Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skaffa en katt! Så behöver du aldrig kolla på en klocka igen … De har fan för evigt inbyggt rutinerna när det är dags (för den tvåbenta) att vakna, ta sig upp ur sängen och fylla på matskålen. Måndag som torsdag som lördag, vardag som semester. :arghh:

(Inte allvarligt ment, såklart. Jag råkar bara vara lite extra less på min okristligt morgonpigge, fyrbenta just nu. Lite som att ha ett barn som aldrig når tonåren, typ. :p)
Jodå hon är rätt högljudd när hon vill nåt.
Det kan man inte missa.
Screenshot_20210323-092728_One UI Home.webp
 
Skaffa en katt! Så behöver du aldrig kolla på en klocka igen … De har fan för evigt inbyggt rutinerna när det är dags (för den tvåbenta) att vakna, ta sig upp ur sängen och fylla på matskålen. Måndag som torsdag som lördag, vardag som semester. :arghh:

(Inte allvarligt ment, såklart. Jag råkar bara vara lite extra less på min okristligt morgonpigge, fyrbenta just nu. Lite som att ha ett barn som aldrig når tonåren, typ. :p)
Ja vårt lilla svansbarn väcker sin matte vid 03.00 var eviga natt nu när de börjar ljusa ute. Då jäklar ska matte upp och släppa ut honom men på vintern då får vi köra upp honom ur sängen 🤨 Katter ..
 
Jodå hon är rätt högljudd när hon vill nåt.
Det kan man inte missa.
Visa bifogad fil 72945

Ah, du har redan en fyrbent väckarklocka? Jag imponeras (lite, i smyg) varje morgon över vilka ljud och kraftfulla, bokstavliga skallningar - inlindat i något slags gooosa med mig, seee mig, märk mitt fjäskande, stig uuuupp NU jag svälter IHJÄL - de där små kropparna kan uppbringa. :cautious:

Ja vårt lilla svansbarn väcker sin matte vid 03.00 var eviga natt nu när de börjar ljusa ute. Då jäklar ska matte upp och släppa ut honom men på vintern då får vi köra upp honom ur sängen 🤨 Katter ..

Puh, riktigt så tidigt brukar min tack och lov inte vakna! Däremot vet han precis när klockan normalt brukar ringa (eller märker om jag av någon anledning vaknar till tidigare; då gäller det att ligga still och hålla andan 😅) men har fortfarande tolv år senare inte lärt sig skillnad på vardagar och helger och att den här människan inte blir särskilt glad över att bli väckt …
 
Umgås med pojken (min brorson) och de andra samt en kväll i stallet och bara fokusera på här och nu med trevligt sällskap var väldigt välgörande för själen 💞. Hoppas saker håller sig lugnt samt reder upp sig under nästa vecka så ska jag nog ta mig på fötter igen hoppas jag! Ikväll blev vi kvar i stallet till lite efter 22 (var ju så varmt fortfarande vid 21-tiden när vi red); dessa ljusa sommarkvällar 😍. Pållan hade visst lyckats kränga av sig nya flughuvan stängd utan att ta sönder den, tacksamt 😄.
 
Var så skönt att bara släppa allt för en stund och umgås tillsammans i vårt fina samhälle 🥰 och gissa om rosorna vid vårt bord doftade alldeles underbart ljuvligt 😍. Efter en god middag på Viltrestaurangen spelade vi på minigolfbanan intill, så skoj det var! Var ju flera år senast 😃. Och vad är mer somrigt än en pojke som älskar jordgubbar 💞 och en promenad/skrittur i härlig kvällssol? 😍. Efter kusinens lilla skrittur ute och lite lätt på ridbanan satt jag upp och red igenom min härliga häst i alla gångarter en kort stund; fokuserade fullt ut på henne och ridningen och vad jag älskar känslan när hon arbetar alltmer korrekt när jag är konsekvent och RIDER 😍. Så tacksam och glad för en mycket fin em/kväll 💞.
 
10 timmar på Liseberg.
Känner mig helt borta av alla intryck, inte sett så mycket folk eller rörelse eller ljud på 1,5år. Helt sjukt.

Nu sitter jag i sängen med en kycklingkebab-box och återhämtar mig från att ha tittat ut över avenyn runt 01 första helgen folk släppts på grönbete. KAOS. Här känns Law & Order: SVU-maraton mer rimligt.
Hoppas sova länge och djupt när jag väl somnar, så uppe i varv.
 
10 timmar på Liseberg.
Känner mig helt borta av alla intryck, inte sett så mycket folk eller rörelse eller ljud på 1,5år. Helt sjukt.

Nu sitter jag i sängen med en kycklingkebab-box och återhämtar mig från att ha tittat ut över avenyn runt 01 första helgen folk släppts på grönbete. KAOS. Här känns Law & Order: SVU-maraton mer rimligt.
Hoppas sova länge och djupt när jag väl somnar, så uppe i varv.


Vi kör Liseberg i slutet av augusti. Jag hoppas det är lite lugnare då 🙈
 
10 timmar på Liseberg.
Känner mig helt borta av alla intryck, inte sett så mycket folk eller rörelse eller ljud på 1,5år. Helt sjukt.

Nu sitter jag i sängen med en kycklingkebab-box och återhämtar mig från att ha tittat ut över avenyn runt 01 första helgen folk släppts på grönbete. KAOS. Här känns Law & Order: SVU-maraton mer rimligt.
Hoppas sova länge och djupt när jag väl somnar, så uppe i varv.
Ja! Blev helt stressad igår bara för vi va in på Biltema, Dollarstore och Ica maxi. Kändes som jag gjorde något fel men det gjorde jag ju inte, är inte van helt enkelt. Och jag hade anledning också…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 895
Senast: Exile
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
27
· Visningar
2 209
Senast: Bison
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 882
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp