Vad gör vi, del 105

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka ta tag i mig och vingla hemöver. Det har varit underbart att vara ute på älgpass med särbon men tyvärr har de inte fått skjuta något. Jag har hunnit fylla år medan jag varit här också och åstadkommit en ful men god tårta ;)

67667452_427750417857217_8374057009205249217_n.jpg


Den märkliga dekorationen beror på att särbon gillar inte ananas och jag gillar inte banan, dvs det var olika fyllningar i den :rofl:
Grattis i efterskott! 🍾🎂🌹
 
Guidat på morgonen. Min skräck - mellanstadiebarn.

Men - jag fick en halv sjätteklass. Delad på tjejer och killar.
De var underbara de där tjejerna. Vi babblade och skojade hela vandringen och de var fulla av kul synpunkter och engagemang. Nog den bästa skolguidning jag nånsin gjort?
 
Nu ar det morgon och jag laddar for en rimligt varm dag i dag. I gar eftermiddag var det officially 33*C har (och temperaturer mats, som sagt, i skuggan) och jag satt i en skolbuss utan AC och vantade pa att alla hog-stadie och gymnasie elever ska dralla in ... mitt i solen och helt vindstilla. Ugh sa varmt.
I dag blir det nog lite battre, och sedan vander vinden och vi slipper hettan. Tror jag.
 
Försöker natta barn. Det är typ omöjligt. Tyvärr är ungen så trött att han mest sitter på golvet och trött-skriker så han måste verkligen sova...
Mirakel-tips någon?
 
Här är en till som lyckats dra på sig en förkylning. Jag är till och med hemma från jobbet - minns inte när det hände sist..... :eek: Så här blir det soffan och stillsamhet hela dagen. Surfa, läsa, titta på TV, ev sova....ungefär så.....
:down: Hoppas du kryar på dig snabbt!
Jag vill också sooova! Typ 3 dygn - minst! 😂
 
Stod och fixade sen lunch och hör hur något bara smäller till i andra änden av huset. Gick och letade efter vad det kunde vara och var. Ena fönstret i duschrummet var kossat. O_o Som tur var är inre fönstret helt.
Låg ingen fågel eller så utanför. Så antar att den överlevt om det var en fågel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 121
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 675
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp