Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Söndag morgon här!
Första gången på länge som jag vaknat (5 min) före klockan! Känner mig skönt utvilad och ser fram emot att vara ledig månd-tisd.
Sambon och jag ska ta ena bilen in till fastlandet i morgon och skaffa ny däck och efter det blir det nog lite nödvändig shopping när vi ändå har bilen så kan man ta sig runt bättre :)
 
Apropå AC i bilar så använder varken jag eller sambo det. Vi vevar hellre ner rutorna. Jag blir alltid så fruktansvärt sjuk av ac när det blåser kallt på en ena sekunden och i nästa är man ute i värmen igen 🤷‍♀️
 
Apropå AC i bilar så använder varken jag eller sambo det. Vi vevar hellre ner rutorna. Jag blir alltid så fruktansvärt sjuk av ac när det blåser kallt på en ena sekunden och i nästa är man ute i värmen igen 🤷‍♀️
Jag har hört att de rekommenderar att man bara ska ha fläkten på 2 grader kallare än var det är ute. T ex är det 28 ute, 26 i bilen.
Sen att ja själv är dålig att följa det är en annan femma. 🙄🙈
 
Åh herregud, Abbas Ring, Ring, något dansband med blåa ojojoj, Greased Lightning (från Grease) och mer dansband. PÅ SAMMA GÅNG.

Är det för mycket att begära att en hagelstorm krossar vindrutor? :arghh: 🤬 👿 :devil:
 
Har du någit recept?
Kokar upp pastavattnet.
Tog två ganska stora gula lökar (gillar lök :D), två klyftor vitlök. Finhackade och steka dessa i rapsolja.
Hackade ner en palsternacka i småbitar, sänker värmen något och i med palsternackan.
Häller i pastan i kokande vatten, sätter på klockan så det blir exakt koktid. Hacka ner aspsopp och en björksopp, sen hade jag i lite höstkantareller från 2017 i såsen.
Salt och svartpeppar (mal alltid dessa blir mycket godare).
Sedan får de puttra på lite svag värme. Häller i lite grädde/matlagningsgrädde en kombo beroende på vad som finns hemma.

Pasta färdig och en klick Bregott brynt smör i den sen får den stå någon minut. Sen servera och några färska salladsblad till. Tada!
 
Jag har hört att de rekommenderar att man bara ska ha fläkten på 2 grader kallare än var det är ute. T ex är det 28 ute, 26 i bilen.
Sen att ja själv är dålig att följa det är en annan femma. 🙄🙈

Jag har ocksa hort det ... men bara i Sverige.
Om det ar over 30-40*C varmt behover kroppen kylas ner for att orka med. Just nu ar det 45*C hos vara kompisar i Arizona, dar recommenderas folk att stanna inne i AC for att det sliter sa mycket pa hjarta och annat att vara ute.
Daremot sa kan man behova blockera AC i sovrummet for att luften blir sa torr.
 
Eftersom jag fortfarande känner mig sjukt ineffektiv, så tog jag mig själv i kragen, gjorde ett ryck och ägnade en stund till att grovrensa ogräs nere i landet :up: och det får avsluta den här dagen. Nu tekopp och soffslöande :D
 
Jag skulle kunna dumpa särbon just nu och gifta mig med AC:n i bilen...

:laugh:
Varit ute på massor av bilturer de senaste dagarna. Mannen tycker att jag varit väldigt ambitiös och duktig som inte fastnat i soffan så jag har inte riktigt haft hjärta att berätta för honom att största anledningen till att jag packat in bebis och hund i bilen och åkt flera mil för att handla flughuva till hästen (de hade gått som smör i solsken i alla närliggande butiker) eller köpa med lunch från något ställe långt bort är att alla sitter så lungt och nöjt i bilen och att temperaturen är rimlig :o:angel:
 
Här ska det bli runt 30° men redan imorgon blir det svalare och nästa vecka under 20° verkar det som så vi får passa på att njuta/slappa mitt på dagen idag :D

Hmm.. vet inte om jag ska vara glad eller inte. Det är ju mycket skönare att jobba när det är svalare men å andra sidan är det ju rätt trevligt med sommarvärmen när man är hemma.
Tål att fundera på över kaffet!
 
Mitt söndagsnöje:
IMG_20190728_061235.jpg

Fylla dosetten. Skoj.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 651
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 765
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp