Yep ... Sunday kvall gor jag det. Forenklar oerhort for veckan.
Har ar det Lordagkvall fortfarande och jag sitter och lyssnar pa hundarna som snarkar medan jag kontemplerar att det ar dags for sangen.
G'natt alla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack! Ska prova!Kokar upp pastavattnet.
Tog två ganska stora gula lökar (gillar lök ), två klyftor vitlök. Finhackade och steka dessa i rapsolja.
Hackade ner en palsternacka i småbitar, sänker värmen något och i med palsternackan.
Häller i pastan i kokande vatten, sätter på klockan så det blir exakt koktid. Hacka ner aspsopp och en björksopp, sen hade jag i lite höstkantareller från 2017 i såsen.
Salt och svartpeppar (mal alltid dessa blir mycket godare).
Sedan får de puttra på lite svag värme. Häller i lite grädde/matlagningsgrädde en kombo beroende på vad som finns hemma.
Pasta färdig och en klick Bregott brynt smör i den sen får den stå någon minut. Sen servera och några färska salladsblad till. Tada!
Det enda blir ett dilemma i bilen, när det är varmare än högsta inställningen. Köra med full värme njaaaa, då kanske det är bättre utan å nedvevade rutor om man inte får ont av blåsten.Jag har ocksa hort det ... men bara i Sverige.
Om det ar over 30-40*C varmt behover kroppen kylas ner for att orka med. Just nu ar det 45*C hos vara kompisar i Arizona, dar recommenderas folk att stanna inne i AC for att det sliter sa mycket pa hjarta och annat att vara ute.
Daremot sa kan man behova blockera AC i sovrummet for att luften blir sa torr.
Jag vill ha full skärpa när jag kör. Är det för varmt blir jag trött och oskärpt. Rädd att jag är en sämre förare då.Det enda blir ett dilemma i bilen, när det är varmare än högsta inställningen. Köra med full värme njaaaa, då kanske det är bättre utan å nedvevade rutor om man inte får ont av blåsten.
Så kör jag ofta själv också, därför jag nämnde tidigare att jag själv ej är så bra på att följa rekommendationen att ha 2 grader kallare i bilen än ute.Jag vill ha full skärpa när jag kör. Är det för varmt blir jag trött och oskärpt. Rädd att jag är en sämre förare då.
Så ca 20 grader är min AC-temp.
Vem/vilka är det som går ut med dessa rekommendationer?Så kör jag ofta själv också, därför jag nämnde tidigare att jag själv ej är så bra på att följa rekommendationen att ha 2 grader kallare i bilen än ute.
Detta är första gången jag ens hör talas om en sådan "rekommendation". Varifrån har du fått den??Så kör jag ofta själv också, därför jag nämnde tidigare att jag själv ej är så bra på att följa rekommendationen att ha 2 grader kallare i bilen än ute.
Även om jag inte hört just 2 grader så är principen rätt självklar för mig när jag använder ac. Min ac i bilen går inte att reglera, men när jag använder ac i Grekland har jag den på 25-26 vid 30 grader ute. Skulle jag ställa den på 18-20 skulle kontrasten mot uteluften bli jobbigt stor.Detta är första gången jag ens hör talas om en sådan "rekommendation". Varifrån har du fått den??
Det förutsätter att du fixar 25 grader utan att bli dålig.Även om jag inte hört just 2 grader så är principen rätt självklar för mig när jag använder ac. Min ac i bilen går inte att reglera, men när jag använder ac i Grekland har jag den på 25-26 vid 30 grader ute. Skulle jag ställa den på 18-20 skulle kontrasten mot uteluften bli jobbigt stor.
Ja det gör jag ju lätt. Kanske för att jag upplever 25 som svalare än det faktiskt är vid stark värme utomhus. Vid 27 ute skulle jag nog inte uppleva 25 som särskilt svalt.Det förutsätter att du fixar 25 grader utan att bli dålig.
Jag vet inte, har hört den från mamma, sen vem eller vart hon läst om det vet ej. Hon menade på att då får kroppen inte en sån chock när man går ur bilen. Fast jag chockar min kropp rätt rejält, så följer inte det där ändå.Vem/vilka är det som går ut med dessa rekommendationer?
Finns inget samband mellan att man blir sjuk och har större gradskillnad vad gäller AC och utetemperatur