Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trotts sol, värmer, blåst ,regn, moln så har man hunnit handla en del idag. Tittade på robotdammsugare och kom inte hem med någon denna gången. Men ny kudde till sängen en soda stream så är jag nöjd med dagen.
 
Bokat hotell för snabbvisit i huvudstaden om ett par veckor. Börjar redan nu tagga på att ta en sväng om något museum :love: Om kroppen är med på noterna vill säga... Men det finns ju så många bra alternativ att jag inte ens kan bestämma inriktning :nailbiting: Tur att det är ett tag kvar :laugh: ;)
 
Alla gnäller på värmen , och dom har lovat regn åska och kallare väder då gnäller man för de!
Japp. Om det blir ÅSKA kan jag lova dig att jag med min åskfobi kommer att gnälla :nailbiting: !

Men vi har faktiskt haft riktigt trevligt väder de senaste dagarna - inte alls lika varmt som utlovat. Jag åkte på loppis idag och det blev aldrig varmare än 22-24 grader. Helt perfekt, med andra ord :) !
 
Japp. Om det blir ÅSKA kan jag lova dig att jag med min åskfobi kommer att gnälla :nailbiting: !

Men vi har faktiskt haft riktigt trevligt väder de senaste dagarna - inte alls lika varmt som utlovat. Jag åkte på loppis idag och det blev aldrig varmare än 22-24 grader. Helt perfekt, med andra ord :) !
De är mysigt med åska, ja om de inte slår ner på åsen när man ligger och sover för då har jag och katten vändt i taket och ner i sängen igen.
Jag älskar sol och värme och försöker ta igen den sen missen från förra året( 3 soldagar hade jag på semestern, slutet på aug,)
 
Varmt som fasen idag med. Vovvi ville först inte äta. Men efter att ha duschats kallt inhalerades mat och skålen tvättades som vanligt.
Jag blötte ner mitt hår och en bomullströja som jag tog på mig och ligger nu bredvid fläkten. Blir nog inte många knop idag. Visa bifogad fil 33928
Hur kan det vara så varmt just där? Och för någon dag sedan över 40°?
Rekordet är 38° i Sverige så det borde ha varit på nyheterna om rekord i Sparreholm?
 
Nu är semestern slut!
Eller ja, jag är deltidssjukskriven och arbetslös men mannen börjar jobba igen imorgon och då ska jag också ”ta tag i mitt liv”. Därför har jag punktplanerat allt jag ska göra imorgon, för att försöka komma in i en vardag igen.
Riktigt pepp faktiskt :D
 
Hur kan det vara så varmt just där? Och för någon dag sedan över 40°?
Rekordet är 38° i Sverige så det borde ha varit på nyheterna om rekord i Sparreholm?

Ingen aning! Jag trodde det var fel på väder-appen först. Men kikade på husets temp. Och det stämmer med den.

Så jävla olidligt varmt tom för någon som mig som älskar värme och typ fryser även sommartid.. Folk skojar om att jag äntligen hamnat på ett ställe där jag får lära mig relatera till de som avskyr värme.

Har aldrig i hela mitt liv duschat så kallt att det inte går att dra ner tempen mer. Det har jag gjort nu några dagar. Förvisso kan säkert vår dusch vara inställd på ngt vis så det inte blir så jättekallt. Men det var ändå en ny grej i livet att bli frustrerad över en sån sak för mig. :laugh:
 
Suttit och ätit flera saltgurkor. Brukar inte äta de i vanliga fall men oj vad goda de var och kroppen verkar skrika efter mer saltgurkor! Men nu har även druckit två stora glas vatten slunkit ner så får lugna ner mig med gurkorna.
 
Golvvärme mitt i sommaren O_o
:D
Antar att den funkar precis som min vattenburna värme. Vattnet cirkulerar hela tiden.

Om vintern värmer jag det. På sommaren är det tacksamt att vattnet tar upp kylan från källaren till element och golv. Fast om våren och försommaren kan det bli lite kyligt om fötterna när vattnet i pannan håller runt 15 grader....
 
:D
Antar att den funkar precis som min vattenburna värme. Vattnet cirkulerar hela tiden.

Om vintern värmer jag det. På sommaren är det tacksamt att vattnet tar upp kylan från källaren till element och golv. Fast om våren och försommaren kan det bli lite kyligt om fötterna när vattnet i pannan håller runt 15 grader....

Nope den går att ställa in på en display. Men hon som sålde lägenheten till mig ställde in den på 26 grader och tittade sedan på mig och sa ”peta inte på några knappar nu, då blir det bara komplicerat”
Sen dess har jag inte vågat röra något

:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 639
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 765
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp