verkar uppskatta min sångtalang även om hon troligtvis blir tondöv.av att växa upp med mig :angel:

Fungerade mycket bättre än att sitta och trött/ trött-hunger(för min del) gnälla på varandra i soffan :o:banghead:
 
Jag la min i vagga och sitter just nu och gungar den med foten och sjunger osammanhängande trams med varierande melodier. Ongen verkar uppskatta min sångtalang även om hon troligtvis blir tondöv.av att växa upp med mig :angel:

Fungerade mycket bättre än att sitta och trött/ trött-hunger(för min del) gnälla på varandra i soffan :o:banghead:
Haha - jag körde visor med osammanhänande trams när avkomman skulle vakna. Hen stod inte ut, så de var en rätt effektiv metod för att få hen att lämna sängen :rofl:
 
Hmm du kan vara något på spåren där... :idea:
Vem de blir inte bara dryga smålulliga små varelse som ska skråla och leka Allan?
Sprit på en tuss istället för napp tillämpades förr och gjorde barn sömniga.:up:

Själv fick jag konjak på en dessertsked socker när jag var liten och förkyld -det gjorde mig sömnig och gjorde att jag hostade mindre.
(kan vara en del av förklaringen till att jag är som jag är? )
 
Bakat havrekatter :) Mammas farmors recept, ska egentligen vara runda men idag fick del bli katter!

20190906_162614.jpg
 
Jag gick en promenad. Det började regna när jag hade 10-15 minuter kvar tills jag var hemma. Det var inget jag hade planerat för.
 
Gud så söta @Angua ! :love:


Nu kom vaktmästaren för att titta på våra element och lukta på badrummet. Elementen var åt helvete och badrummet luktade bara torktumlare.. Han får komma tillbaka i nästa vecka.
Dessutom hade slangen till tvättmaskinen lossnat, så det var smutsigt tvättmaskinsvatten på hela golvet...
 
Det här går inte!

Jag har varit effektiv idag. Ändå återstår det mesta att göra på två av de tre föreläsningarna. Intervjun gick bra, men tog tid. En rätt brådskande projektansökan har tillkommit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp